Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Booter ikke - selv boot CD får BS.


Anbefalte innlegg

Når jeg starter maskinen får jeg mulighet til å starte i sikkermodus og den regla der. -Standard boot virker ikke.

-Sikkermodus booter, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre der for å fikse problemet.

-XP boot CD gir blue screen før jeg kommer til menyen.

-Automatisert systemgjennoppretting hjelper meg ikke.

 

Noen forslag? Finnes det noen måte jeg kan reparere i sikkermodus? Vet ikke hva problemet kan være. Får bluescreen med feilmeldingen; "Technical information : *** STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x8A608268, 0xC0000102, 0x00000000)".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google søk: STOP: 0x00000024

Første link

Microsofts eget svar på error 24

 

I følge linkene over er det noe feil med filsystemet ditt, prøv "RESOLUTION" biten hos MS

 

Edit: så at ms linken var for win2000 (burde ikke bety så mye da xp og 2000 er veldig like), den første linken har også et alternativ til fiksing.

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar
Google søk: STOP: 0x00000024

Første link

Microsofts eget svar på error 24

 

I følge linkene over er det noe feil med filsystemet ditt, prøv "RESOLUTION" biten hos MS

 

Edit: så at ms linken var for win2000 (burde ikke bety så mye da xp og 2000 er veldig like), den første linken har også et alternativ til fiksing.

Fikk ikke til noen av dem.. Jeg får egentlig ikke gjort noenting.. Har prøvd chkdsk.. Nå er det ikke alltid at sikkermodus funker heller.. lurer litt på å prøve det geek-ntfsfixboot-greia, men må skaffe meg en cd først..

 

Prøv med en linux cd (ubutu 8.10 f.eks) og om heller ikke det funker så har du nok en hw feil.

Stopper cden på samme sted hver gang er det muligens en driver-feil.

Jeg har kommet inn i sikkermodus flere ganger så tror ikke det har noe med drivere å gjøre.. heller mangel eller skader på boot-filer tror jeg.. men hvordan fikse det uten kommandolinje eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...