Gå til innhold

Post din XP1700 T-bred "B" OC!


Orak

Anbefalte innlegg

Post din XP1700 T-Bred "B" oc her, Med følgende :

 

1. CPU speed. (helst med printscreen av WCPUID etc)

2. Stepping (Helst hele stepping. feks. AXDA1700DUT3C 9361333260383 JIUHB0302XPCW)

3. Volt og kjøling (evt. VDD og DIMM volt og)

 

Takk til alle som poster sin kjære OC her :D

 

PS: min XP1700 JIUHB er på vei. Resultater kommer snart :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Demonterte nettopp vankjølingen bare for og finne ut hvilken T-bred det var jeg har. Det stod XP1700 JIUHB på den. Jeg kjører den stabilt på 1670Mhz (2000+) FSB på CPU'en er 166Mhz og mulitplier er 10x, Vcore er 1.61. Kan dessverre ikke sende screenshot av WCPUID siden det kjører heller dårlig på Linux.

Lenke til kommentar

Da klarte jeg ikke å dy meg og måtte overklokke. Jeg kjører nå 166x12 som ga meg ca. 2Ghz. /proc/cpuinfo gir meg dette:

 


processor       : 0

vendor_id       : AuthenticAMD

cpu family      : 6

model           : 8

model name      : AMD Athlon(tm) XP Processor

stepping        : 1

cpu MHz         : 2004.619

cache size      : 256 KB

fdiv_bug        : no

hlt_bug         : no

f00f_bug        : no

coma_bug        : no

fpu             : yes

fpu_exception   : yes

cpuid level     : 1

wp              : yes

flags           : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 mmx fxsr sse syscall mmxext 3dnowext 3dnow

bogomips        : 3997.69



 

Cpu-temp ligger for øyeblikket på 30grader C....

Lenke til kommentar

Nettopp hentet min nye, og det ser ikke bra ut.. :cry:

 

Stepping: AXDA1700DUT3C 9417756260866 JIUHB0311UPMW

 

Prøvde nettopp 200*11 (2205 Mhz), og den klarte ikke 3dmark selv med 1,95vcore. Mulig den trenger litt innkjøring, men det vil ikke bli store forskjellen uansett.

Er litt dumt av meg å bare teste med et billig chieftek PSU som bare leverer 17 amp på 12v railen, men siden jeg ikke har vært under 11,80v så tror jeg ikke det er der problemet ligger.

 

kommer tilbake med mer når jeg får testet litt mer, men regner ikke med at det blir noe spesielt bra klokkinger.

 

Nå håper jeg bare at SBS data hoster opp noe bedre enn denne.

Lenke til kommentar
Nettopp hentet min nye, og det ser ikke bra ut.. :cry:  

 

Stepping: AXDA1700DUT3C 9417756260866 JIUHB0311UPMW  

 

Prøvde nettopp 200*11 (2205 Mhz), og den klarte ikke 3dmark selv med 1,95vcore. Mulig den trenger litt innkjøring, men det vil ikke bli store forskjellen uansett.

Er litt dumt av meg å bare teste med et billig chieftek PSU som bare leverer 17 amp på 12v railen, men siden jeg ikke har vært under 11,80v så tror jeg ikke det er der problemet ligger.

 

kommer tilbake med mer når jeg får testet litt mer, men regner ikke med at det blir noe spesielt bra klokkinger.

 

Nå håper jeg bare at SBS data hoster opp noe bedre enn denne.

 

Kolla med http://web.pcbutiken.com/ dom har AXDA1700DLT3C - JIUHB - 0308MPMW i lager och dom verkar klocka bra Det är en kille på sweclockers som kör på den steppningen@2760mhz

Lenke til kommentar

Takker så mye Arne Anka :) Har sendt mail til dem nå, ang sending cpu som brev og ikke pakke med oppkrav. ( gidder ikke vente 3 uker på fortolling OG betale norsk MVA i tillegg til den svenske.)

 

Jeg har nå kjørt prime i 20min uten noen feil, så jeg lurer på om det kan være skjermkortet det er noe galt med, og ikke CPU.

 

Tror du 11,80v på 12v railen kan lage noe problemer? burde jo gå bra det. Det er riktignok et dårlig PSU men... ?

Lenke til kommentar

Bare et spørsmål til overklokkerne. Hvor mye er det forsvarlig å kjøre VCORE på? Jeg har ikke låst opp min XP1800+ Palomino men hvor mye bør jeg kunne få tweaket ut av den ved å stille VCORE slik at den funker uten problemer. Har kjørt den max på 1667mhz men vil gjerne få kjørt den over 1700mhz uten problemer.. :shrug:

Lenke til kommentar
Bare et spørsmål til overklokkerne. Hvor mye er det forsvarlig å kjøre VCORE på? Jeg har ikke låst opp min XP1800+ Palomino men hvor mye bør jeg kunne få tweaket ut av den ved å stille VCORE slik at den funker uten problemer. Har kjørt den max på 1667mhz men vil gjerne få kjørt den over 1700mhz uten problemer.. :shrug:

 

1,85v burde ikke være noe problem så lenge du holder tempraturene nede. :)

Lenke til kommentar

Har kommet litt lenger siden sist.. men ikke stort. Siter nå med for lite PSU.. har 11,67v på 12v railen.. :

Er ikke helt ferdig med å stabilititsteste, men kjører prime nå, og det ser bra ut så langt.

 

wcpuid-2363.gif

 

Arne Anka: Pcbutiken.com selger kun innenfor sverige.. de ville ikke sende en til norge mot forskudsbetaling engang... :

 

Da fortsetter jakten :wink:

 

Edit: feil bilde

Lenke til kommentar
Har kommet litt lenger siden sist.. men ikke stort. Siter nå med for lite PSU.. har 11,67v på 12v railen.. :

Er ikke helt ferdig med å stabilititsteste, men kjører prime nå, og det ser bra ut så langt.

Arne Anka: Pcbutiken.com selger kun innenfor sverige.. de ville ikke sende en til norge mot forskudsbetaling engang... :

 

Da fortsetter jakten  :wink:

 

Edit: feil bilde

11,67v på 12v railen oj oj det är mycket lågt Du kanske skulle fundera på att köpa nytt nätaggregat tex Antec Vad tråkigt att inte Pcbutiken kunde skicka till Norge På http://www.shag.dk/shop/ i Danmark har dom JIUHB 0310XPMW (DLT3C) och jag har pratat med dom och dom skickar paket även utanför Danmark

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...