Gå til innhold

Post din XP1700 T-bred "B" OC!


Orak

Anbefalte innlegg

11,67v på 12v railen oj oj det är mycket lågt Du kanske skulle fundera på att köpa nytt nätaggregat tex Antec Vad tråkigt att inte Pcbutiken kunde skicka till Norge På http://www.shag.dk/shop/ i Danmark har dom JIUHB 0310XPMW (DLT3C) och jag har pratat med dom och dom skickar paket även utanför Danmark

 

Takker for info.. da prøver jeg shaq.dk isteden :)

Vurderer to stk. PSU.. Antec, og et Enermax som visnok klarer å levere 33 ampere på 12v railen. Det passer jo meget bra for meg som har NF7 kort. Om det stemmer at Exermax 460w klarer 33 amp på 12v, så kjøper jeg det... synes det høres litt "oppskrytt" ut.

 

Noen her med erfaringer ang. Enermax 460w ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

11,67v på 12v railen oj oj det är mycket lågt Du kanske skulle fundera på att köpa nytt nätaggregat tex Antec Vad tråkigt att inte Pcbutiken kunde skicka till Norge På http://www.shag.dk/shop/ i Danmark har dom JIUHB 0310XPMW (DLT3C) och jag har pratat med dom och dom skickar paket även utanför Danmark

 

Takker for info.. da prøver jeg shaq.dk isteden :)

Vurderer to stk. PSU.. Antec, og et Enermax som visnok klarer å levere 33 ampere på 12v railen. Det passer jo meget bra for meg som har NF7 kort. Om det stemmer at Exermax 460w klarer 33 amp på 12v, så kjøper jeg det... synes det høres litt "oppskrytt" ut.

 

Noen her med erfaringer ang. Enermax 460w ?

Ja har ett Antec 480w och ett Antec 550 och jag är ganska nöjd med dom (jag har 2 datorer)

Lenke til kommentar
Bare et spørsmål til overklokkerne. Hvor mye er det forsvarlig å kjøre VCORE på? Jeg har ikke låst opp min XP1800+ Palomino men hvor mye bør jeg kunne få tweaket ut av den ved å stille VCORE slik at den funker uten problemer. Har kjørt den max på 1667mhz men vil gjerne få kjørt den over 1700mhz uten problemer.. :shrug:

 

Jeg har akkurat samme prosessor som deg og den kjører dønn stabilt på

1.679ghz :woot: (11.5*146) da har jeg stilt vcore på 1,85 som funker helt fint og da ligger tempraturen på 43 grader idle og max 50 grader full load.

hvis jeg prøver å stille fsb på mere enn 146 så vil ikke maskina boote :shrug: .

Men å kjøre den på 1.679ghz burde ikke være noe problem bare tempraturen ikke blir sinnsykt høy da.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

11,67v på 12v railen oj oj det är mycket lågt Du kanske skulle fundera på att köpa nytt nätaggregat tex Antec Vad tråkigt att inte Pcbutiken kunde skicka till Norge På http://www.shag.dk/shop/ i Danmark har dom JIUHB 0310XPMW (DLT3C) och jag har pratat med dom och dom skickar paket även utanför Danmark

 

Takker for info.. da prøver jeg shaq.dk isteden :)

Vurderer to stk. PSU.. Antec, og et Enermax som visnok klarer å levere 33 ampere på 12v railen. Det passer jo meget bra for meg som har NF7 kort. Om det stemmer at Exermax 460w klarer 33 amp på 12v, så kjøper jeg det... synes det høres litt "oppskrytt" ut.

 

Noen her med erfaringer ang. Enermax 460w ?

 

Jeg har en Enermax 460W i Vapochillen. Må si meg meget fornøyd med både stabilitet og støy nivå. Anbefales!

Antec har også et meget godt rykte på seg, tror ikke den er noe dårligere.

Lenke til kommentar

11,67v på 12v railen oj oj det är mycket lågt Du kanske skulle fundera på att köpa nytt nätaggregat tex Antec Vad tråkigt att inte Pcbutiken kunde skicka till Norge På http://www.shag.dk/shop/ i Danmark har dom JIUHB 0310XPMW (DLT3C) och jag har pratat med dom och dom skickar paket även utanför Danmark

 

Takker for info.. da prøver jeg shaq.dk isteden :)

Vurderer to stk. PSU.. Antec, og et Enermax som visnok klarer å levere 33 ampere på 12v railen. Det passer jo meget bra for meg som har NF7 kort. Om det stemmer at Exermax 460w klarer 33 amp på 12v, så kjøper jeg det... synes det høres litt "oppskrytt" ut.

 

Noen her med erfaringer ang. Enermax 460w ?

 

Jeg har en Enermax 460W i Vapochillen. Må si meg meget fornøyd med både stabilitet og støy nivå. Anbefales!

Antec har også et meget godt rykte på seg, tror ikke den er noe dårligere.

 

Enermax leverer mer på 12V linja, men leverer mindre enn Antec på 5V. Enermax er god for Vapo, Antec er litt mindre egnet for denslags, da den ikke leverer "nok" på 12V linja. Men selv kjører jeg en Enermax Whisper 431W som leverer 20A på 12V linja i en Vapo (så Antek`ens 24A skulle holde bra dersom en ikke kjører Peltier i tillegg). Men jeg er litt spent på hva som skjer når jeg går fra mine 44A på 5V linja og over til Enermax 550W som "kun" leverer 36A på 5V... Da min 5V linje er "litt" lav (4.86-4.92 når jeg har overklokket).

Lenke til kommentar

Ehm. Kan noen opplyse meg litt om de forskjellige voltene? Det er (+)polen på 12v dere snakker om ikkesant?

 

Sensor Properties

Sensor Type Winbond W83627HF

Sensor Access ISA 290h

Motherboard Name Abit NF7 Series

 

Temperatures

Motherboard 25 °C (77 °F)

CPU 45 °C (113 °F)

 

Cooling Fans

CPU 2576 RPM

 

Voltage Values

CPU Core 1.79 V

+3.3 V 3.38 V

+5 V 5.11 V

+12 V 12.04 V

-12 V -11.79 V

-5 V -5.15 V

+5 V Standby 5.02 V

VBAT Battery 3.31 V

DIMM 2.74 V

 

 

Dette er med et Chieftec 360W, 12v kontakten på Abit kortet er plugget i.

Lenke til kommentar

tisk tisk...

 

hørt om å få seg jobb så man kan kjøpe sikkelig cpu med en gang så man slipper å overklokke så mye?

 

tisk tisk...

 

(og ikke kom med at det er billigere, er det egentlig det, med tanke på alle penga som går til kjøling og annet dill for å få den "rette" klokka?)

Lenke til kommentar
tisk tisk...

 

hørt om å få seg jobb så man kan kjøpe sikkelig cpu med en gang så man slipper å overklokke så mye?

 

tisk tisk...

 

(og ikke kom med at det er billigere, er det egentlig det, med tanke på alle penga som går til kjøling og annet dill for å få den "rette" klokka?)

 

Her motsier du deg selv. Les igjennom det du har skevet, og tenk deg godt om.

 

Overklokking er noe jeg (og de fleste andre som overklokker) har som en hobby, og er ikke noe jeg gjør for å spare penger. Er man interessert i OC, og driver mye med det så er det faktisk en del dyrere enn om man skulle bare skulle kjøpt siste skrik fra komplett eller E-Kjøp.

En annen ting er at de som overklokker ofte får mye mer ut av systemet sitt enn de som kjøper det nyeste i butikken.

Lenke til kommentar

jeg motsier ikke meg selv, men du som misforstår, den var mest retta til de som OC'r for de ikke har råd. (wanna bee's)

 

OC'er litt selv og, men det er bare for å få kvikkere respons.

 

<-- Har en XP1800 TberedA som jobber på 1580mhz, men på en fsb på 166mhz (333 pga ddr)

 

(såklart jeg kan kjøre den på 200-211mhz fsb og, men det er liten vits - respeonsen var like rask på 166fsb som på +200fsb)

 

Så kom ikke her å tro ditt og datt.

Lenke til kommentar

ja, fy skam seg, vi liker ikke de som ikke har råd til nyeste 3GHZ eller 3200+, og heller oc'er for å få mer ut av systemet sitt. Kan de ikke pelle seg til Uganda eller noe med wanna-be overklokkingen sin? OC er jo for oss tøffe kara.

 

ok, joke's off.

Shadow_iX, hva i huleste er det du egentlig prøver å si?

De burde skaffe seg jobb for å kjøpe ny prosessor? WTF?!?

Og du innfører et nytt begrep i posten din, respons på prosessor... Det må du forklare litt nærmere..

Det har tydeligvis ikke noe med latency å gjøre siden den var like "rask" på 166 som på 200+.

 

og ja, jeg liker ikke kverulanter eller generaliserende dobbeltmoralister.

Lenke til kommentar
jeg motsier ikke meg selv, men du som misforstår, den var mest retta til de som OC'r for de ikke har råd. (wanna bee's)

 

OC'er litt selv og, men det er bare for å få kvikkere respons.

 

<-- Har en XP1800 TberedA som jobber på 1580mhz, men på en fsb på 166mhz (333 pga ddr)

 

(såklart jeg kan kjøre den på 200-211mhz fsb og, men det er liten vits - respeonsen var like rask på 166fsb som på +200fsb)

 

Så kom ikke her å tro ditt og datt.

 

Her beviser du hvor lite peil du egentlig har på overklokking, så jeg avstår fra å svare da posten din taler for seg selv.

 

Du må gjerne prøve og omformulere, forklare of begrunne litt bedre, for jeg skjønner ikke hva du snakker om. :)

Lenke til kommentar
Den må vel være en smule varm? synes 2.0volt på core høre litt mye ut...

den ligger på 43c max load og 36 idle.

å det at jeg syntes det var litt lite klokking er forde jeg ser på arne sine

cpuer, med kun slk800 og delta vifte. :)

 

Før du sier "kun slk med delta" så burde du være klar over at det kjøler bedre en mange vannkjølingssystemer.

Lenke til kommentar
jeg motsier ikke meg selv, men du som misforstår, den var mest retta til de som OC'r for de ikke har råd. (wanna bee's)

 

OC'er litt selv og, men det er bare for å få kvikkere respons.

 

<-- Har en XP1800 TberedA som jobber på 1580mhz, men på en fsb på 166mhz (333 pga ddr)

 

(såklart jeg kan kjøre den på 200-211mhz fsb og, men det er liten vits - respeonsen var like rask på 166fsb som på +200fsb)

 

Så kom ikke her å tro ditt og datt.

 

Her beviser du hvor lite peil du egentlig har på overklokking, så jeg avstår fra å svare da posten din taler for seg selv.

 

Du må gjerne prøve og omformulere, forklare of begrunne litt bedre, for jeg skjønner ikke hva du snakker om. :)

 

Din fjott...

 

Jeg kan mer om OC en deg, men i den maskina så er faktisk detn optimale instilling som funker best.

 

Fjott.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...