Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

en rar livssituasjon


Anbefalte innlegg

jeg bor for tiden sammen med en kammerat, og jeg jobber full tid. Det som plager meg er at jeg har så lite initiativslyst. Klart jeg kommer meg på jobb hver dag, holder kåken rein, betaler regningene mine, og får dusja og vaska klær etc. men når det kommer til fritiden blir det til at jeg sitter og spiller PC hver dag og føler på mange måter at jeg sløser bort de beste årene i livet. Selv om jeg har mer fritid enn de fleste bruker jeg den på så og si ingen ting!

 

Jeg klarer bare ikke å få meg selv ut av denne stolen! Hvis noe kan utsettes så gjør jeg vaneligvis det!

 

Jeg har kammerater jeg kan ringe, men jeg har skjelden lyst til å finne på noe med dem...

 

Et annet problem (kanskje relatert?) er i forbindelse med damer:

Jeg planlegger ofte å treffe drømmejenta på byen til helga, eller i det minste ei som vil bli med hjem og prøve den nye senga mi. Men det skjer jo ikke, jeg treffer ingen i det hele tatt med mindre jeg er i en situasjon der det ikke passer. Påfallende nok så har jeg alltid draget når jeg må videre samme kveld eller det av andre grunner ikke vil la seg gjøre å finne på noe etter at byen har stengt. Og utelukkende da. Når det passer fint går det aldri.

 

Jeg føler virkelig at dette er et problem som sitter i tankegangen min. Det er rart hvordan jeg har både bra og dårlig selvtillit på samme tid. jeg vet jeg ser bra ut, jeg vet jeg er morsom, smart, kul og alt det der, og likevel så er jeg drit redd for å ta initiativ til noe som helst. Jeg har ikke noe problem med jenter jeg ikke liker, men så fort det er litt tiltrekning blir jeg nervøs og tør ikke engang gi en klem, eller spørre om et telefonnummer...

 

Og nå høres jeg sikkert ut som er 15-18 år og jomfru. Jeg er godt over 20, og frem til jeg ble 18 var ting helt annerledes. Masse action, eller i hvertfall mye mer enn nå.. Siden da har jeg hatt dame én gang og det varte lenge, men siden da har det ikke vært noe action i det hele tatt...

 

Jeg skjønner liksom ikke helt hva jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når det kommer med det jente greiene, og litt dårlig selvtillit, så ville jeg kanskje prøvd og flørtet litt rundt på nett og sånt, for og få en boost på selvtilliten, (jeg vet det hørest helt teit og feil ut og flørte over nettby, msn osv.) Men jeg tror ærligtalt det gir bedre selvtillit. og bedre selvtillit gir bedre følelse, og eventuelt så gjør den bedre følelsen at du kutter ned på data bruken og heller er ute blant venner og fester eller bare slapper av med en film kveld eller noe, og ikke stress med damene, dem kommer alltids når du minst venter det!

 

lykke til:)

det hjalp ivertfall meg på selvtilliten :!:

Lenke til kommentar
Men det skjer jo ikke, jeg treffer ingen i det hele tatt med mindre jeg er i en situasjon der det ikke passer. Påfallende nok så har jeg alltid draget når jeg må videre samme kveld eller det av andre grunner ikke vil la seg gjøre å finne på noe etter at byen har stengt. Og utelukkende da. Når det passer fint går det aldri.

Kanskje fordi at du har mindsettet ''gi faen'' når det ikke passer. dette gjør de fleste mye mer avslappete og har det mer artig. Dette er en attraktiv egenskap.

Lenke til kommentar

Skaff deg noen drømmer. Skaff deg noen mål for livet. Skaff deg bedre selvtillit.. og finn ut hva du dypt der inne egentlig vil; og bruk dette som motivasjon for og gjøre noe. hvis du går ut og tror 'eh nå skal jeg bare stå her også kommer drømmedama bort til meg' not gonna happen! action always wins! bare vær litt frampå og prat med alle, alltid.

Lenke til kommentar

heggheimen: jeg har vært endel inne på sider som det, men synes det er vanskelig å finne noen som er interessange å snakke med. Det blir endell prating, men ikke så mye flørting akkurat. Jeg veit ikke helt hvordan jeg skal gå frem på det punktet der når jeg ikke engang ser personen..

 

mirgrot: det har du sikkert rett i.

 

aritalo: Jeg har forsovidt drømmer, planer og ambisjoner når det kommer til jobb, karriære hobby, helse, etc. Men jeg har ingen mål som fører til at jeg blir mer frempå sosialt... Du sier "skaff deg bedre selvtillit" kan du forklare meg hvordan? Hadde denne biten falt skikkelig på plass ville kanskje resten komme av seg selv?

Endret av amelbye
Lenke til kommentar
Jeg har forsovidt drømmer, planer og ambisjoner når det kommer til jobb, karriære hobby, helse, etc. Men jeg har ingen mål som fører til at jeg blir mer frempå sosialt... Du sier "skaff deg bedre selvtillit" kan du forklare meg hvordan? Hadde denne biten falt skikkelig på plass ville kanskje resten komme av seg selv?

 

Ok

step 1. Sett en plan for realisering av disse planene og ambisjonene, når vil du virkelig gjøre dette?

step 2. Prøv å sett opp et kortsiktig mål som du vil nå innen ca en måned eller to som vil hjelpe deg og nå de virkelig store målene i livet ditt.

 

Ang selvtillit:

Vel, ja det blir som du sier, er ikke bare bare og skaffe seg selvtillit. Det er flere måter og gjøre dette på og det vil sikker variere for person til person. Men du kan jo starte med og høre på hva du sier til deg selv i ulike situasjoner. Før brukte jeg å ha såkalte limited beliefs; så jeg sa til meg selv, nei, du kan ikke få en jente som hu osv osv.. hjernen lager unnskyldninger for ikke å handle, bli kvitt disse med å ikke tenke så mye men bare gjøre. En annen ting du kan gjøre er å prøve og ha det ryddig rundt deg og trene, det høres kanskje teit ut, men jeg tror ikke man klarer og være i sitt ess hvis man lever i konstant møkk og aldri rører en muskel for mye. Å ja, jeg glemte nesten det viktigste; finn en grunn til det, til hvorfor du ønsker deg bedre selvtillit og hva dette vil gi deg.. dette vill styrke deg når det kommer til stykke; for meg så var grunnene til å få bedre selvtillit at jeg ville være mere attraktiv ovenfor motsatte kjønn.. samtidig som jeg har et ønske om og være en person hvor det sosial formes rundt meg, og at folk skal like og være sammen med meg og ja.. bedre selvtillit kickstartet alt dette og gjorde livet mitt om fra noe lignende det du beskriver til noe helt fantastisk. jeg har fått flere damer og nye venner i løpet av de siste 3 månedene enn på hele resten av de 19 årige livet mitt til sammen. lykke til, hvis du søker inspirasjon, se i PU tråden. mye godbiter der, ikke nødvendigvis retta mot pickup, men dette med selvutvikling som jo er noe du søker sånn jeg ser det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...