Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Har dere fått med dere Undervannsmusikk av Vågsbygd Handy? Slapp rett før jul, er et lite mesterverk for de som er glad i grime. Kommer CD-versjon av den om ikke så altfor lenge med 7-8 nye låter. http://open.spotify.com/album/3GwbTkJq1R4JzK2lWtRTY2

 

Vågsbygd Handy - Maskinby

http://www.youtube.com/watch?v=CxUVn-3NYKk

 

 

Generelt synes jeg norsk hiphop har tatt seg opp i de siste. Kan ha noe med at jeg har kommet litt nærmere miljøet selv, men jeg har begynt å høre mye mer på norsk rap de siste par årene, og jeg synes det er mer og mer av kvalitet der ute. Nokke Feita 3-tapen av A-Laget er for eksempel noe av det jeg har hørt mest på i år, mer tidløs gangsterrap skal du lete lenge etter. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hyggelig at du stikker innom ehs5. Vågsbygd Handy er bland de norske rapperne jeg har litt sansen for. Det kan selvfølgelig ha noe med at gamlingen er oppvokst på Vågsbygd. :wee: Hører på Undervannsmusikken i skrivende stund.

 

Jeg vil også herved (an)befale alle til å slå til på Cinemetropolis-prosjektet. Blue Scholars har skillz.

 

Et youtubeklipp for anledningen; Blue Scholars - "Back Home"

http://www.youtube.com/watch?v=En8DwCeKa6M

 

Jeg klarer fortsatt ikke unngå å få frysninger av denne låten.

 

Når det gjelder Jae-R/whatever-diskusjonen leste jeg mange gode poeng i ehs5 sin post, og er stort sett enig. Generelt vil jeg helst høre på smart rap(gode ordspill, metaforer og rim) med god flow og bra beats. Når det er sagt er det en god del håndplukkede låter fra div. kommersielle artister jeg med glede hører på. Kommer litt an på hva man skal bruke musikken til(trening, bakgrunn, osv).

 

Jeg pleier å bestemme meg for om jeg liker en låt før jeg finner ut hvorfor jeg liker den. Det har hendt at jeg ikke finner ut hvorfor jeg liker en låt, og det er helt greit.

 

Jeg liker ikke Jae-R jeg heller.

 

 

$

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Veldig trist! Mannen har jo hatt to slag, ligget i koma mesteparten av tiden etter det, lam i halve kroppen, og mistet muligheten til å prate. Nate Dogg hadde en himmelsk god stemme, og ga alltid det lille ekstra i flere låter. Tenk hvor mye bedre f.eks. Kush hadde vært med Nate Dogg på hooken i stedet for Akon. Ikke fordi beaten egentlig er noe god fra før, men han hadde nok løftet låta merkbart. Finner ikke en bedre fyr på hooks enn Nate Dogg, mener nå jeg.

 

Finnes så utallige mange gode Nate Dogg features, blandt annet WC - The Streets, Eminem - Bitch Please II, Westside Connection - Gangsta Nation, Snoop Dogg - Lay Low, Xzibit - My Name m.m., og disse skal spilles i dag!

 

"It ain't a hit till Nate Dogg spit"

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Veldig trist! Mannen har jo hatt to slag, ligget i koma mesteparten av tiden etter det, lam i halve kroppen, og mistet muligheten til å prate. Nate Dogg hadde en himmelsk god stemme, og ga alltid det lille ekstra i flere låter. Tenk hvor mye bedre f.eks. Kush hadde vært med Nate Dogg på hooken i stedet for Akon. Ikke fordi beaten egentlig er noe god fra før, men han hadde nok løftet låta merkbart. Finner ikke en bedre fyr på hooks enn Nate Dogg, mener nå jeg.

 

Finnes så utallige mange gode Nate Dogg features, blandt annet WC - The Streets, Eminem - Bitch Please II, Westside Connection - Gangsta Nation, Snoop Dogg - Lay Low, Xzibit - My Name m.m., og disse skal spilles i dag!

 

"It ain't a hit till Nate Dogg spit"

 

They can come closer than close, yeah

Original they never will be

 

Nobody does it better...

 

Enig med Kush, den hadde virkelig vært mye bedre med hook fra Nate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...