Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Autotune eller ikke, synes verken mannen har flow eller skills. Et godt eksempel er jo å høre låta Classic hvor han stiller ved siden av Rakim, Nas og KRS-1. Er jo latterlig forskjell.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

oldboy: Er ikke enig der dessverre. I mine øyne er ikke Lil Wayne hip hop.

Når ble du KRS-One?

 

Den Weezy-mashupen var uansett mye morsommere enn den låta du posta. Consequence var OK da han rulla med ATCQ i '96, men nå er han bare kjedelig. Og jeg orker ikke metroseksuelle Common.

 

Men jeg må si meg enig med Freskeprinsen når det gjelder Kanye. Et geni bak boardsa, middels på en god dag på mikken.

_____

 

Over til spalten for sydfransk ræpp:

Akhenaton - Bad Boys de Marseille feat. Shurik'n & Fonky Family

(Musikken begynner 1:55)

Endret av Enok3000
Lenke til kommentar

oldboy: Er ikke enig der dessverre. I mine øyne er ikke Lil Wayne hip hop.

Når ble du KRS-One?

 

Den Weezy-mashupen var uansett mye morsommere enn den låta du posta. Consequence var OK da han rulla med ATCQ i '96, men nå er han bare kjedelig. Og jeg orker ikke metroseksuelle Common.

 

Hah KRS-One? Hva er det du snakker om? Grunnen til at det heter et forum et nettopp at man skal kunne ytre sine meninger:) Du liker sennep, jeg liker ketchup ;) Verden lever forsatt.

 

Folk må få lov å poste klipp, men man må da forvente kommentarer/diskusjon:) Konstruktiv kritikk er helt lovlig. Men jeg må innrømme at det er smule barnslig å kritisere en artist fordi han liker å se bra ut. Det er musikken vi er opptatt av vel ;) ?

Lenke til kommentar

Du tok den ikke. KRS-One går jo stadig rundt og definerer hva som er hiphop.

 

Til saken: Hvorfor er ikke Wayne hiphop? Fordi han selger plater? Fordi han ikke prøver å høres ut som 1995?

 

Når jeg sier Common er metroseksuell tenker jeg ikke bare på klærne hans, men på hele stilen, musikken, albumcoverne og alt. *holder hardt om Ressurrection-vinylen min.* Altså: Common pleide å lage bra musikk, nå lager han dårlig musikk. Jeg velger å forklare det gjennom at han av en eller annen grunn er blitt mindre mann nå enn før. Usaklig og fleibede som jeg er.

Endret av Enok3000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...