Gå til innhold

Test: Wines spillgalleri - Del 3


Anbefalte innlegg

Hvilke spill for din minibærbar?

Vi tester spill i Linux på MSI Wind, hvilke spill er mulig å spille på maskinen...

 

Med en slik tittel ble jeg litt overrasket over at artikkelen nesten utelukkende tar for seg Windows-baserte spill, og ingen Linux-baserte spill.

Så for the record, mange Linux-baserte spill er gode og fungerer godt på minibærbare, ihvertfall min ASUS eee 900. Det inkluderer også noen 3D-spill.

 

Bare for å ha nevnt noen:

 

- BZFlag

- Armagetron

- Schorched 3D

- Warsow

- flere 3D FPS-spill

 

Et 'clue' for om maskinen klarer å kjøre 3D er jo hvorvidt Compiz fungerer greit. Greit, man slår ikke rekorder med frames per sec på minibærbare...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

starcraft single player er <3

 

Pro multiplayer FUNKER IKKE!.

 

jeg når 200 actions per minute og det lagger værre :S

 

For en causual burde det funke, jeg var på landslaget før og i en av europas beste lag, så jeg er rimelig rask bare å ha sagt det.

Jeg testa single player og det funka ganske greit =)

Lenke til kommentar
Dette kan gjøres ved hjelp av Gmount-iso (finnes i pakkebrønn), eller ved hjelp av et program som er det beste alternativet Linux har til Daemon-tools, nemlig Cdemu (hjemmeside her).

 

En kjappere måte å mounte et iso-image er vel:

 

1. sudo mkdir /media/image/
2. sudo mount isofil.iso /media/image/ -t iso9660 -o loop

Unmount etter filmen:
3. sudo umount /media/image/

Lenke til kommentar
Siden vi er inne på ca 10 år gamle spill; Grim Fandango fungerte bra i Wine.

Faktisk måtte jeg spille Grim Fandango i Wine fordi jeg ikke fikk det til å fungere bra i winXP :)

 

Grim Fandango skulle egentlig være med i denne testen. Dessverre hakker Grim noe sinnsykt på MSI Wind under Wine :(

Hmm, når jeg tenker etter så installerte jeg en patch for å få Grim til å fungere bedre på "nyere systemer".

Testa du mer denne patchen Skinney?

Lenke til kommentar
Edit: Hvor kjøpte du Tuxen din Robin? (ThinkGeek?)

 

Du finner den her:

http://www.thinkgeek.com/geektoys/plush/288e/

 

Mye muligt at det ikke er den identiske modellen men lik :)

 

Har også vært på utkikk etter Tux. de selger den også i sverige hos bytelove men de er utsolgte. Frakt fra thinkgeek koster 30$ og Tux koster 10$. derfor blir det en dårlig deal. Noen som vet om andre steder som det går ann å skaffe seg Tux?

Lenke til kommentar
vil bare nevne at fallout funker smertefritt også under wine. robin, hva med å prøve football manager (av nyere dato) eller kanskje gode, gamle CM2? Oh, oh, oh, SIM CITY må testes :) Kan forresten nevne at gode, gamle The Neverhood også fungerer helt fint i Wine :)

 

Har t'sja fallout 2 her og det funket fint, football manager liker ikke opplosniger lavere enn 1024x768 :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...