Gå til innhold

Får ikke godkjent låt på Youtube


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Laget en video for en stund siden der jeg la til Guns'n'roses med You Could Be Mine. La den for kort tid siden ut på Youtube men den ble rejected grunnet kopirettigheter på låta.

Gjorde om videoen litt der begynnelsen på låta ble blandet med litt lyd fra videoen, og la den ut på nytt. Da var den faktisk godkjent en 12 timers tid fram til 4 i natt. Sjekket mail idag tidlig og fikk en mail fra Youtube der det sto:

 

"A copyright owner has claimed it owns some or all of the audio content in your video *****. The audio content identified in your video is You Could Be Mine by Guns N' Roses. We regret to inform you that your video has been blocked from playback due to a music rights issue."

 

Alternativet blir ifølge Youtube å velge annen musikk fra deres database. Problemet da blir at musikken blir helt feil fordi må være synket med innholdet i videoen. Dessuten er det bare en låt på den databasen som passer lengden til videoen, og den er helt talentløs...

 

Er det en måte å gå utenom dette eller må jeg bare godta det?

 

Har laget to andre videoer med Rammstein og Mötley Crue, og det gikk bra.

 

På forhånd takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Hadde vært skremt nok hadde jeg bare hatt slash på døra fremfor Tor Pedo. Regnet med at det ikke var noen mulighet for å gå utenom det å legge til egen musikk. Det hjelper uansett ikke på mitt problem da den videoen er synket for den låta jeg sliter med. Blir liksom ikke det samme å se videoen lydløs...

Lenke til kommentar

Et kjapt forslag kan være å dytte låta gjennom et redigeringsprogram (Audacity) og justere pitch uten å endre hastigheten på låta. Har du en telefon med TrackId (SE Walkman telefon) kan du da skru og ordne til telefonen ikke kjenner igjen låta. Da er det gode muligheter for at låta passerer på youtube. Du kan evt også kjøre en parametrisk eq-effekt som endrer seg over tid. Kan bli stilig og vil maskere låta ytterligere.

 

Kan være lurt på prøve på en annen konto først

Lenke til kommentar
Vær glad du ikke fikk kontoen din slettet, hadde abbonnert på flere folk som la ut nye låter, men plutselig var kontoen deres stengt pga rettighetshaverne hadde klagd.

 

Det eneste jeg fikk var en slags feilmelding om at videoen var blitt rejected rett etter at opplastingen var ferdig prosessert.

Deretter prøvde jeg en annen intro med lyd fra selve videoen. Denne lyden gled da etterhvert over i l låta. Regner med at dette var nok til at den skulle bli godtatt da jeg tenkte det kom andre elementer og "forstyrret" den.

Dette var da godkjent en stund før de heller valgte å kutte lyden og heller godta videoen.

 

Ja, du/dere kan jo se det selv. Søk på "termination flatout" så burde den vel dukke opp...

Lenke til kommentar
Et kjapt forslag kan være å dytte låta gjennom et redigeringsprogram (Audacity) og justere pitch uten å endre hastigheten på låta. Har du en telefon med TrackId (SE Walkman telefon) kan du da skru og ordne til telefonen ikke kjenner igjen låta. Da er det gode muligheter for at låta passerer på youtube. Du kan evt også kjøre en parametrisk eq-effekt som endrer seg over tid. Kan bli stilig og vil maskere låta ytterligere.

 

Kan være lurt på prøve på en annen konto først

 

Et godt forslag. Skal prøve dette.

Jeg sendte også inn et slags motargument i går via et skjema hos Youtube. Der argumenterte jeg for at låta er helt rå og passer godt til innholdet i videoen. Videre at videoen ikke setter låta i noe dårlig lys, samt at videoen er sykronisert med låta både i overganger, rytme og lengde slik at jeg ikke kan bruke noe annet.

Har ikke sett noen resultater ennå...

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Nå så jeg at videoen var blitt foreløpig godkjent med lyd til klagen min er ferdigbehandlet. Var ganske ydmyk i mine uttalelser, hehe...

Hvis de rejecter nå, så legger jeg meg flat...helt til jeg behersker Audacity :tease:

 

Edit: Hmm, lyden fortsatt borte...??

Edit igjen....lyden er på plass...looovely. Nå blir det spennende fremover! :ermm:

Endret av pat2004
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...