Gå til innhold

Hvordan er Olympus E- 520?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har veldig lyst på nytt speilreflekskamera. Har bare hatt en vanlig kompaktkamera før. Jeg har sett på et speilreflekskamera som heter Olympus E-520. Hvordan er dette? Noen som har erfaringer med dette? :!:

Endret av thorou
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Jeg leste også at det var bildestabilisator i kameraet... Så hvis jeg senere har lyst på et annet objektiv, kan jeg kjøpe et uten bildestabilisator? ;)

Bildestabilisatoren ligger i kamerahuset. Så du trenger ikke å tenke på om objektivet har stabilisering eller ikke. Du får dermed alltid stabilisering når du vil.

 

Tom

Lenke til kommentar

Jeg har erfaring med forløperen, Olympus E-510, men stort sett er de vel like å holde i og har lik søker.

Jeg synes E-510/520 er passe store, gode å holde i og innebygd bildestabillisering på bildebrikken gir deg bildestabillisering på alle objektiv du måtte finne på å bruke på dette huset.

Du kan også bruke mange gode, ekstra blitzer (bla. Olympus FL-36 eller FL-50, evt. R utgaven av disse for trådløst bruk). Trenger du ekstra (vertikal-/batteri)grep kan du også få dette, bla. fra "Own User".

Det som kanskje er aller best med Olympus er tilgang på masse flott optikk i alle prisklasser, og ikke minst størrelsen på utstyret da.

Behagelig lite som rommer så uendelig mye...

Lenke til kommentar
ok. Hvordan er dette kameraet i forhold til Canon 1000D eller canon 450D ? :thumbup:

Jeg hadde gått for Olympusen. Jeg har både Olympus og Canon kameraer selv, og synes Olympus har mer å by på i denne prisklassen.

 

Tom

Kan si litt mer om hva de har og tilby som ikke canon har? Bortsett fra bildestabilisatoren som er innebygget i kameraet?

Lenke til kommentar
Kan si litt mer om hva de har og tilby som ikke canon har? Bortsett fra bildestabilisatoren som er innebygget i kameraet?

Jeg synes grepet er bedre på Olympusen. Brukergrensesnittet er ganske likt, og like lett å lære seg. Canon er noe bedre på ISO 1600 og høyere (mindre støy). Kit-optikken til Olympus er bedre.

 

Jeg har også mer sans for bildeformatet 4:3 (det samme om de fleste kompakt-kameraene) enn 3:2 som de andre systemene har. Men det er mg.

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg har lest at bildekvaliteten på canon EOS 1000D er bra. Hvoran er bildekvaliteten på olympusèn ? Er det mulig å slå av bildestabilisatoren? :!:

Bildekvalitetn på Olympus E-520 er bra. Faktum er at bildekvaliteten på alle speilrefleksene, som selges i dag, er bra.

 

Selvsagt kan du slå av bildestabilisatoren. Det er jo situasjoner hvor du ikke trenger den.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...