el_cash Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Thinkpaden min trenger en liten oppgradering av disk. Den har i dag en 2.5" 7200 RPM SATA-disk på 100 GB, som nå er nesten tre år gammel. I tillegg til at ny disk skal være raskere, vil jeg selvsagt også ha mer plass. Disken jeg har sett meg ut selv er Western Digital Scorpio Black Edition 320 GB 16 MB S-ATA II Budsjettet mitt er på en tusenlapp, må med andre ord se langt etter en SSD før om et år eller to. Noen som har et bedre (les: raskere) forslag enn WD-disken ovenfor?
cruzader Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 du finner ikke noe raskere en 7200rpm før du går opp i ssd som er som du sier over tusenlappen.
el_cash Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Skrevet 6. januar 2009 Men er det ikke forskjell i hastighet fra disk til disk, delvis uavhengig av omdreiningshastigheten? Ingen som er kjappere enn WD-disken?
cruzader Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 så på de til under 1000kr på prisguide, av søketid og gjennomsnitts ventetid er den du har raskest på begge.
el_cash Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Skrevet 6. januar 2009 Takker, da blir det den, og så satser jeg på SSD når prisene synker enda mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå