Gå til innhold

[Løst]Få tilgang til epost ved dødsfall

m0g1e

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å komme meg fram til et sted hvor jeg kan sende e-post til Hotmail og Gmail ang passord til e-postkontoer tilhørende en av mine nærmeste. Må jeg kanskje ta kontakt med politiet, og må de legge til rette for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skriv ned passord og legg det i en forsegleg konvolutt og skri av den skal bli åpnet av person x ved et eventuelt dødsfall.

Han er allerede død..

Skrevet

@ Kontorstol

Eg trur det hjelper lite no.

@ mogie

Ring hotmail norge og snakk med dei du. Dei kan sikkert hjelpe deg vidare. Reknar med at du må legge fram dødsattest og dokumentasjon på at du er nærmaste pårørande. Snakk med folka i norge og høyr korleis dei gjer dette. Er mogleg du må få oversatt dokumentasjonen din til engelsk og sende den til hovedkontoret i USA.

Eg ville ikkje ha gjort dette berre per mail sidan dei sikkert har rutnier for å gi frå seg passord utan skikkelig dokumetasjon på at den som sender mailen er den han seier og har retten på si side.

• 2 uker senere...
Skrevet
Ja, om de gir det ut. Man har rett til og verne om privatlivet sitt, selv etter sin død.

Kjør en passordsjekker på PC'n hvor mail har ligget. Ganske enkelt.

Sjekk ut NirSoft sine små verktøy.

Skrevet
Det var bra.

Kontakta du mail leverandøren? Er fortsatt litt nyskjerrig på om dei kan utlevere slike opplysningar.

Lurer også litt på om de bare kan gi ut passordet til emailkontoen til familie ved eierens dødsfall?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...