Gå til innhold

BK: Ekstremflareveko, eller kill your darlings?


Anew

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det funker godt, jeg liker å stikke objektivet halveis inn i sola. Det blir en ganske røff retrostil, som bilder fra en sommer for lenge siden. Med fill-in ville det blitt teknisk bedre, men det har sjarm i massevis nå da.

 

edit: fjernet sitering

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Jeg syns dette bildet fungerer utmerket jeg!

 

Litt småplukk burde kunne taes vekk litt her og der, (lys-"prikker" på venstre arm og litt rundt om på jakken) samt hakkede linjer; pixelering eller noe, som muligens kanskje ikke finnes på originalen.

 

Men et veldig fint bilde som jeg ikke syns du burde kaste.

Lenke til kommentar

Snapshot ja, men i det minste med noen tanker bak. :) Interessant å se at det er folk som liker det, for jeg hadde ventet gjennomgående slakt.

 

Jeg er imidlretid like langt - jeg både liker og misliker bildet, men PM og jpsalvesen har muligens et poeng i at det har virket mot sin hensikt at jeg faktisk har forsøkt å øke kontrast og metning her? Og ville egentlig innfyllingslys ha hjulpet noe særlig her?

Lenke til kommentar

Dette faller rett i min smak med en gang, ja intuitivt med den herlige trekant komposisjonen. Spennende er det også med den voksne leken med lyset som gjennom barns øyne ville vært "right one" med flare effekten. Det må være kvadratisk etter mitt skjønn så ja det siste versionen er nok for meg en liten fulltreffer

Lenke til kommentar

Jeg liker også dette bildet, men tror som andre her at det ville vært bedre med litt fill in-lys. Synes også bildet fungerte godt i 4:3 breddeformat - kanskje enda bedre? Jeg likte ikke "instamatic-varianten" så godt, men smak og behag.

Her er mine to forslag:

post-7280-1231620896_thumb.png

post-7280-1231620917_thumb.png

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Jeg likte hudtonene på hånden veldig godt hos Hr. Salvesen, men ellers syns jeg at k-ryeng virkelig har løftet bildet med innfyllingslyset. Fra min side var dette et flare-eksperiment som ble uventet vellykket, så neste gang - om det blir en - skal jeg huske innfyllingslys.

 

Skulle gjerne ha sett fargene mer mettede - jeg liker himmelen min. :)

 

Takk for alle innspill folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...