Gå til innhold

Hva du syns om Vigrid?


Anbefalte innlegg

Så du vil kneble den totalt? Du unngikk forøvrig å svare på dette:

 

På hvilken måte. Jeg skjønner at du selv vil innskrenke ytringsfriheten til å bare gjelde noen enkelt mennesker, som du selv finner det for godt å støtte. Dette er hyklerisk. Som påpekt tidligere, enten så har vi ytringsfrihet i dette landet, eller så har vi det ikke. I så måte må den gjelde alle.

 

Kan jo begynne med kristne? Ser jo ut som de DRITER langt i hva ateister/vitenskapsmenn finner ut, legger frem eller sier noe mot kristendommen. Gjelder ikke ytringsfrihet i kristendommen, for kristne er jo så flinke til å dømme andre personer. bare man er smule skeptisk til gud, og at kristendommen er enestående og UNIKT, hahae.

 

Du er jo kristen, er du ikke ?

Nå virker jo du litt mer enn en smule skeptisk til Gud, ettersom du mener at folk tror på han har hjernefeil. Jeg vil anta at deres avvisende holdning til deg kan ha noe med dette å gjøre.

 

Nei? Jeg prøver å hjelper dem faktisk:) Det er bare de som ikke gidder å ta imot hjelpen..

f.eks Kristne som motsier seg selv(bibelen, Religion&politikk: Innen for religion så er det lov, men politikk, nei) som ikke har noen kilder, men som kommer med masse tulleprat o.l. Det er der jeg er.. Hjelper dem med å finne kilder som sier noe helt annet enn hva de sier... Bedre å få det bevist, enn å la dem tro på ting som de har hørt ifra eller lest ifra en subjektivbok.

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så du vil kneble den totalt? Du unngikk forøvrig å svare på dette:

 

På hvilken måte. Jeg skjønner at du selv vil innskrenke ytringsfriheten til å bare gjelde noen enkelt mennesker, som du selv finner det for godt å støtte. Dette er hyklerisk. Som påpekt tidligere, enten så har vi ytringsfrihet i dette landet, eller så har vi det ikke. I så måte må den gjelde alle.

 

Kan jo begynne med kristne? Ser jo ut som de DRITER langt i hva ateister/vitenskapsmenn finner ut, legger frem eller sier noe mot kristendommen. Gjelder ikke ytringsfrihet i kristendommen, for kristne er jo så flinke til å dømme andre personer. bare man er smule skeptisk til gud, og at kristendommen er enestående og UNIKT, hahae.

 

Du er jo kristen, er du ikke ?

Nå virker jo du litt mer enn en smule skeptisk til Gud, ettersom du mener at folk tror på han har hjernefeil. Jeg vil anta at deres avvisende holdning til deg kan ha noe med dette å gjøre.

 

Nei? Jeg prøver å hjelper dem faktisk:) Det er bare de som ikke gidder å ta imot hjelpen..

f.eks Kristne som motsier seg selv, som ikke har noen kilder, men som kommer med masse tulleprat o.l. Det er der jeg er.

 

La oss nå se for oss at en kristen går gjennom livet like lykkelig, nyttig og bra som deg på alle måter. Kan du da si at hans/hennes måte var dårligere enn din?

 

 

Tony Robbins asks why we do what we do?

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Vigrid er nazister. Akkurat det trenger man ikke ta Myrbostads ord for, det fremgår av deres egne sider. Men nazisme, så lenge den forkynnes med ord, skal og bør også møtes med ord.

 

Norgespatriotene skal på samme måte dømmes etter deres ord og handlinger, og de er opplagt innvandringsfiendtlige. Beveggrunnene er muligens rasistiske, men i motsetning til Vigrid passer de på å holde seg innenfor grensene når de setter ting på trykk.

 

Geir :)

 

Her tar du nok feil Geir. Jeg har forsøkt å lese meg frem til noe nazistisk på Vigrid sin side men finner det ikke. Husk at "Nazisme" kun er en forkortelse for "Nationalsozialismus" som igjen betyr Nasjonal Sosialisme. Veldig enkelt, Nasjonalisme kombinert med Sosialisme.

 

De er derrimot rasistiske.

Lenke til kommentar
Her tar du nok feil Geir. Jeg har forsøkt å lese meg frem til noe nazistisk på Vigrid sin side men finner det ikke. Husk at "Nazisme" kun er en forkortelse for "Nationalsozialismus" som igjen betyr Nasjonal Sosialisme. Veldig enkelt, Nasjonalisme kombinert med Sosialisme.

De er derrimot rasistiske.

Man behøver forsåvidt ikke forfekte nazistisk teori for å være nazist. De fleste nynazister er ikke så teoretisk anlagt. Det er nok at man støtter nazistene og har dem som forbilder. Men Tvedt gjør begge deler. Han beundrer det tredje riket og Hitler og mener Norge burde ta lærdom av dem i både politkk og handling. Riktig nok har Vigrid en norrøn vri på dette, men som Tvedt sier: "Hitler er Odins sønn".

 

Jeg skulle gjerne dokumentert min påstand grundigere, men Vigrids sider synes å være nede for tiden. (Eller har de fått ny web-adresse?)

 

Er du ute etter nasjonalsosialistisk teori i Vigrid-innpakning bør du lese artikkelen der han sammenligner NSDAP ned Arbeiderpartiet i Norge og fremhever at egentlig er de like, bortsett fra at AP "driver en forrædersk politikk som fører til diskriminering og etnisk utryddelse av sitt eget folk". (Se sitat nedenfor.)

 

Som sagt blir det vanskelig å komme med oppdatert dokumentasjon. Men noen sitater har jeg:

 

Mange av oss har opplevd å bli kalt for nazist i løpet av de siste årene. De fleste har vel reagert med å svare noe slik som: "Å nei da, jeg er bare nasjonalist, jeg; og det er jo noe helt annet." Vet du hva jeg svarer? "Det får nå være som det vil hva jeg er, men du skal uansett ha takk for komplimenten." Ja, for det er faktisk en kompliment. Eller er du av en annen oppfatning? La oss se på det sammen.
Nasjonalsosialismen (Nazismen) er en politisk bevegelse fra mellomkrigstiden i Tyskland, men med røtter som går atskillig lenger tilbake. For ikke å fortape oss helt, går vi inn i historien i september 1919 da en 30 år gammel tysk frontsoldat med flere utmerkelser for tapperhet i kamp deltar i et møte i det nystartede Nasjonal Sosialistiske Tyske Arbeider Parti. Som dere ser er partinavnet nærmest identisk med det norske AP som egentlig heter: Det Norske Arbeider Parti og som regner seg selv som Sosialistisk. Men dessverre ikke nasjonalt. Noe som i dag betyr døden for det norske folk. Dere vil også se at likheten i praktisk sosialpolitikk er slående lik på de fleste områder. Bortsett fra der hvor AP i dag driver en forrædersk politikk som fører til diskriminering og etnisk utryddelse av sitt eget folk. Total etnisk utryddelse.
NSDAP kjempet seg etter hvert fram til å bli en drivende kraft for den moralske gjenreisningen i Tyskland etter at marxistenes morderbander og deres til dels jødiske ledere og oppviglere hadde gjort sitt beste for å ødelegge landet.
Men det ble født en ny religion i asken av det tredje Riket; Nazismen hvor frelseren Adolf Hitler ga sitt liv for å frelse dem som tror på ham og arbeider for en bedre verden i balanse med naturen.
Hvis noen fortjente Nobels Fredspris, var det Adolf Hitler.
De såkalte tyske raselovene fra 1935, også kalt Nürnberglovene, var helt nødvendige for å stoppe den systematiske ødeleggelsen av den tyske nasjon. Vi kunne trengt noe lignende i alle hvite land i dag.

Jeg har ingen problemer med å stå ved min påstand...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne dokumentert min påstand grundigere, men Vigrids sider synes å være nede for tiden. (Eller har de fått ny web-adresse?)

Domenet er nede. Det samme er internettsiden. De har forresten kun til mars for å betale for opprettholdelse av domenet eller så er det ute for salg. Kan komplementere med litt informasjon fra Wikipedia i denne sammenheng.

 

Her tar du nok feil Geir. Jeg har forsøkt å lese meg frem til noe nazistisk på Vigrid sin side men finner det ikke. Husk at "Nazisme" kun er en forkortelse for "Nationalsozialismus" som igjen betyr Nasjonal Sosialisme. Veldig enkelt, Nasjonalisme kombinert med Sosialisme. De er derrimot rasistiske.
Vigrid er en norsk nyreligiøs og politisk organisasjon som baserer sin ideologi på norrøn mytologi og raselære. Organisasjonen anser den norrøne guden Odin som universets skaper. Organisasjonen ble grunnlagt av Tore W. Tvedt den 31. desember 1998, og ledes i dag av Thorgrim O. Bredesen. Det hevdes også at den er en nynazistisk organisasjon og at den baserer sin ideologi på Adolf Hitlers nasjonalsosialisme.

 

Vigrid mener at andre raser eller folkeslag enn den ariske er skyld i uro og problemer verden over. Organisasjonen har dermed mye til felles med nazistiske grupperinger, som for eksempel 1930-tallets Nasjonal Samling. Organisasjonen betrakter Adolf Hitler som en «frelser» og som «Europas redningsmann», og legger betydelig vekt på argumentet om å verne den hvite rasen mot utryddelse grunnet økt innvandring av det de omtaler som rasefremmende.

De innehar altså (om vi skal tro Wikipedia), klare nazistiske preferanser og paralleller. Geir har altså rett i sine hentydninger i denne sak.

Lenke til kommentar
Hvem raserer Oslos gater? Hvem tar skade av yttringsfriheten? Du snakker alt for generelt.

 

 

Trodde det var åpenlyst at dette gjaldt demontrasjonene i oslo for litt siden, i og med at jeg presiserte det til og med.

 

Mener du man skal få uttrykke hat? Hat er en viktig følelse som alle må få lov til å uttrykke. Blasfemi er også til de grader tillatt, nærmest respektert. Rasisme er ikke godtatt de fleste steder, men man må da få si hva man mener?

 

Ja, selvsagt, si hva du hater, det er din rett. Men om du sier hva du hater og så går direkte til angrep på noe eller noen, ja da synes jeg man skal sette en stopper for neste gang du er igang og ikke gjøre det mulig for deg og gjøre det du gjorde sist. Forebygge. En sjans, for er man ustabil en gang når det gjelder slikt, ja da er det stor sannsynlighet for at du er ustabil neste gang også..

Lenke til kommentar
Men det ble født en ny religion i asken av det tredje Riket; Nazismen hvor frelseren Adolf Hitler ga sitt liv for å frelse dem som tror på ham og arbeider for en bedre verden i balanse med naturen.
Hvis noen fortjente Nobels Fredspris, var det Adolf Hitler.
De såkalte tyske raselovene fra 1935, også kalt Nürnberglovene, var helt nødvendige for å stoppe den systematiske ødeleggelsen av den tyske nasjon. Vi kunne trengt noe lignende i alle hvite land i dag.

 

!?

 

Å, jøye meg. Den fyren må ha en del å stri med.

Lenke til kommentar
Trodde det var åpenlyst at dette gjaldt demontrasjonene i oslo for litt siden, i og med at jeg presiserte det til og med.

Om du ønsker en reel debatt, undres jeg på hvorfor du konsekvent overser alle argumenter som uttaler noe annet en dine egne. Til tross for at denne ikke var påberopt undertegnede, svarte jeg svarte deg på dette tidligere i tråden.

 

Her har du missforstått ytringsfrihet. Dette var ingenting annet en pøbler som utnyttet situasjonen for å lage et helvete i Oslo. Dette har ingenting med ytringsfrihet å gjøre.
Lenke til kommentar

Som du selv sa, så var ikke svaret til deg.

 

Det jeg mener om akkurat den situasjonen, så synes jeg det var rett og slett idiotisk og tillate en ny demonstrasjon, alle visste at det kom til og gå galt. Derfor synes jeg man burdte kneblet denne ytringsfriheten littegrann der og da. Dette har jo absolutt alt og gjøre med ytringsfriheten! Pøblene misbrukte den akkurat som Tvedt gjør, for han rekrutterer folk som tydeligvis ikke har et velfungerende hode på skuldra..

Lenke til kommentar
som Tvedt gjør, for han rekrutterer folk som tydeligvis ikke har et velfungerende hode på skuldra..

 

Har merket at han har registrert seg på forskjellige nettsamfunn hvor han tydeligvis prøver å rekruttere naive folk. Da spesielt de i aldereren 15-16, hvor han så inviterer til en kopp kaffe "for å diskutere Vigrid og lignende, for det gjør han ikke på et nettsted som dette, i frykt for å bli utesperret"

Lenke til kommentar

Problemet ligger ikke hos selveste personen.. MEN personen som lytter. Personen kan godt være enig i synspunktene til tvedt o.l. men, personen burde også ha en viss grad for hva som kommer ut av munnen.

 

Er akkurat som kristne folk som prøver å rekruttere vanlig folk ved å spre "DÅrlig menneske/komme til helvete"-holdning. ¨å derfor blir de med, fordi de er redde for å ikke være en god person, men som har lyst til å bli sett på som god person av alle, SELVOM de er allerede et godt menneske frafør av.

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Ja, selvsagt, si hva du hater, det er din rett. Men om du sier hva du hater og så går direkte til angrep på noe eller noen, ja da synes jeg man skal sette en stopper for neste gang du er igang og ikke gjøre det mulig for deg og gjøre det du gjorde sist. Forebygge. En sjans, for er man ustabil en gang når det gjelder slikt, ja da er det stor sannsynlighet for at du er ustabil neste gang også..

Dette er som roberteh har sagt tidligere; det har ingenting med ytringsfrihet å gjøre.

Lenke til kommentar

Men seriøst gutter, jeg skjønner ikke hvorfor folk er så hysteriske rundt Vigrid. De er jo småfjerter i forhold til andre grupper. Ta disse for eksempel:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Y0fUuOtyaVo

 

Jeg anbefaler å se hele videoen.

 

 

Vigrid sitter jo bare på ræva og tørr ikke å gjøre noe. De der slår ihjel barn, fordi de ikke er russere. Han Tesak der ville fått Tore Tvedt til å skjelve i buksene, I don't doubt it.

Samtidig er det nesten 100.000 organiserte nynazister bare i Russland alene.

Endret av Astralnoise
Lenke til kommentar
Ja, selvsagt, si hva du hater, det er din rett. Men om du sier hva du hater og så går direkte til angrep på noe eller noen, ja da synes jeg man skal sette en stopper for neste gang du er igang og ikke gjøre det mulig for deg og gjøre det du gjorde sist. Forebygge. En sjans, for er man ustabil en gang når det gjelder slikt, ja da er det stor sannsynlighet for at du er ustabil neste gang også..

Hva mener du med å gå direkte til angrep på noe ller noen? Om man hater noen så bør man få si det, men selvsagt er det forbudt å angripe noen med vold og trusler? På hvilken måte går Vigrid direkte til angrep på noen?

 

Demonstrasjonen med pøblene var noe helt annet enn vigrid. Det var en demonstrasjon som ble misbrukt for å ødelegge materielle verdier, mens vigrid sprer sin ideologi uten å ødelegge materielle verdier - stemmer ikke dette?

 

Det er ganske unødvendig å diskutere vigrid, det er svært få medlemmer og de gjør ingenting ut av seg foruten å sjokkere med sine uttalelser.

 

Vigrid er ord (propaganda), ikke handling (vold og terror).

Derfor skal man svare med ord (debatt), ikke handling (forbud, fengsel og bøter).

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...