Gå til innhold

Har du ein Idè til eit spill? skriv om den her.

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789
Skrevet
Har mange ideeer til spill men ikke F at jeg legger dette ut på et forum på det vide webbet, da forsøker jeg heller å pitche et studio med historien. Jeg kan forøvrig ta begge de historiene trådstarter kommer med, skrive litt mer rundt det og selge det uten noen problemer :)

Ja, ikkje rart at du kan dei historiene, eg har lakt dei ut nokon gongar før.

Drite i om nokon stjele idèn min, eg vil berre spille spillet :)

Kan skrive litt meir om det seinare, vil helst ikkje skrive alt, fordi det er masse anna eg har som er endå meir genialt(etter min meining ivertfall) :p

Skrevet

Mitt tips: Skriv en omfattende historie rundt ideene dine (ideen har da tatt form) og registrer det på WGA West's sine sider. Da er du beskyttet for i alle fall 5 år, om noen skulle lage spill av den ideen uten at du har gitt samtykke kan du enkelt saksøke stussen av dem :)

Det koster noen dollar men om du har lyst å se det ta form er det en veldig fin måte å forsikre seg på. Husk dog at om du oppdaterer historien må du registrere den på nytt. Det er meget viktig å huske.

Spillutvikling er da morsomt så om du har et talent for å skrive gode historie er det bare å bynne med en gang, kan sikkert hjelpe deg i gang om det er ønskelig, ikke så mye forskjell på spillscript og filmscript :)

Skrevet

Selv kunne jeg tenkt meg et skytespill der man bare har ETT forbaska våpen gjennom hele spillet, som skal være en helt standard pistol. Man kan eventuelt ta av/på lyddemper, til nøds også kjøpe enkle upgrades (mer ammo osv) til utover i spillet.

Gjerne noe ekstra små-gadgets, en standard granat og en 'stunner' slik som i James bond: Nightfire.. D:

Skrevet

Jeg skal komme hit og lage litt kvalm:

Problemet med andre ideen til trådstarter er vel hvis man f.eks. dreper keiser Nero ville aldri Hitler eksistert.

Ville man ha kommet fram til en måte å reise i tid på i det parallelle universet hvor denne historiske personen ble tatt av dage?

Selfølgelig, hvis hver tidsreise bare var et enkeltstående scenario du kunne gjennomføre bare på gøy eller som simulering(ala assassins creed), og ingen av scenarioene hang sammen. Ja, da kunne vel man kanskje laget noe slik.

Skrevet

Vel, hvis det skal handle om dreping av historiske personer som har gjort ting som har formet verdenshistorien kjøper man ikke så lett at Hitler hadde blitt den samme diktatoren hvis man dreper Julius Cæsar.

Det må jo være en viss finesse i hele historien, ellers er det meningsløst.

Skrevet
Det første:

Er eit strategispill som går ut på at du skal designe, utvikle og eventulet å forsvare ein by. Som folk veit fins jo det mange slik spill fra før, men detta skal ikkje være slik som Age of empires eller total war serien.

Du skal lage ein by der du kan designe bygningane dine, det skal ikkje være slik at du trykker på eit bilde og får fram det du vil ha. Har bestemt meg for at det skal være eit tegneprogram(For dei meir erfarne) og ein du plaserar forskjellige byggestenar for å lage bygningen. Du kan forbetre åkrar for å øke aukninga av folketallet, etter kvart som du spelar kan du lage labratorium som forskerane kan finne opp nye ting (Detta er slik at det tar ein viss tid før ting blir funne opp), du kan lage sjukehus, palass, underverk o.s.v.

Du kan og ta over land og andre byar til mektigar du blir.

Du skal kunne sjå byen din innan ifrå, det skal ikkje vere slik at du ikkje kan sjå sjølve byen.

(Eg har selvfølgeleg mykkje meir informasjon om spelet, men detta var grovt kva spelet handlar om)

Dette konseptet ville ikke fungert i mine øyne ettersom det mikser flere sjangrer og derfor er i mine øyne veldig vanskelig å balansere. Første problem er at du blir sittende med alt for mange ting å holde oversikt over, du skal designe dine bygninger, lede folket, forsvare byen, erobre, utforske og utvikle deg. I mine øyne blir dette for mange elementer å holde styr på.

I bunn og grunn nevner du her Empire Earth med et hint av Sim City. Ikke noe særlig originalt konsept heller slik sett og i mine øyne et litt vel uoversiktelig spill.

Skal handle om ein person som blir sent tilbake i tid for å drepe onde mennesker i fortida, slik som til Roma i antikken for å drepe Keiser Nero eller til Tyskland for å drepe Hitler.

Tidsmaskina kan berre sende tilbake ting som er stor del laga av vatten, så han kan ikkje bruke moderne våpen. Du må enten stjele våpna frå folk i byen eller tjene pengar til å kjøpe eit( Det skal være veldig vanskleg å stjele våpen ellers hadde alle berre stjelt), så kan du prøve å få tak i kle for den perioden, for å ikkje virke mistenkleg.

Du kan foreksempel se kjende bygningar som Coluseum, statuen til ære for Athene og kanskje Piramidene under oppbygning.

Hadde virkeleg blitt ein nydeleg spill viss utviklerane hadde fått det bra til.

Et igrunn interesangt konsept men veldig overfladisk, ville heller inkorperert mer rundt hva ville endret seg i historien hvis Nero hadde blitt drept, hva hadde skjed om attentatet mot Hitler hadde fungert?

Det å reise for å drepe kjente personer er i og for seg ganske interesangt om det blirt gjort korrekt men jeg frykter det blir veldig "Painkiller" dvs det er ingen sammenheng mellom brettene og historien blir veldig tynn. Må tilsette litt flere elementer som mystikk, komplikasjoner for hovedpersonen (er det jeg gjør rett for historien? f.eks) og konflikter.

F.eks en organisasjon i fremtiden som har for mål å endre historien gjennom å drepe kjente personer. Hitman møter tidsmaskin. Men så viser det seg at i fremtiden igjen er det noen som blir sendt tilbake for å drepe deg fordi du har ødelagt fremtiden. Du begynner og å lure på om det du gjør er rett, om det du gjør er så bra som organisasjonen din vil ha det til.

En katt og mus lek gjennom tiden, f.eks du blir med feil sendt til gamle egypt og samtidig som du må finne en vei hjem må du og kle deg korrekt og få deg våpen samtidig som du unngår den mystiske personen fra fremtiden som forsøker å drepe deg.

Kan og gjøre det såpass komplisert at denne personen som forsøker å drepe deg er deg selv fra fremtiden, sendt tilbake av deg selv for å rette opp de feilene du har begått.

Gjest medlem-141789
Skrevet
Vel, hvis det skal handle om dreping av historiske personer som har gjort ting som har formet verdenshistorien kjøper man ikke så lett at Hitler hadde blitt den samme diktatoren hvis man dreper Julius Cæsar.

Det må jo være en viss finesse i hele historien, ellers er det meningsløst.

Alle veit jo om du drepe ein person i år 1000 f.kr det er ein stor sjangse for at du og eg ikkje lever.

Men det er jo berre eit spel og ein prototype viss eg kan kalle det det.

Eg kan jo skifte historia, Bear^ hadde jo ein ganske god idè om at du heller reist frå år til år frå ein fyr som ville drepe hovudpersonen.

Gjest medlem-141789
Skrevet
Det første:

Er eit strategispill som går ut på at du skal designe, utvikle og eventulet å forsvare ein by. Som folk veit fins jo det mange slik spill fra før, men detta skal ikkje være slik som Age of empires eller total war serien.

Du skal lage ein by der du kan designe bygningane dine, det skal ikkje være slik at du trykker på eit bilde og får fram det du vil ha. Har bestemt meg for at det skal være eit tegneprogram(For dei meir erfarne) og ein du plaserar forskjellige byggestenar for å lage bygningen. Du kan forbetre åkrar for å øke aukninga av folketallet, etter kvart som du spelar kan du lage labratorium som forskerane kan finne opp nye ting (Detta er slik at det tar ein viss tid før ting blir funne opp), du kan lage sjukehus, palass, underverk o.s.v.

Du kan og ta over land og andre byar til mektigar du blir.

Du skal kunne sjå byen din innan ifrå, det skal ikkje vere slik at du ikkje kan sjå sjølve byen.

(Eg har selvfølgeleg mykkje meir informasjon om spelet, men detta var grovt kva spelet handlar om)

Dette konseptet ville ikke fungert i mine øyne ettersom det mikser flere sjangrer og derfor er i mine øyne veldig vanskelig å balansere. Første problem er at du blir sittende med alt for mange ting å holde oversikt over, du skal designe dine bygninger, lede folket, forsvare byen, erobre, utforske og utvikle deg. I mine øyne blir dette for mange elementer å holde styr på.

I bunn og grunn nevner du her Empire Earth med et hint av Sim City. Ikke noe særlig originalt konsept heller slik sett og i mine øyne et litt vel uoversiktelig spill.

Skal handle om ein person som blir sent tilbake i tid for å drepe onde mennesker i fortida, slik som til Roma i antikken for å drepe Keiser Nero eller til Tyskland for å drepe Hitler.

Tidsmaskina kan berre sende tilbake ting som er stor del laga av vatten, så han kan ikkje bruke moderne våpen. Du må enten stjele våpna frå folk i byen eller tjene pengar til å kjøpe eit( Det skal være veldig vanskleg å stjele våpen ellers hadde alle berre stjelt), så kan du prøve å få tak i kle for den perioden, for å ikkje virke mistenkleg.

Du kan foreksempel se kjende bygningar som Coluseum, statuen til ære for Athene og kanskje Piramidene under oppbygning.

Hadde virkeleg blitt ein nydeleg spill viss utviklerane hadde fått det bra til.

Et igrunn interesangt konsept men veldig overfladisk, ville heller inkorperert mer rundt hva ville endret seg i historien hvis Nero hadde blitt drept, hva hadde skjed om attentatet mot Hitler hadde fungert?

Det å reise for å drepe kjente personer er i og for seg ganske interesangt om det blirt gjort korrekt men jeg frykter det blir veldig "Painkiller" dvs det er ingen sammenheng mellom brettene og historien blir veldig tynn. Må tilsette litt flere elementer som mystikk, komplikasjoner for hovedpersonen (er det jeg gjør rett for historien? f.eks) og konflikter.

F.eks en organisasjon i fremtiden som har for mål å endre historien gjennom å drepe kjente personer. Hitman møter tidsmaskin. Men så viser det seg at i fremtiden igjen er det noen som blir sendt tilbake for å drepe deg fordi du har ødelagt fremtiden. Du begynner og å lure på om det du gjør er rett, om det du gjør er så bra som organisasjonen din vil ha det til.

En katt og mus lek gjennom tiden, f.eks du blir med feil sendt til gamle egypt og samtidig som du må finne en vei hjem må du og kle deg korrekt og få deg våpen samtidig som du unngår den mystiske personen fra fremtiden som forsøker å drepe deg.

Kan og gjøre det såpass komplisert at denne personen som forsøker å drepe deg er deg selv fra fremtiden, sendt tilbake av deg selv for å rette opp de feilene du har begått.

Nr 1 hadde eg ikkje store forhåpningar til eigentleg, men eg har altid likt nr 2, sjølv om historia ville gått helt i surr og mest sansynleg hadde du og eg ikkje blitt født.

Ja, den idèn din likte eg ganske godt, og jævlig bra tenkt.

Kanskje det ville blitt ein endå galnare fyr som har gjort mykje verre ting enn Nero og Hitler til saman etter at du forandra historia.

Skrevet

Jeg synes det høres mye ut som Spore (i "krigsfasen"), spesielt det å designe egne byer/militær.

Skrevet

Tidsreiser gir alltid tidsparadokser. En måte å løse dette på er man ser på jorda som en simulering, eller et spill med andre ord. Du som representant for den som utfører simuleringen, har i oppgave å reise inn å påvirke viktige begivenheter for å se på på alternative utviklinger av simuleringen. Ganske artig. Man spiller da et spill i den virkelige verden der man spiller at den virkelige verden er et spill.

Skrevet

Kan jo komme et online fotball spill, der man enten blir spiller eller manager. Du lager en profil, og må levle for å få bedre skills. Er man manager, så funker det omtrent som Football Manager med å hente inn folk på prøvespill, signere, kjøpe osv. Men spillerne du henter inn styres av andre, og de bestemmer sin egen skjebne. Får man lite spillertid, så kan man klage og bli sur på managere. Hadde vært litt kult om at en av en milliard hadde død på trening eller fotballbanen. Og at du hadde hatt mulighet for å dope deg, og ha mulighet for å bli tatt av dopingkontroller. Bare noe jeg kom på i farta nå :p Men hadde vært gøy vis man hadde fått alt på spillet opptimalt.

Gjest medlem-141789
Skrevet

Komt mange gode ider til no :)

Berre forsett å skrive.

Gjest Slettet+513
Skrevet (endret)

Så lei av at vi aldri får Tyskernes versjon av 2. verdenskrig inne i ett Call Of Duty spill eller med Napoleon eller Nero/Ceasar.

Blir fort lei av å være Brite/Russer eller Amerikaner.

Alle vet Tyskerne hadde de tøffeste våpnene.

Men aller helst ett Rommspill der du kan bygge opp karriere og bli kaptein på ett stort romskip med crew og volde episke romslag, bli herre over planeter og systemer.

Edit: Med PhysX støtte, og 1 million ganger bedre enn Star Trek Bridge Commander.

Endret av Slettet+513

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...