Gå til innhold

Stort fps drop i css, desperat etter tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har spilt css en god stund nå, og fps'en min har heletiden ligget fra 90

til 120 i fps.

Detter er da under hva som helst css mod jeg spiller ( ZM, SURF , GG osv)

Alt bruker å stå på high og nokså så høy oppløsning.

Men nå i de siste har fps'en min droppet ned til 40, men når jeg springer

med folk så er den helt nede i 9 til 14 ( spørs hvor mange spillere)

Har prøvd å stille ned grafikken men det hjalp da ikke ;/

Dette har aldri skjedd før, skjedde plutselig etter julaften : (

Nå mener jeg at det er noe med at jeg installerte Age Of Conan, for det gjorde jeg

På julenatta.

Noen råd og tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dette har aldri skjedd før, skjedde plutselig etter julaften : (

Nå mener jeg at det er noe med at jeg installerte Age Of Conan, for det gjorde jeg

På julenatta.

Noen råd og tips?

Tja, det første jeg ville prøve er jo å av installere Age of Conan og se om det hjelper.

Regner med at bredbåndet ditt virker supert ellers?

Skrevet

Ja, alt av internet skal værer i topp stand håper jeg, kunne jo ha vært en ide å

relogget nettet siden strømmen har gått i hele byen 1 - 2 ganger i løpet av ferien.

Men ellers så mener jeg at nette er i god stand det ;)

Har helst ikke lyst til å avinstallere AoC pga. det tok noe helsikkes tid

å installere det å patche det ;/

Skrevet
Du har vel noen GB ledig plass på harddisken?

Ja, jeg har 50,4 gb ledig på stasjon :C, hvor steam og css ligger, på stasjon D har jeg 117 gb ledig, der har jeg da installert AoC

Skrevet
Sjekket med antivirus, antispyware og CCleaner?

Driver faktisk nå med en "troughout" sjekk med antiviruset, altså jeg sjekker dataen for virus hvis det var det du mente.

Var det jeg mente ja ;) .

Vet ikke om Avast Antivirus er det beste å bruke? Noen bedre program som kan brukes som er gratis? AVG har jeg hørt om, Norman er bare å glemme :(

Skrevet
CCleaner, genialt program ;) .

Det kan høres ut som det er en virtuel hardware feil. Dvs ikke at noe er ødelagt men enten

at

sjekk støv på vifter, kan ha noe med kjøling å gjøre. vifter som ikke går rundt optimalt, rett og slett et problem som har oppsått pga varme.

driver du med overklokking?

Kansje det har stått på for lenge så har maskinen klikket og rebootet seg selv og da

satt ned multiplier på prosessoren. Eller på rammen, eller på skjermkortet.

Sjekk med f.eks graphic simulatorer som 3dmark05 og fortell hvor mye poeng du får med det du har, for å så høre om det stemmer eller ikke.

Cpu-Z last ned det og les av om alt stemmer, det er sånn som forteller i et lite vindu

ulike hastigheter. høyre trykk min datamaskin se hvor mange mhz som kommer opp.

Har du tilsatt nye deler i pcen som trekker strøm, prøv å koble av en ting som gir strøm til skjermkortet? extra hardisk, en vifte, et optisk lese enhet eller annet stasj.

Bruker du pci-e skjermkort eller agp skjermkort som har ekstra strømforsyning rett inn i kortet men at den ledningen ikke sitter skikkelig og stømmen du får er kun ifra agp/pci-e slotten, men ikke den ekstra stømmen den skal ha.

Skrevet
CCleaner, genialt program ;) .

Det kan høres ut som det er en virtuel hardware feil. Dvs ikke at noe er ødelagt men enten

at

sjekk støv på vifter, kan ha noe med kjøling å gjøre. vifter som ikke går rundt optimalt, rett og slett et problem som har oppsått pga varme.

driver du med overklokking?

Kansje det har stått på for lenge så har maskinen klikket og rebootet seg selv og da

satt ned multiplier på prosessoren. Eller på rammen, eller på skjermkortet.

Sjekk med f.eks graphic simulatorer som 3dmark05 og fortell hvor mye poeng du får med det du har, for å så høre om det stemmer eller ikke.

Cpu-Z last ned det og les av om alt stemmer, det er sånn som forteller i et lite vindu

ulike hastigheter. høyre trykk min datamaskin se hvor mange mhz som kommer opp.

Har du tilsatt nye deler i pcen som trekker strøm, prøv å koble av en ting som gir strøm til skjermkortet? extra hardisk, en vifte, et optisk lese enhet eller annet stasj.

Bruker du pci-e skjermkort eller agp skjermkort som har ekstra strømforsyning rett inn i kortet men at den ledningen ikke sitter skikkelig og stømmen du får er kun ifra agp/pci-e slotten, men ikke den ekstra stømmen den skal ha.

Ja, nå har det seg slik at jeg sitter på en Acer Aspire 5730ZG

Den har da et nvidia geforce'9300m gs 256 mb

3 gb ram

Intel pentium dual-core processor t3200 (2.0 ghz, 667 MHz FSB, 1 MB L2 Cache)

Så jeg har bokstavelig talt ikke byttet eller endret noen deler eller noe slikt ;)

Man skal teste dette 3dmark05 og CC cleaner ;)

Skrevet

Jeg ville gjort ting i denne rekkefølgen(og prøvd spillet mellom hvert steg):

* Sjekket grafikk-kort panelet ditt og sett og kanskje resatt instillingene.

* Hvis du har nVidia ville jeg brukt temperaturmonitoren og sjekket tempen på komponentene dine. Du skjønner, at grafikk-kort kan automatisk klokke seg ned til å kjøre kjøligere hvis det blir for varmt.

* Installert nyeste versjon av grafikk-kort driveren din.

* Installert nyeste versjon med DX9 på nytt igjen.

* Installert nye lydkort-drivere(longshot, men what the hell)

Skrevet (endret)
Tja, det første jeg ville prøve er jo å av installere Age of Conan og se om det hjelper.

Nå er jeg spent! Hva har nett tilkoblingen hans med fps å gjøre?

Endret av Sinnapels
Skrevet

Nå er jeg spent! Hva har nett tilkoblingen hans med fps å gjøre?

nettkoplingen ikke direkte men på nettspill så kan jo serveren fjuske litt av og til, i såtilfelle er det bare å prøve en annen lokal server med god ping i nærmiljøet men det vet jo de fleste cs spillere at de skal ha lav ping.

'Men kjøp en co2 box, og rens viftene i laptoppen for støv og evt en coolpad hvis det er varem problemer som gjør det, mest sannsynlig på gaming langt utover natten.

Skrevet
Igjen... Hva har det med FPS å gjøre?

hvis skjermkortet eller cpu blir for varm så klokkes dem ned automatisk og gir det 50% ytelse. Og det har alt med FPS å gjøre.

Mente coolpad, aluminiums greie du har under maskinen med god lufting under og kjøling, opp til 2 vifter i. Det finnes også programmer som du kan laste ned fra nett som gjør at du kan øke viftehastigheten i laptoppen din. Hvis det ikke hadde klokket seg ned, så ville du fått noe som evt kalles "artifacts". Grunnet overbelastning, varme etc. Ikke mer jeg kan fortelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...