Gå til innhold

FAQ om Posten Norge og pakker V 2.1. Oppdatert 11.01.2013


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor svarer dere helt vilkårlig uten å lese det jeg skriver? Poenget mitt var at denne lille papirlappen som har så lett for å bli borte fremdeles sitter klistret fast til pakken når jeg henter den på postkontoret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest hva du skriver. Hva er det du er ute etter? Sympati eller løsning?

 

Løsning:

Ring kundeservice og klag. Eller så kan du sørge for å få kollinummeret når du bestiller noe slik at du kan følge sporingen selv.

 

Sympati:

Stakkars deg....

 

;)

  • Liker 1
Skrevet

Jeg håper at flere tar i bruk alternative transportører, slik at Posten får mer konkurranse. Da blir de nødt til å forbedre seg for å holde på kundene.

Skrevet

Dagens kaktus går til Posten. Mitt lokale postkontor leverer som sagt aldri hentelapper. Aldri. I dag måtte jeg ringe avsender å etterspørre en pakke som hadde uteblitt og fikk da et hentenummer. Leverte dette på Posten og kommenterte samtidig at det ikke hadde blitt sendt en hentelapp.

 

Vedkommende i skranken kvitterte deretter med dagens beste svar: "Men du greide jo å hente pakken likevel"?!?!?

 

Haha, det svaret der er jo helt hårreisende. Synes godt du kan sende/ringe inn en klage på både oppførselen til kundebehandleren og det faktum at du ikke får pakkelapper.

  • 3 uker senere...
Skrevet

Heisann, godtfolk!

 

Trenger litt hjelp her.

 

Den 11/8 sendte jeg en datamaskin fra Sundvollen til Tromsø som en del av flyttelasset mitt. Den ble sendt i kabinettets originaleske med isopor og ekstra padding i tomrommene på siden. Det første jeg reagerte på med sendingen var at den ble stående på terminal i Drammen fra kvelden 11/8 til 19/8. Dette er vel litt lengre enn hva man skulle forvente? Jeg betalte for en tjeneste med leveringstid på fem virkedager. Det tok omtrent det dobbelte.

 

Jeg var å hentet pakken på Tromsø Postkontor nå på lørdag og sjekket esken da jeg fikk den. Den så i og for seg grei ut, litt slitasje og skade i hjørnene, men det er jo normalt, så reagerte ikke stort på det. Da jeg kom hjem åpnet jeg esken og tok ut maskinen, det første jeg legger merke til er at sidedørene har blitt bulket, spesielt på baksiden hvor skruene sitter. Jeg åpner kabinettet og sjekker over hardwaren og kan med en gang se at prosessorkjøleren er tydeligvis blitt bøyd, jeg vil tro at for at noe sånt skulle kunne skje så må pakken ha blitt utsatt for enorm belastning. Jeg har prøvd å starte datamaskinen, men får feilmelding fra hovedkortet som sier at det ikke får kontakt med skjermkortet.

 

Så, hvilke rettigheter har jeg, og hva hvordan skal jeg gå frem for å få ordnet opp i dette?

Skrevet (endret)

Å fylle igjen tomrommet på sidene er ikke lurt. Det er der for å ta opp støt fra siden. Når du fyller igjen det tomrommet vil et støt fra siden forplante seg videre til kabinettet, og man får en bulk slik du beskriver.

 

Nå vet jeg ikke hvilken prosessorkjøler du har, men det er sjelden lurt å ha den festet under transport. Det vil selvsagt avhenge av vekten på den, men det krever ikke enorm belastning for at den skal ødelegges. Alt som skal til en en bråstopp. Avhengig av vekt på kjøler og fart på pakken, blir det fort noen kilos trykk på festene. Pakker behandles maskinelt. Det medfører at den sklir ned renner, den tipper, blir truffet av andre pakker og blir nedstablet. I tillegg kan den bli uforsiktig behandlet av ansatte. Jeg bruker å si at dersom du tør selv å slippe pakken din fra 30 - 40 cm ned på gulvet, er du rimelig trygg på at pakken kommer hel fram.

 

Uansett, dra ned på postkontoret og snakk med dem. Der skal du få et klageskjema som du kan sende inn. Det er mulig du må ha med ytre emballasje.

 

PS. Dersom ikke sporingen viser at den ble registrert i Drammen både den 11. og den 19. har den nok vært underveis på et vis. Ikke stått i Drammen hele perioden. Vanligvis tar det maks 7 dager inkludert helg (5 dager er virkedager, altså uten helg). Din brukte åtte dager inkludert helg, noe som ikke er veldig langt unna.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Skrevet (endret)

Desverre må du forvente deg en 6-12måneders venting/purring på posten før de erstatter skader eller pakker de roter vekk.

 

Vi fikk erstatning i forige måned for en pakke de rotet vekk i november.

I fjor mistet vi vel 9pakker, med tanke på at mottaker ligger hele 15km unna så er jeg litt imponert :D

 

Men hvergang så blir pakken scannet innpå bil for utkjøring, men aldri utlevert.

Så en av sjåførene må sitte med garasjen full av pakker etterhvert...

Endret av cruzader
Skrevet

Åpningstidene til Post i Butikk, MyPack og Tollpost følger som oftest åpningstiden til butikken. Noen butikker stenger kanskje PiB tidligere grunnet lav bemanning.

  • Liker 1
Skrevet

Men hva har åpningstid til PiB med åpningstid til terminalen å gjøre?

 

Kommer du klokken 9 om kvelden med en pakke som skal sendes, så blir den vel ikke sent før dagen derpå?

Skrevet (endret)

@Ozelot: Terminalen, som i en datamaskin hos PiB, som er koblet til en server hos Posten. Ikke Postterminalen.

Endret av Orjanp
Skrevet

@Ozelot: Terminalen, som i en datamaskin hos PiB, som er koblet til en server hos Posten. Ikke Postterminalen.

 

Serveren som tar imot forhåndsmeldinger er på 24/7...

Skrevet

Jo, men Post i Butikk har ikke noe med forhåndsmeldinger å gjøre. Det går direkte fra bedriftskunden til Posten.

 

Det det er snakk om her er vel «kasseapparatet» som er koblet opp mot Posten.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...