Gå til innhold

FAQ om Posten Norge og pakker V 2.1. Oppdatert 11.01.2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, den beviser at kunden har kjøpt frimerker. Ingenting annet.

 

Posten tilbyr mange produkter, både for de som sender ting uten verdi (billig (alt er relativt) og raskt), og for de som sender ting av verdi (noe dyrere og lengre tid). Det er opp til kunden å bestemme seg for hva han trenger. Det er ikke noe annerledes på Posten i forhold til andre plasser. Vet kunden ikke hva han vil ha, må han spørre.

 

Sitat

"Uregistrerte postsendinger

Posten er ansvarlig for uregistrerte postsendinger som er skadet,

kommet bort eller forsinket, dersom dette skyldes grov uaktsomhet fra Postens side. "

 

Sitat fra.: http://issuu.com/pos...howFlipBtn=true

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Heisann. Jeg trenger litt hjelp her ved retur av sykkeltøy til USA, pakken skal til et firma, ikke en privatperson. Er det CarryOn Cash jeg må bruke da eller (den virker litt stor)? Størrelsen på det jeg sender kan sammenlignes med størrelsen på en bok (vil få plass i en stor konvolutt).

 

Takker for svar.

Endret av Daxen
Lenke til kommentar

ja, og hvordan beviser en at dem har hadlet grovt uaktsomt. Kan såklart være feil med komplett sine side. Kanskje det oppdateres sent eller noe. Synes bare at 5 hele virkedager fra stavanger til sandefjord er mye...

Ser ut som om saken får en god ending :) I dag endret statusen seg: Vare mottatt fra kunde, under behandling

(2011-09-22).

 

 

Posten har altså brukt 9 virkedager fra Stavanger til Sandefjord. Jeg ringte posten og snakket med ei hyggelig og behjelpelig kundehjelper hos posten. Hun prøvde å så godt hun kunne å hjelpe meg. Satt meg blant annet over til det postkontoret komplett sokner til, og der så dem rundt på lageret. Men fant ingenting. Har også vært i kontakt med komplett opptil flere ganger uten hell. Da ser det ut som postmannen har tatt seg en lang kaffepause på ruta si.

Lenke til kommentar
Posten tilbyr mange produkter, både for de som sender ting uten verdi (billig (alt er relativt) og raskt), og for de som sender ting av verdi (noe dyrere og lengre tid). Det er opp til kunden å bestemme seg for hva han trenger. Det er ikke noe annerledes på Posten i forhold til andre plasser. Vet kunden ikke hva han vil ha, må han spørre.

Faktisk lov for kundebehandleren hos Posten å bruke hode og tilby et produkt som passer til kundens forventninger også. Når kroppen bak kassen ser en kunde bestille 50 stk frimerker som skal klistres på en eske går det f.eks. an å spørre forsiktig om "du er sikker på at du ikke vil sende denne som Norgespakke i stedet?".

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at det er mulig for vedkommende bak kassen å kommunisere med kunden, dvs. yte litt service. Hvor ufattelig treg er det mulig å være.

Det tenker jeg det samme om folk som kommer inn på terminalen og venter på et brev, og nærmest krever at vi begynner å lete etter det. Er det så viktig at folk "må" ha det, så bør de få ting sendt med sporing, så de kan selv sjekke hvor brevet deres er.

Lenke til kommentar
Det tenker jeg det samme om folk som kommer inn på terminalen og venter på et brev, og nærmest krever at vi begynner å lete etter det. Er det så viktig at folk "må" ha det, så bør de få ting sendt med sporing, så de kan selv sjekke hvor brevet deres er.

 

Hvis dette er den generelle holdningen Posten har til kundene sine så er det ikke rart at folk helst ser at Posten forsvinner helt. Posten er sannelig på god vei nedover, og jeg lar være å bruke dem så langt det er mulig. Tollpost er billigere, raskere og har langt bedre service enn dagens Posten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...