Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

D60 er ikke så dumt, men det vil ikke være noe særlig oppgradering fra D40. Forskjellen er antall MP og Active D-Lightning (+ noe greier i retouchmenyen).

 

D40 har forresten bedre blits-sync.

 

Edit: D60 har også "VR-objektiv" som kit.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

"Vibration Reduction" - Nikon sitt navn på bildestabilisering i objektivet. Men jeg ville sjekket for sikkerhets skyld, noen selgere bundler D60 med det gamle 18-55 (uten VR). Uansett så er ikke D60 med SB-400 noe dårlig kjøp til den prisen. Men det blir et klart bedre kjøp med VR-utgaven av kitobjektivet.

Lenke til kommentar

Det er lurt for de som liker plastikk og mye ferdige innstillinger.

Klokt valg viss du selger D40'n til henne og så kjøper D60 med blitz selv. Det sparer du noen kroner på. Og ja, viss du liker plastikk og mye innstillinger så er dette et bra for denne prisklassen.

 

Lykke til med valg :)

Lenke til kommentar
Det er lurt for de som liker plastikk og mye ferdige innstillinger.

Stønn, ikke her også. Du anbefaler jo kameramodeller som ikke finnes. Slutt med det før noen tror på dine feilaktige opplysninger.

 

Til trådstarter: Jeg synes ikke det er noe poeng å oppgradere D40 til noe lavere modellnummer enn D80. 4mp og jukse-Active D-lightning. Vent heller til du har råd til noe som faktisk er en oppgradering, eller bruk pengene på ekstrautstyr, eller optikk.

Lenke til kommentar
Det er lurt for de som liker plastikk og mye ferdige innstillinger.

Stønn, ikke her også. Du anbefaler jo kameramodeller som ikke finnes. Slutt med det før noen tror på dine feilaktige opplysninger.

 

Til trådstarter: Jeg synes ikke det er noe poeng å oppgradere D40 til noe lavere modellnummer enn D80. 4mp og jukse-Active D-lightning. Vent heller til du har råd til noe som faktisk er en oppgradering, eller bruk pengene på ekstrautstyr, eller optikk.

 

Stønn ivei! Mine meninger, dine meninger. Jeg mener det er for de som liker plastikk og ferdige innstillinger.

Uansett mente jeg det heller ikke 100%

Lenke til kommentar
Det er lurt for de som liker plastikk og mye ferdige innstillinger.

Stønn, ikke her også. Du anbefaler jo kameramodeller som ikke finnes. Slutt med det før noen tror på dine feilaktige opplysninger.

 

Til trådstarter: Jeg synes ikke det er noe poeng å oppgradere D40 til noe lavere modellnummer enn D80. 4mp og jukse-Active D-lightning. Vent heller til du har råd til noe som faktisk er en oppgradering, eller bruk pengene på ekstrautstyr, eller optikk.

 

Stønn ivei! Mine meninger, dine meninger. Jeg mener det er for de som liker plastikk og ferdige innstillinger.

Uansett mente jeg det heller ikke 100%

 

Vet din mamma og pappa hva du holder på med foran pcen.

Lenke til kommentar
Det er lurt for de som liker plastikk og mye ferdige innstillinger.

Stønn, ikke her også. Du anbefaler jo kameramodeller som ikke finnes. Slutt med det før noen tror på dine feilaktige opplysninger.

 

Til trådstarter: Jeg synes ikke det er noe poeng å oppgradere D40 til noe lavere modellnummer enn D80. 4mp og jukse-Active D-lightning. Vent heller til du har råd til noe som faktisk er en oppgradering, eller bruk pengene på ekstrautstyr, eller optikk.

 

Stønn ivei! Mine meninger, dine meninger. Jeg mener det er for de som liker plastikk og ferdige innstillinger.

Uansett mente jeg det heller ikke 100%

 

Gi meg et konkret valg av et nybegynnerkamera,og ikke bare kom med negative tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Alt er godt nok, men aldri det beste. Heller ikke for og lære.

 

Ellers vil jeg ikke nevne noe "best" greie, for da ror jeg meg inni mer tull tenker jeg :hmm:

Det holder fint om du nevner to kameramodeller med støpt metallhus i aktuelle prisklasse. Alternativt så kanskje du bare skulle slappe litt av.

Lenke til kommentar

Herre Gud, du tar jo absolutt feil. Vis til en eneste modell som har færre automoduser enn D40. En eneste modell så skal jeg gi deg rett. Hvis du ikke enten viser til det, eller gir deg på dette, så mister du enhver kredibilitet som debattant her på forumet, for du motsier deg selv i mangel på viten. Men jeg tror nok helst at det er av ren stolthet og stahet at du ikke tar oppfordringen, og innbiller deg at hvis du overser de faktaene som alle andre påpeker.

 

DET ER ET FAKTUM AT DU TAR FEIL MTP AUTOMATIKK. Hvis du ikke viser til en link som beviser at det finnes en eneste modell uten alle de samme automatiske funksjoner som D40 har kan jeg ikke ta deg på alvor lenger. Sorry, men skal man motsi et beviselig argument så må man komme med beviser på det motsatte. Og til nå har du ikke kommet med det.

 

Jeg sier at alle modeller har det, du sier det motsatte. Må jeg virkelig linke til absolutt alle modeller under 10.000 for å overbevise deg? Er det ikke enklere for deg å linke til det eneste kameraet som ikke har det? Det handler ikke om min og din mening. Det handler om sannheten vs en merkelig påstand.

 

Nikon D40:

 

 

e9dIiIhmtgDbhqy5dkKEm.jpg

 

Nikon D80:

 

ultS6Nlf2Czm7IG_YPBmK.jpg

 

PASM-hjulet (hjulet der du velger hvilken automatikk du ønsker å bruke) er til høyre på D40, og til venstre på D80. Er det noen som kan se noen forskjell? Hvis ikke, så er det herved bevist at det finnes ingen automatiske moduser på D40, som ikke også finnes på D80.

 

Edit: Er det noen som mener at D40 er mer plastic fantastic enn Eos 1000D?

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...