Gå til innhold

Forskjell mellom motortrafikkvei og motorvei?

madompa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
"kvaliteten" på veien. motortrafikkvei er vel det vi før har kalt motorvei klasse B

Så en motortrafikkvei er en bedre versjon av en motorvei? Sto veldig uklart forklart i boka (som det meste annet i den boka jeg har..)

Skrevet

Nei, motortrafikkvei har dårligere standard enn motorvei. Det er ikke lov med fotgjengere, traktorer eller mopeder, men de har ofta bare en kjøreretning hver vei. Trenger ikke å ha midtdeler, men dette blir mer vanlig. En motortrafikkvei har heller ingen avkjørsler og er tilrettelagt for å kunne holde høy hastighet.

Skrevet
En motortrafikkvei har heller ingen avkjørsler og er tilrettelagt for å kunne holde høy hastighet.

Jepp! Er noe dritt! Når du først har kommet deg utpå så er du fanget!

Skrevet

Motortrafikkvei har så klart kryss med både påkjøringer og avkjøringer (oftes planskilte kryss), men ingen avkjørsler til boliger o.l.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Har de altså bytta fra å kalle det motorvei klasse B til motortrafikkvei? Ååhhh, blir så irritert av slike ting :p. Klasse B er jo mye mer praktisk

Ja, usaklig innlegg

Endret av GW
Skrevet

Det tetteste er jo at skiltene for oppheving av disse to heter Slutt på motorvei klasse a/b fortsatt, og skiltene som viser starten heter Motortrafikkvei og Motorvei... Iallefall i den boka jeg leste på.

Skrevet
Det tetteste er jo at skiltene for oppheving av disse to heter Slutt på motorvei klasse a/b fortsatt, og skiltene som viser starten heter Motortrafikkvei og Motorvei... Iallefall i den boka jeg leste på.

Du har nok lest i en liiitt for gammel bok.

Skilt 503: Motortrafikkveg

Skilt 505: Slutt på motortrafikkveg

Skrevet

Om det står i boka er det ikke sikkert de har endret det på veiene for det :) Men det blir jo sikkert fikset snart

Skrevet

Om det står i boka er det ikke sikkert de har endret det på veiene for det :) Men det blir jo sikkert fikset snart

Eh.. Hva mener du?

Skrevet (endret)

Skjønner, skjønner :) Trodde rotaxmax snakket om skiltene langs veien, og ikke de i boka. Hoppa over den siste setningen der

Endret av GW
Skrevet (endret)

Eller kanskje en annen bok enn den du har lest.. Kjøpte den i fjor.

EDIT: Og nei jeg er ikke dum i hodet som noen trodde oppi her :p

Endret av rotaxmax

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...