Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermbildet forsvinner etter 2 sekunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg ble nettopp oppringt av en kompis som har følgende problem:

Han slår på PC og han klarer akkurat å lese "Asus-reklamen" fra hovedkortet før skjermen blir blank. (sort)

PC booter normalt i bakrunnen. Hvis han slår av og på skjermen eller ut og inn med DVI kabelen får han bilde i ca 2 sekunder.

Hovedkort: Asus P5WDH deluxe

Skjermkort: EVGA Geforce 8800

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Trolig at det er skjermen som har sagt natta...:( Har opplevd samme problemet med den ene skjermen jeg hadde...;) Prøvd skjermen på en annen pc, eller en annen skjerm på pc...hvis skjermen er lik på andre pc-er så er det skjermen som er ødelagt, og hvis det er pc-en som "kødder" med skjermebilde, så kan du prøve å ta ut og inn igjen skjermkortet(ene)...;)

Mest sannsynlig av det er skjermen som er døden nær...;)

Endret av Svirre91
Skrevet

Han kan jo prøve et annen skjerm eller skjermkort, eller bruke innebygde vga porten på hovedkortet hvis det er en.

Har han oppgradert noe, eller tukla med noe?

Eller skjedde dette plutselig.

Skrevet

Er dette ein laptop?

Eg tipper det er problemer med biosen, og dette er ikkje så vanskeleg å ordne.

Berre start maskina på nytt, og sjå om det står noko setup i starten (ein knapp du skal trykke). Ofte er det delete, eller ein av F knappane (F1, F2, F10).

Hvis du ikkje finn det ut kan me Google det.

Er det ein stasjonær PC kan du berre ta batteriet av hovudkortet. Så snart du fortel meg om det er laptop eller stasjonær skal me nok fikse det.

Hvis han får bilde i starten har eg vanskeleg for å tru at det er skjermkortet. Eg har hatt same feil sjølve med biosen. Monge gonger.

Skrevet
Er dette ein laptop?

Når han snakker om å slå av og på skjermen, samt nappe inn og ut DVI kontakten så er det vel snakk om en ekstern skjerm vel...;)

Skrevet

Ein veit jo aldri..

Men eg såg ikkje den. Men då er det berre å ta ut batteriet på hovudkortet, eventuelt skifte om på desse såkalla jumperene. Eg siterer berre ei anna side no, skal forklare hvis du ikkje heng med..

There are 2 ways you can reset your bios.

1. On the motherboard there is a small watch battery. Remove this battery along with the power cable from the power supply. Hold down the power button to fully discharge the system. Wait 2-3 minutes then reinstall the battery and plug in your system. Your reset is now complete

2. Some motherboards have a 3 pin jumper by the battery. Lets say that the jumper is on pins 2 and 3. Remove the jumper while the machine is OFF and place onto pins 1 and 2. Power on your machine for a minute. (Note: Your system will not POST). Shutdown your machine and put the jumper back to pins 2 and 3. Your reset is now complete

Lukke til.

NB: På eiga ansvar.

Skrevet
Han kan jo prøve et annen skjerm eller skjermkort, eller bruke innebygde vga porten på hovedkortet hvis det er en.

Det skjedde under bruk ved surfing på internett.

Skrevet
Trolig at det er skjermen som har sagt natta...:( Har opplevd samme problemet med den ene skjermen jeg hadde...;) Prøvd skjermen på en annen pc, eller en annen skjerm på pc...hvis skjermen er lik på andre pc-er så er det skjermen som er ødelagt, og hvis det er pc-en som "kødder" med skjermebilde, så kan du prøve å ta ut og inn igjen skjermkortet(ene)...;)

Mest sannsynlig av det er skjermen som er døden nær...;)

Ska ta med min skjerm bort til han i morgen å prøve... men NU: Nytttårs fest!

Skrevet

Prøv skjermen på en annen pc før dere konkluderer med at det kan være pc-en sin skyld....hvis en skjerm svikter, kan den svikte når som helst...:p Utelukke de enkleste feilene først...;)

Skrevet

Prøv skjermen på en annen pc før dere konkluderer med at det kan være pc-en sin skyld....hvis en skjerm svikter, kan den svikte når som helst...:p Utelukke de enkleste feilene først...;)

Han har prøvd sin datters skjerm, og da var alt i orden.. regner med det er skjermen det er feil med. Vi skal prøve hans skjerm på en annen PC i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...