Gå til innhold

Vil ha toppløs-forbud i Australia


Anbefalte innlegg

Konservative kristne vil ha slutt på toppløssoling på noen av Australias mest populære strender. Selv ser jeg ingen grunn til at damer ikke skal ha lov til å sole seg toppløse når menn kan det. Å innføre en slik lov etter press fra en religiøs gruppe, vil etter min mening være latterlig.

 

Hva mener dere? Bør det bli forbud mot å gå toppløs på stranden (og andre steder) også i Norge?

 

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=545633

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg finner det i det hele tatt merkelig at den nakne menneskekroppen er mer støtende enn vold og fanteri. Enda merkeligere er det at slike ting kommer ifra religiøse grupper som mener gud skapte mennesket i sitt eget bilde, og at menneskekroppen er perfekt.

 

Jeg mener også at nordmenn som bor i muslimske land og ferierer i muslimske land umiddelbart må kreve egne nudiststrender slik muslimene her i landet og andre steder i Europa også tidligere har krevd toppløs og nudist- forbud.

Lenke til kommentar
Jeg finner det i det hele tatt merkelig at den nakne menneskekroppen er mer støtende enn vold og fanteri. Enda merkeligere er det at slike ting kommer ifra religiøse grupper som mener gud skapte mennesket i sitt eget bilde, og at menneskekroppen er perfekt.

 

Jeg mener også at nordmenn som bor i muslimske land og ferierer i muslimske land umiddelbart må kreve egne nudiststrender slik muslimene her i landet og andre steder i Europa også tidligere har krevd toppløs og nudist- forbud.

Muslimer? Dette er kristne din retard. Hahaha, sett så mange av disse Muslimskfiendtlige poster av deg at det er nesten litt skummelt at du skryter på deg en alder av 28.

 

Jeg krever at alle oss som ikke er muslimskfiendtlige skal få skattelette da vi maser mye mindre om hvor ille muslimene er (dermed plager andre mindre) OG vi er generelt mer vennligstilte mot nevnte gruppe og dermed gjør integrering lettere. Skattelette :D

 

Det var tidenes mest off topic svar.

 

 

On-topic:

Det er latterlig at noen som helst egentlig skal bestemme hvor påkledd vi skal være til enhver tid, jeg mener... Greit nok med underliv da dette kan støte (spesielt da menn da av opplagte grunner), men overkopp, hvem blir støtt av bryst?

Lenke til kommentar

Det er denne religiøse trangen til å moralisere ovenfor andre vet du... det er derfor tross alt at religion ble oppfunnet og ble populært- så noen kunne kontrollere mange, uten militær eller politisk makt eller autoritet.

 

Muslimer? Dette er kristne din retard. Hahaha

 

Det vet jeg godt. Det er derfor jeg separerte dem i paragrafer. Den andre var et totalt separat poeng. Men det er vel ikke å forvente at en som kommer med slike imbesile personangrep skulle forstå. :tease:

Endret av anonymouse
Lenke til kommentar
Det vet jeg godt. Det er derfor jeg separerte dem i paragrafer. Den andre var et totalt separat poeng. Men det er vel ikke å forvente at en som kommer med slike imbesile personangrep skulle forstå. :tease:

Ok den var fortjent, men du klarte ikke å holde saken vinklet rett, du bare MÅTTE bruke dette som et springbrett for å vinkle det negativt mot muslimer. :)

Lenke til kommentar
Jeg finner det i det hele tatt merkelig at den nakne menneskekroppen er mer støtende enn vold og fanteri. Enda merkeligere er det at slike ting kommer ifra religiøse grupper som mener gud skapte mennesket i sitt eget bilde, og at menneskekroppen er perfekt.

 

Jeg tror ikke flertallet har problemer med med nakenhet, men et lite mindretall.

Ofte er politikere eller andre personer med innflytelse som synes det er fælt å se kropp og representerer mindretallet som ikke liker nakenhet. Dårlig selvbilde har kanskje skylda?

Religion er ofte en ting som påvirker meningene til denne gruppen, og alle skal jo følge de religiøse moralene eller hva det nå skal være.

 

Religiøse har mange merkelige og motstridene meninger, er vell noe som hører med religion.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
Konservative kristne vil ha slutt på toppløssoling på noen av Australias mest populære strender.

 

Min utheving.

 

Poenget her er jo at de ikke vil totalforby det, men prøve å begrense toppløssoling. Å begrense toppløssoling på de aller mest populære strendene vil sansynligvis bare føre til at de blir tatt i bruk av et bredere publikum som før var stengt ute pga sine moralske og religiøse syn på samfunnet.

 

Ellers mener jeg TheYid og anonymouse kunne opprettet tog-klubb for de som går på et spor :p

Lenke til kommentar
Ok den var fortjent, men du klarte ikke å holde saken vinklet rett, du bare MÅTTE bruke dette som et springbrett for å vinkle det negativt mot muslimer.

 

Nja... jeg ser min snitt til å gjøre et stikk i siden til muslimene. Det er tross alt de som dominerer på denne fronten. I debatten om én enkelt kristen pastor som kritiserer nudiststrender, og at det havner i de internasjonale nyhetsspaltene, så forbigår man altfor ofte det faktum at muslimene er iferd med å overkjøre vår kultur med sine konstante krav. På Ullevål Sykehus fikk f.eks naboen min (som er sykepleier) ikke lov til å ha juletre på avdelingen sin (for eldre) i år. Og det til tross for at det ikke fantes en muslimsk pasient iblandt dem. Det var det mange gamle i sin siste faste av livet som reagerte på.

 

Eksemplene er mange. Bort med juletrær (som ikke engang er kristent), bort med julenisser (heller ikke kristent), bort med sparegriser, bort med barnetegninger (fordi de hadde griser avbildet) osv. osv. Det er heller ikke lenge siden jeg leste om muslimer som krevde toppløsforbud her hjemme. Dengang svarte jeg med å kreve nudiststrender i Saudi-Arabia.

 

Jeg synes ikke det er urimelig, dersom vi skal være sensitive ovenfor religion hele tiden, at de også tar hensyn til andre folks kultur. Og der er muslimene på bunnplassering. Som ateist anser jeg islam som en million ganger farligere enn kristendommen, som har blit utvannet og utslitt gjennom århundrer av debatt i den vestlige verden.

 

Og ja, derfor føler jeg et visst moralsk ansvar for å krenke islam ved enhver mulighet, og å påpeke det faktum at islam er en million ganger verre. Det er ingenting rasistisk. Halve familien min er brun. Det er ikke engang spesifikt imot islam. Det er bare muslimene og måten de lever ut sine religiøse feberfantasier på (og deres allierte), som bekymrer meg ;)

Lenke til kommentar
Konservative kristne vil ha slutt på toppløssoling på noen av Australias mest populære strender.

 

Min utheving.

 

Poenget her er jo at de ikke vil totalforby det, men prøve å begrense toppløssoling. Å begrense toppløssoling på de aller mest populære strendene vil sansynligvis bare føre til at de blir tatt i bruk av et bredere publikum som før var stengt ute pga sine moralske og religiøse syn på samfunnet.

 

Hvorfor skulle man det når muslimene som på mange Australske strender har sitt eget avgrensede område?

 

Det er stort sett bare muslimske innvandrere som har problemer med lettkledde damer, at enkelte politikere bruker det fordi de har sammenfallende moralske interesser gjør det ikke akseptabelt.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle man det når muslimene som på mange Australske strender har sitt eget avgrensede område?

 

Det er stort sett bare muslimske innvandrere som har problemer med lettkledde damer, at enkelte politikere bruker det fordi de har sammenfallende moralske interesser gjør det ikke akseptabelt.

 

Det burde jo være så åpenlyst at jeg burde ha slippet å påpeke nok en gang i denne tråden at det er kristne som har foreslått dette. Setter man sammen en og en vil man se at utsagnet "Det er stort sett bare muslimske innvandrere som har problemer med lettkledde damer" faller i fisk.

Lenke til kommentar

Dette er synd og skam. Så mange flotte par med frontsett det er i Australia (har reist det landet rundt, mye vakkert å se) kan ikke gjemmes bort. Dette kan vi ikke som verdenssamfunn tolerere.

 

 

On another note, det er faktisk en del sære religiøse grupperinger som vokser frem i Australia om dagen, ikke bare muslimsk, veldig mye kristent. Australia nærmer seg faktisk USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...