Gå til innhold

[Løst]Ny gaming PC - Ca 10 høvdinger


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal til å kjøpe meg nytt kabinett med innmat, og har omsider komt frem til en handlevogn som ser slik ut:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90054

 

Dette kjøpet er ment å leve ca 2 år, og med planer om Windows 7 OS når det kommer. Jeg har ingen videre planer om overklokking. Er til nå godt fornøyd med prisen :new_woot: , men dersom noen har noen fantastiske forslag, så er jeg (innenfor rimelighetens grenser) åpen for å strekke meg 500 - 1000 kr oppover.

Det jeg lurer på er om dette vil være et velfungerende "bra" system uten noen klare flaskehalser? Er det noen som har endringer de vil anbefale?

 

Noen spørsmål jeg selv har rundt systemet til nå:

1 - Tenker i dag å kjøre XP til Win7 kommer. 4096MB ram er mer enn hva XP vil kunne håndtere, men hvor mye ram (med tanke på resten av komponentene) vil det være optimalt å ha i Win7?

2 - Burde jeg kjøpe bedre CPU kjøler/kjølepasta, evt flere/bedre vifter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har DVDrom fra tidligere harddisk, så det trenger jeg ikke nå :new_woot: spare der man spare kan! Tenker å gjøre som No_oN sier å endre valg av CPU og HK, men er litt i tvil rundt skjermkortet (de andre komponentene tror jeg at jeg beholder slik den orginale handlevognen min er)... 4870X2 er jo dobbelt så dyrt som 4870.. :ermm: Nå er jeg ikke det som kan kalles skikkelig heavy gamer, så om jeg ikke kan spille alt det nye 1 år frem på 120% maks gjør ikke dette så mye, men jeg vil jo fortsatt at ting skal være "rimelig bra" viss dere skjønner... ;) tror dere da at 4870 vil kunne dekke mitt behov (kanskje om der finnes et kort til 2500 - 3000 som vil passe)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...