Gå til innhold

undervannsfotografering for alle...


Anbefalte innlegg

har akkurat prøvd meg på undervannsfotografering.....uten undervannshus....

det jeg gjorde var at jeg tok en lamineringsmaskin og sveiset kamera inn i 2 fryseposer og da blir det helt vanntett + at man fortsatt kan bruke alle knapper....

prøvde å t bilder i vasken men det var for gult vann til at man så noe... dessuten kan man ikke bruke blits fordi den gjenspeiler på innsiden. og man må strekke plasten over linsen slik at bildety ikke blir forvrengt...

er det evt. noen som har noen forbedringsforslag eller andre metoder for unervannsfotografering????

stefan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den class olsen såg jo veldig bra den,tenkte og kjøpe den til sommeren og bruke den på canon a 70,virker som ei veldig bra lønsing vis man kanskje skal på båt tur,osv eller liker og ta bilder under vann noe eg aldri har prøvd,men hvodan blir kvalitetn vis man bruker det? noe som veit det? blir det bra bilder lisom?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har brukt en clas ohlson pose mange ganger på mitt olympus c-1. Den er helt tett, en smart lås som virker ganske sikker. Det som er problemet er at posen må holdes helt rett foran objektivet, og det kan være vanskelig å nå knappene og sånn. Under vann skal det også være lett, det er kjipt å fikle med kameraet særlig under fridykk. Sikkert mye mye bedre med et spesiallaget undervannshus for din modell, men prisene på disse er sjelden under 1500. Jeg klarer meg greit nok med clas'erns løsning, men skal du bruke det mer er kanskje et hus være saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...