Gå til innhold

Innov8 og Nokia N96


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

det er vel ikke akkurat noen tvil N96 er basically en N95 8GB bare med 16gb og minnekort.

mens innov8 har en av de beste mobilkameraene som finnes på markedet.

 

men likhetene mellom disse telefonene er mange, men også ganske like med veldig mange av de andre smarttelefonene fra nokia hvis man ser litt på det utenom design.

Lenke til kommentar

Selv om programvaren er ganske så lik mellom disse så er det også noen store forskjeller her. Innov8 har et langt bedre kamera i mine øyne. Designmessig så vil jeg si at det blir nesten som å sammenlikne en porche mot en think bil. I favør samsung, mye plastik på nokian. Men derimot så skal det sies at Innov8 har kort ladetid, men det må man nesten regne med på en slik mobil med så mye programvare...

 

Alt i alt så er nokian en billigere mobil og en bra mobil. Men selv syntes jeg den er noen hakk under Innov8 her.

Lenke til kommentar

Her blir det litt smaksak også. Jeg har trykt på begge, og jeg må medgi at jeg liker Innov8 bedre rent konstruksjonsmessig. Også ser jeg fordelen med å ha en optisk joystick til f.eks internettsurfing :)

 

Men Nokia har noen smarte løsninger de også. Mediaspilleren er mer tilrettelagt, og jeg har grodd til å bli en fan av Nokia Maps 2.0.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enig, enig, enig..! Innov8 er veien å gå.

 

Eneste kjipe er at du ikke får brukt Nokia Maps.

 

Mobilguiden666: Kilde på at innov8 har sterkere prosessor? Blir ikke så mye klokere av å lese her men de mener at N96 alt i alt er mest kraftig, uten å nevne innov8 sin klokkefrekvens på CPU.

Endret av genser
Lenke til kommentar
Jeg mener man må være en liten tullebukk for å velge N96 fremfor INNOV8.

 

INNOV8 er mindre, MYE bedre materialvalg, bedre kamera, bedre lyd også på høytalere, bedre video, mulighet for mer minne ( 16 GB kontra 8 GB ) og sterkere prosessor.

 

I tilegg så kjører de samme UI.

 

Der oppsummerte du vel egentlig hele greia. Jallafølelsen til N-serien til Nokia er helt utrolig, egentlig.

Lenke til kommentar
Jeg mener man må være en liten tullebukk for å velge N96 fremfor INNOV8.

 

INNOV8 er mindre, MYE bedre materialvalg, bedre kamera, bedre lyd også på høytalere, bedre video, mulighet for mer minne ( 16 GB kontra 8 GB ) og sterkere prosessor.

 

I tilegg så kjører de samme UI.

 

enig, en ganske stor tullebukk. N97, derimot, er ikke så verst.

Lenke til kommentar
Jeg mener man må være en liten tullebukk for å velge N96 fremfor INNOV8.

 

INNOV8 er mindre, MYE bedre materialvalg, bedre kamera, bedre lyd også på høytalere, bedre video, mulighet for mer minne ( 16 GB kontra 8 GB ) og sterkere prosessor.

 

I tilegg så kjører de samme UI.

 

Tullebukk selv. N96 har også 16GB internminne.

Lenke til kommentar
Jeg mener man må være en liten tullebukk for å velge N96 fremfor INNOV8.

 

INNOV8 er mindre, MYE bedre materialvalg, bedre kamera, bedre lyd også på høytalere, bedre video, mulighet for mer minne ( 16 GB kontra 8 GB ) og sterkere prosessor.

 

I tilegg så kjører de samme UI.

 

Tullebukk selv. N96 har også 16GB internminne.

 

 

 

Vel...les hva jeg skriver. Begge har 16 GB men N96 skal vissnok kun STØTTE opptill 8 GB minnekort ( korriger meg gjerne dersom noen har testet mer...

 

 

Angående prosessoren så har INNOV8 en ARM 11 330 MHz mot Nokia sin Dual ARM 9 264 MHz. Etter hva jeg har hørt er Samsungen sterkere. Nokia N96 har mer RAM....Men alt sett under ett. INNOV8 banker Nokia.

Lenke til kommentar
Jeg mener man må være en liten tullebukk for å velge N96 fremfor INNOV8.

 

INNOV8 er mindre, MYE bedre materialvalg, bedre kamera, bedre lyd også på høytalere, bedre video, mulighet for mer minne ( 16 GB kontra 8 GB ) og sterkere prosessor.

 

I tilegg så kjører de samme UI.

 

Tullebukk selv. N96 har også 16GB internminne.

 

 

 

Vel...les hva jeg skriver. Begge har 16 GB men N96 skal vissnok kun STØTTE opptill 8 GB minnekort ( korriger meg gjerne dersom noen har testet mer...

 

 

Angående prosessoren så har INNOV8 en ARM 11 330 MHz mot Nokia sin Dual ARM 9 264 MHz. Etter hva jeg har hørt er Samsungen sterkere. Nokia N96 har mer RAM....Men alt sett under ett. INNOV8 banker Nokia.

 

Voops. Beklager, trodde du refererte til internminne :)

 

Ja, Innov8 kjører med sterkere CPU. Men det skal sies at jeg ikke merket noen tregheter ved bruk av N96 :)

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg valgt Nokia n95 8gb eller Innov8, syntes den svarte n95 ser mye bedre ut en n96 og at det er alt for liten forandring fra n95 8gb til n96 for at jeg skal legge i de ekstra lappene.. Men det er bare min mening..

 

Innov8 er helt klart ett bedre valg en N96..

 

EDIT: angående CPU, så er N96 sin dual prosessor bedre på noen områder, men Innov8 vil være kjappere på andre områder..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det er en fellesnevner for alle Innov8, men mange har klagd på at den har _vanvittig_ dårlig batteri. SÅ dårlig at den må lades vær dag, selv om du bare ringer litt, eller sender noen tekstmeldinger. Vil anbefale deg å sjekke ut det før du evt går til innkjøpt av en Innov8.

 

Men, bortsett fra et batteri som er litt tvilsomt så vinner vel Innov8, pga bedre kamera og bedre konstruksjon. Kan legge til at n96 har en støtte bak ved kameraet som støtter opp mobilen om du skal se på video, det har meg bekjent ikke Innov8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...