Gå til innhold

Heftig magnet? hvor får man det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

magnet i pc kan umulig være sunt, men samma det. For å finne magnet så finenr du noen ødelagte store høyttalere. Alltid noen som har det, bare ring å spørr, eller så på loppemarked, får det billig der. Bilopphøggere kan også ha. Ta av magneten bakpå (med masse makt og banning) Det er manne-magnet

Lenke til kommentar
JEg hadde aldri ville hatt en magnet inne i maskina.

[pirke]

Det er magneter i alle kabbinett høytalere, så om du ikke har montert de ut av kabinettet så har du sansynligvis hat/har fortsatt magnet i kabinettet

[/pirke]

 

Er helt klar over at magneter kan ødelegge dataen på hardisken. Har som sagt aldri sjekket om det faktisk er magneter inne i hardisken så kan ikke bekrefte det. Gjentok bare noe jeg hørte her på forumet, har ikke fåt sjekket opp om det er korekt. Men kan jo hende de brukes nyttig på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
ja jeg har sett på clas olhson.

 

de har en magnet på 50kg trekkkraft, det er vel ganske heftig, men vet fortsatt ikke om det er nok.

 

er det ingen som jobber innen elektrobransjen som vet om noe enda heftigre da?

 

:D

 

Greit nå ble jeg skikelig nyskjerrig. Hva skal du med en magnet med over 50Kg trekkraft?

Lenke til kommentar
ja jeg har sett på clas olhson.

 

de har en magnet på 50kg trekkkraft, det er vel ganske heftig, men vet fortsatt ikke om det er nok.

 

er det ingen som jobber innen elektrobransjen som vet om noe enda heftigre da?

 

:D

 

Unnskyld meg, men hva i pokker skal du med en magnet med over 50kg trekkraft i seg til en PC? Henge den i taket? :lol:

 

Måtte bare spørre.... :D

 

Husk også at en dyamo/generator er rett og slett ledere som beveger seg i ett magnetfelt, eller en magnet som beveger seg om en leder. Dette magnetfelt endringene er det som skaper elektrisitet og dette kan nok slå ut på PC'en stabilitet om man ikke har testet dette skikkelig Særlig om det er bevegelse på elektriske komponenter eller at magneten beveger seg, så blir det fort ekstra ille. Og jo kraftigere magnet og kraftigere spole som systemer kjører jo større effekt kan man få ut av saken. hehe

 

Kanskje du skal rigge opp en ergometer sykkel og koble til en kingsize dynamo til den, så kan man sitter å surfe eller spille samtidig som man er selvforsynt med elektrisitet til PC'en? :lol: Det hadde vært noe, ikke for å glemme treningen man får. *flire*

Lenke til kommentar

hehehe

 

flere forskjellige bruksområder på den, men jeg tenkte jeg skulle eksprimentere litt med å feste pc kabinettet rett på veggen, eller eventuelt taket, pc'n veier jo ikke femti kilo men min erfaring med magneter er at de etter en stund glipper, så litt kjedelig om pc'n faller ned.

 

en annen bruksting jeg har tenkt er noe som har med strøm og gjøre.. ikke direkte på pc'n da men, noe som går rund og rundt med masse tall på...og som man senere får en fin liten regning på i posten. en gåte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...