Gå til innhold

Hva slags grafikk foretrekker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stil over teknologi. Jeg mener bildet under er et nærmest perfekt eksempel på hva jeg mener. Her har de fokusert mye på å få til en unik stil. Grafikken i f.eks Crysis fokuserer bare på teknologi, slik at alt ser så realistisk ut som mulig, og det er ikke noe som får meg til å sikle akkurat. Jeg er seriøs når jeg sier at Crysis og Call of Duty osv hadde vært mer morsom om stilen hadde vært helt spesiell og totalt uvanlig innen sjangeren, kanskje med Wind Waker-celshading ellernoe.

post-122579-1230676413_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan grafikken skal være kommer jo helt an på spillet :)

Altså, i bilspill vil jeg veldig gjerne ha realistisk grafikk! Ikke Tegneserie. Liker Grand Turismo her :)

Men i f.eks Ratchet & Clank er det veldig greit med tegneserie grafikk.

Du trenger liksom ikke absolutt den mest realistiske grafikken der.

Hva som passer av grafikk varierer med handlingen og gameplayet.

(Se for deg FarCry i SuperMario grafikk :wallbash: )

Skrevet (endret)

Jeg liker best realistisk graffikk, og det helst sammen med bra stemning. Det går ann å lage realistisk graffikk i en urealistisk verden, eller en verden som kanskje ser bedre ut enn vår egen.

For eksempel liker jeg graffikk som ser sånn her ut

caveshot12.jpg

shapeshifter2.jpg

Det er ingame bilder fra samma motor som Crysis, og har da realistiskgraffikk og stemning, og for min del pisser det over alt "tegneseriegraffikk"

Endret av MrLG
Skrevet

Alt til sin tid, spør du meg. XIII hadde ikke vært like kult med superrealistisk grafikk a lá Crysis og Far Cry 2, og vice versa. Det viktigste for min del er at den grafiske stilen til spillet kler historien, karakterene og omstendighetene :)

Skrevet

Jeg liker grafikk som passer til spillet, men hvor bra den er har fint lite å si for meg. For eksempel er dette faktiske skjermbilder fra to av favorittspillene mine, og jeg kan fint kose meg med begge den dag i dag. (Dragon Quest IV remaken kjøpte jeg for øvrig for to dager siden.)

Dragon Quest IV (DS)

Final Fantasy V (SNES)

Gleder meg til FFV remaken kommer til DS, da det i dette tilfellet vil gjøre et nesten perfekt spill enda bedre. På den annen side vil Crysis med 100% fotorealistisk grafikk fortsatt bare være Crysis. Jeg gikk fort lei, samme f'en hvor bra det så ut. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...