Gå til innhold

2 skjermer + projektor


onkelg

Anbefalte innlegg

Jeg har nå følgende oppsett:

Q6600 2,4 Qcore

4GB ram

Asus Striker

Geforce 8800GTS 650mb

2x20" skjermer

M-Audio Firewire 410

750w PSU

 

Jeg vil nå å koble til en projektor av typen Epson EMP-TW700. Jeg ønsker jo da naturlig nok å få litt grei oppløsning på dette, og lurer på om et nytt skjermkort til å drive kun projektoren ville vært en god løsning. Eventuelt et nytt skjermkort til vanlig bruk og det gamle til projektoren. Spiller noe og ønsker muligheten til å se 1080p filmer.

 

Hva slags skjermkort bør jeg da velge? Er det noe kompatibilitetsproblemer jeg kan få i forhold til mitt gamle nvidia-skjermkort og eksempelvis et Raedon-kort? Og hva med lyd?

 

Takker for alle svar!

 

 

G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå følgende oppsett:

Q6600 2,4 Qcore

4GB ram

Asus Striker

Geforce 8800GTS 650mb

2x20" skjermer

M-Audio Firewire 410

750w PSU

 

Jeg vil nå å koble til en projektor av typen Epson EMP-TW700. Jeg ønsker jo da naturlig nok å få litt grei oppløsning på dette, og lurer på om et nytt skjermkort til å drive kun projektoren ville vært en god løsning. Eventuelt et nytt skjermkort til vanlig bruk og det gamle til projektoren. Spiller noe og ønsker muligheten til å se 1080p filmer.

 

Hva slags skjermkort bør jeg da velge? Er det noe kompatibilitetsproblemer jeg kan få i forhold til mitt gamle nvidia-skjermkort og eksempelvis et Raedon-kort? Og hva med lyd?

 

Takker for alle svar!

 

 

G

Jeg har et Asus 6700GT kort og det spiller av 1080p filmer lett. Har man noenlunde nytt skjermkort så vill det takle fullhd utmerket. Det er ikke så tungt å drive HD filmer som folk skal ha det til. Det skjermkortet du har er kjempe bra, det er ingen vits i å skifte dette ut. Skjønner ikke dette med to skjermkort. Skal du ha ett skjermkort til pce skjermen og et til projektoren?

Dersom du skal kjøre SLI må du vell ha to like skjermkort.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, poenget var liksom å kunne kjøre begge skjermene samtidig med projektoren. Kjøpte meg et rimelig ATI Raedon HD 4550 kort. Dette fikk jeg ikke til å fungere sammen med det andre skjermkortet. Etter et lite søk på google fant jeg straks ut at dette er det heller ingen andre som har fått til. Skjermkortene må være av fra samme produsent og kjøre samme type drivere. Iallefall hvis man kjører Windows.

Så da ser det ut til at jeg må levere tilbake raedonkortet. Noen forslag om et greit og rimelig Nvidiakort som kan gjøre nytten i denne sammenheng?

 

Lurer samtidig på tap av kvalitet i forhold til ulike standarder. Jeg vet at vi snakker digitale signaler. Altså kun 1 og 0. Derfor vil ikke kvalitet på kabler ha noe å si så lenge man får bilde. Men hvordan blir dette i forhold til ulike standarder. Kjører en nødløsning nå med en macbook. Display port->DVI->HDMI. Det var disse overgangene jeg fikk skaffet raskest.

Noen som har noen innspill på dette? Lyden tar jeg gjennom det eksterne lydkortet.

 

G

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg kjører i dag 2x8600gt kort og det funker fett for opptil 4 skjermer uten at det tar noe på ytelsen. Vis man ikke skal spille spille. Da er det lurt å skru på SLI... Noe som bare er å aktivere ved et taste trykk og en rask omstart. Det er sikekrt også lurt å ha to like skjermkort..

Endret av dfilanpart
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det fungerer med håndtering av minne i forhold til 2 skjermkort og 4gb ram på et 32bits system?

 

Jeg kjører nå Win7 beta x86. Vet at et 32bits OS ikke takler mer enn totalt 4gb minne. hvis jeg da har f.eks 2 skjermkort på 1gb hver. får jeg kun brukt 2gb ram da?

 

Kanskje en fordel å gå over på 64bit system, selv med mye driverproblemer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...