Gå til innhold

Dokument/skrift gjenkjenning på Epson DX4400


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sitter her med en alt i ett printer Epson DX 4400 og lurer med dette om denne har en funksjon som har mulighet for tekst gjenkjenning ved skanning. Er det noen som har noen bange anelse om hva jeg snakker om og om denne funksjonen eksisterer på denne skriveren? Har fått höre at denne skriveren skal stötte dette, men finner ingenting ut fra de medfölgende papirene til printeren og det jeg fant av informasjon på internett. Brukermanual hadde jeg da ikke, men hadde värt fint om noen hadde tilgang på denne brukermanualen og kunne dele litt med meg.

 

Håper dere kan hjelpe meg

 

MVH

 

- nadezico

 

EDIT: Fant nettopp ut at denne printeren har mulighet til å skanne filer inn til .pdf format på pc'en. Da blir det neste spörsmålet om jeg må ha et tredje program for å formatere dokumentene fra .pdf til .doc (eller liknende). Noen som har peil? (Pröver enda å finne en lösning på dette).

Endret av nadezico
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg har nå prövd å scanne inn et ark med ren tekst på og fikk denne lagret som en .pdf format og deretter fått denne konvertert til .doc fil med en converter jeg fant på www.hellopdf.com

 

Å konvertere denne til .doc var ikke et problem, men problemet kom da jeg skulle inn på .doc filen for å redigere på teksten jeg hadde fra det foregående arket. Men dette gikk ikke. Jeg fant en .pdf fil fra en av mine kilder som jeg har brukt i et prosjekt ved Universitetet og fikk denne konvertert den til en .doc fil. Denne klarte jeg å redigere uten noe problem.

 

Er det fordi den teksten jeg först scannet inn blir lagret originalt som et bilde i motsetning til den andre .pdf filen jeg fant hvorav originalen har värt et tekst dokument? Og deretter blitt konvertert til en .pdf fil?

 

Da faller jeg tilbake til mitt förste spörsmål: Har min alt i ett skriver Epson DX 4400 en tekst gjenkjennings funksjon eller liknende?

 

Tusen takk til dere som kan hjelpe meg. Jeg trenger det sårt.

 

MVH

 

nadezico

Lenke til kommentar
Du må vel bruke et OCR-program for og "lese" teksten som blir innscannet.

 

Vär så snill og si meg hva OCR er for noe, slik at jeg i det minste har noe å gå på =P

 

I det minste vil jeg si takk for tipset, jeg skal holde öynene åpne for "OCR" programmer.

 

- nadezico

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...