Gå til innhold

Samsung 46" LCD-TV


Anbefalte innlegg

Hellu!

 

eg tenkte å kjøpe meg ny tv. så eg tenkte på denne tv`en Samsung 46" LCD-TV LE46A656 1920 x 1080 Full-HD,4xHDMI,50000:1,100Hz!

 

er den til å ambefale? kan nokon gi meg forelder og ulemper? det hadde våre fint.

skal bruke tven til å spele med ps3`en og pcen min. så kva er den beste hd kablen til ps3?

 

Har viasat, så eg har hørt at du må ha ein hd boks om du vil ha bra bilde. så kor får eg ein slik boks?

er litt noob på slikt. så eg takker for all hjelpen eg får.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hellu!

 

eg tenkte å kjøpe meg ny tv. så eg tenkte på denne tv`en Samsung 46" LCD-TV LE46A656 1920 x 1080 Full-HD,4xHDMI,50000:1,100Hz!

 

er den til å ambefale? kan nokon gi meg forelder og ulemper? det hadde våre fint.

skal bruke tven til å spele med ps3`en og pcen min. så kva er den beste hd kablen til ps3?

 

Har viasat, så eg har hørt at du må ha ein hd boks om du vil ha bra bilde. så kor får eg ein slik boks?

er litt noob på slikt. så eg takker for all hjelpen eg får.

 

Det er en veldig god LCD skjerm og har vunnet test på test så den kan du trygt kjøpe ulemper med LCD er jo da sortnivå og etterslep samt kunstige farger/bilde kontra plasma. LCD er derimot best på ren spilling og pc.

Du kan bare kjøpe en vanlig rimelig HDMI kabel til din PS3 så sant den ikke skal være veldig lang da ville jeg investert i en noe dyrere kabel men snakker da om kabler lengre en 1 meter.

HD boks får du kjøpt/bestilt av Canal Digital kostet ca 900,- når jeg bestilte min så bare ring de..

Lenke til kommentar
Hellu!

 

eg tenkte å kjøpe meg ny tv. så eg tenkte på denne tv`en Samsung 46" LCD-TV LE46A656 1920 x 1080 Full-HD,4xHDMI,50000:1,100Hz!

 

er den til å ambefale? kan nokon gi meg forelder og ulemper? det hadde våre fint.

skal bruke tven til å spele med ps3`en og pcen min. så kva er den beste hd kablen til ps3?

 

Har viasat, så eg har hørt at du må ha ein hd boks om du vil ha bra bilde. så kor får eg ein slik boks?

er litt noob på slikt. så eg takker for all hjelpen eg får.

 

 

Et klart trygt kjøp der, bare vær litt obs på at butikker som Elkjøp og Expert henger somregel etter på pris på dem aller flese tv'r der ute. Mpx selger den modellen til 11 989,-ink. mva. Mens Elkjip pr dags dato på nettsiden dems (som 80% av tiden egentlig er feil) selger A5 versjonen som er modelen under til 13.999,- .....

Lenke til kommentar

Elkjøp og Expert henger ikke etter på pris uten grunn dvs at de kan selge den nordiske modellen som gir en mye bedre garanti en hva nettbutikker kan gjøre da de gråimporterer disse...

 

Om man er villig til å betale ekstra for dette bør være opp til trådstarter.

 

Her er forskjellen på nordisk og import tv-er fra nettbutikker.

 

http://www.expert.no/content/content.aspx?...c=SamsungTVpuff

Lenke til kommentar

Jeg vurderer LE46A656 selv, men har hørt at det er en del lagg i bildet. Som feks når en spiller. Vet at game mode skal fikse dette men da kan en ikke endre fargeinnstillingene (som ser relativt dritt ut fra fabrikk).

 

Også har vel ikke denne TVen innebygd RiksTV støtte heller? Det siste jeg trenger er enda en boks under TVen...

 

Finnes det en annen skjerm i samme prisklasse med samme kvalitet som støtter dette?

Lenke til kommentar

Tatt ifra Expert " Ofte vil de fleste flatskjermer som selges via useriøse nettbutikker til svært lave priser ikke være tilpasset norske forhold. Hvis du finner en flatskjerm til svært redusert pris hos en ukjent eller mindre nettbutikk er det så gått som sikkert at denne TV-en ikke er tilpasset det norske markedet."

 

Er så typisk butikker som Expert og Elkjøp å forvirre uvitene kunder, er nok sikkert så mye som 70-80% av alle Samsung tv'r her i Norge som blir kjøpt via disse "useriøse" nettbutikkene. Dem største og beste er Mpx.no og Komplett, gå til fks Avforum som forøvrig er Norges største lyd&bilde forum og se hvor folk handler...

 

Men denne "nordiske" garantien som Elkjøp og Expert gir er ikke dårlig, tvert imot! Null tolleranse mot pixelfeil er veldig bra, men 30 dagers fri angrerett på alt du kjøper online "fyller" ut denne uten problemer.

 

En annen ting er denne såkalte prestisjeservice i hjemmet neste arbeidsdag, veldig bra om du bor i Oslo eller Bergen...gjør du ikke dette så får du ikke hjelp.

 

Henteservice om det er noe galt med ditt tv, også meget bra. Men igjen å levere dette på posten for 98% av oss burde ikke by på store problemer.

 

Du har samme rettigheter om du kjøper på Expert,Elkjøp eller online.

Lenke til kommentar

Hvor mye mer koster denne 46 tommeren fra samsung i elkjøp-butikk enn man kan få den for på nettet?

 

Og må man kjøpe den fysisk i elkjøp-butikk? Eller kan man kjøpe den på elkop.no.

 

Så vidt jeg kan se så koster den over 2000 kroner mer på expert.no eller den gjør på mpx.no.

 

Er det verdt det ifølge ekspertene her inne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...