Gå til innhold

[Løst]mulig å koble en sub til stereoforsterker uten egen subutgang?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det en passiv sub, feks en bilsubb?

Det funker nok til en viss grad å få ett delefilter vil jeg tro

 

(ellers så funker det å bruke subben bare på vanlige forsterkere også, men det er ikke bra for subben)

 

Edit: nå er det jeg som surrer litt her tror jeg, du tar nok ikke livet av bassern selv om du kjører uten delefilter, men det vil høres ut som en stor mellomtone :)

Endret av daruu
Lenke til kommentar
Er det en passiv sub, feks en bilsubb?

Det funker nok til en viss grad å få ett delefilter vil jeg tro

 

(ellers så funker det å bruke subben bare på vanlige forsterkere også, men det er ikke bra for subben)

 

Edit: nå er det jeg som surrer litt her tror jeg, du tar nok ikke livet av bassern selv om du kjører uten delefilter, men det vil høres ut som en stor mellomtone :)

 

 

Suben er en Audio Pro. B1 serien om jeg ikke tar helt feil. Sitter på jobb nå, så jeg får ikke sjekket enda. Tror det er en litt eldre utgave av denne: http://www.audiopro.com/templates/audio_pr...id_products=179

 

Hadde vært deilig å fått den koblet på Naden min som har sitt svakeste punkt akkurat når det gjelder "fylde" og bass syntes jeg. Jeg har så fryktelig lite peil på dette.

Lenke til kommentar

Javel, men da har den kanskje innebygget forsterker også da? :)

 

Isåfall, er det vel vanlig og koble aux kablene fra kilden i input på subben for så å dra kabel fra output til forsterkeren

 

Men om subben bare har en aux inngang og det ikke er noen spessifiserte utganger til sub på forsterkeren får du prøve å finne en kontakt med output(ser ut som det er en på forsterkeren ihvertfall) og koble med den, da skal det bli lyd av det å :)

Endret av daruu
Lenke til kommentar
  • 12 år senere...
  • 4 uker senere...

 

SUB digger skrev (På 27.3.2021 den 19.20):

Det er da merkelig at ingen har laget en boks som kan kobles til Pre-Out på forsterkere uten egen sub utgang? Det kan vel ikke være så komplisert? Som da gir pre-out til andre aktive høyttalere og til sub. Det er da vel ikke hjernekirurgi?

 

om du har en forsterker som kun har pre out så trenger du bare en kabel splitter som deler signalet i 2 , de fleste aktive suber har lef og l+r inn. om du har forsterker uten pre out får du bokser som gjøre høytaler signal om til et sub signal , mange subber har og mulighet for og koble høytaler signal rett inn og kovertere dette selv. så boksen du etterspø finnes det ikke marked for. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...