Gå til innhold

Få videreført spill ide til spill utviklere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo folkens:)

Jeg lurte på om det er mulig at hvis man sitter på en spill ide og få videreført den til noen selskap som kanskje kan lage spillet hvis konsept og alt det er bra nok?

Sitter på noen ideer som jeg har lyst til å få ut på spill, men da jeg selv ikke har utdannelse

Snakker da om PC, Xbox og PS3 spill og ikke spill som Nordicmafia osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel rett CypheroN..:)

Sett på EA og Ubisoft sin hjemmeside, men finner ikke noe email som jeg kan kontakte de på elns...

Kommer ikke på noen andre spill selskaper nå, noen som kan si noen`?

Skrevet

Husker jeg leste i Gamereactor at de Blob utviklerne tok jobben fra noen studenter som kom på ideen, siden den var såpass bra.

de Blob was originally developed as a free downloadable game for the Windows PC by eight students studying Game Design & Development at the Utrecht School of the Arts and one student studying Game and Media Technology at Utrecht University in the Netherlands. At the time of conception, sections of Utrecht were being rebuilt and the principal task in creating the game was to convey how the railroad station area of Utrecht would look in 10 years. The city of Utrecht has adopted the de Blob character as its mascot.[4] THQ noticed the game and was very impressed with the team's work, and acquired the rights to the game. THQ handed over the game to Blue Tongue Entertainment and Helixe and the companies each developed their own versions for different consoles

Skrevet

har nå sendt en mail til Valve, RG og Blizzard...

har også begynt å skrive om spillet

jeg skal ikke gi meg før jeg får det ut..hehe:/

Skrevet
Sansynligheten for at de faktisk lager et spill fra en idé som en eller annen kom på og sendte til dem på mail, er utrolig liten. Men lykke til.

Second. Du kan da trossalt gå ned til HQ til en eller annen utvikler og stå der med powerpoint og holde et par timers foredrag.

Skrevet

Hvis noen faktisk skal få interesse av en enkeltpersons idé, uten noen som helst for for utdanning, da burde han hvertfall ha lagd et grovutkast av det, noe spillbart. Sjangsen for at du som ungdom i Norge skal få store selskap som Blizz eller Valve til å se på ideen din er mikroskopisk, hvis du virkelig har troen på det du driver med brude du heller prøve å bli med eller gi ideen til et midre selskap.

Skrevet (endret)
Ring EA

- hei jeg har ideen til deres neste storr spill.

den har de sikker ikke hørt før :p

jeg og en kompis satt og prate litt om en spill-ide for en stud siden. endte opp med at vi ble sittenede i timevis.. til slutt hadde vi så godt som funnet oppe et fullverdig spill.. fytti guldbrandsdalen så gøy det hadde vert å få det laget, men akk nei.. det skjer nok bare vist jeg vinner i lotto..(i USA -.-)

edit: det som kommer til å skje vist de vil ha den er at de rett og slett tar den. sjangsen for at du får noe igjenn for det er like liten, om ikke mindre enn at de gidder å vurdere den. vist du vil har noe credit for det må du lage en ferdig ide og prøve å få patent(eller no i den duren) på den.

Endret av 2ball(s)
Skrevet
Liker ikke EA... Men men...
Why not?

Er imot voldtekt, både av kvinner og spill... Melking skal holde seg hos kuer, ikke spill...

Og sist, men ikke minst, er EA verst med secuROM

Skrevet
Er imot voldtekt, både av kvinner og spill... Melking skal holde seg hos kuer, ikke spill...

Og sist, men ikke minst, er EA verst med secuROM

Jeg sier bare: EA-hatere er ikke som andre hatere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...