Gå til innhold

Vannvittig vanskelig å velge bærbar..


PaTrond

Anbefalte innlegg

Hallo, hallo! God jul og! :xmas:

 

Har hatt et par tråder tidligere om Multicoms M860 eller noe og Asus G71..

 

Alternativene jeg sitter igjen med er:

-Asus G71G

-Acer 8930G (G står for Gemstone??)

-HP HDX 18 (tviler litt på denne siden jeg har lest den bare har 16bit lyd...)

-Dell Precision M6400(har ikke råd til den!) :ermm:

 

Kravene er:

-Gjerne et godt webcam.

-Den skal være god nok på 3D modellering (kommer til å bruke den i Formgivning på Vidregående)

-Det skal være en GOD multimediemaskin, spesielt på film og musikk. Derfor krever jeg egentlig 24bit lyd og mer.

-Full HD og oppover.

-Har en tendens til å spille Crysis online en gang i måneden, så ønsker at den skal kunne det like bra som min gjør nå.. 1024x768p High=ca. 19-30fps

-Den bør også være pen... Er ingen gamer, så er litt skeptisk til Republic of gamers på Asusen :p Ønsker alikevel at den skal være behagelig og se på, noe jeg har en tendens til å ønske :confused:

-Den skal ikke virke forstyrrende på noen måte for andre i et rom uten at det er kontrolert. Dv. ingen spesielle lyder eller lyseffekter under oppstart. Kan dette slåes av på Asusen?

 

 

NÅR Windows 7 kommer, vil jeg da kunne instalere dette og fortsatt ha alle bonusaplikasjonene som f.eks. ansiktsgjenkjenneren til G71, menyene til G71 og Aceren?

 

Takker for oppmerksomheten ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om god lyd er viktig så er det vansklig å få til dette uten digital lyd ut. ting pc-produsenter sparer penger på er ofte ting som vanlige folk faktisk ikke bryr seg om, som dac konvertere. så eksternt lydkort må du nok desverre kjøpe vedsiden av.

 

av det jeg vet om 3d modelering er at det ofte trenger et profisjonelt skjermkort, med egene instruksjoner . firegl - ati / tesla - nvidia . men disse koster vanvittig mye penger.

 

skal crysis kjøres så trenger du et vanlig skjermkort i topklasse. og cpu i topklasse.

eks på grafikk : nvidia 9600/8800(eller mer)

 

nå er jeg faktisk så lat at jeg ikke gidder å finne de modellene du har minska deg ned til selv.. legg ut lenker!!

Lenke til kommentar

nå vet jeg rett vedsiden av ingenting om fx2700m .. hvilken chip den baserer seg på osv. og jeg tok litt feil i min forige post innser jeg. da det ikke er tesla som har spessial funksjonene men, quadro serien =)

 

siden du skal ha den med deg til skole hadde jeg faktisk valgt asus'en, siden den er "mindre" og 200gr lettere :p

 

men det ser ut som om det er ganske behaglig skjerm på acer'rn

 

jeg hadde valgt acer om jeg skulle kjøre til skolen.. og asus om jeg skulle tatt bussen =)

valgt dell'en om proffisjonele skjermkort funksjoner var mer viktig en spill ytelse ...

Lenke til kommentar

FX3700M vet jeg er basert på 9800GTX, så kan kaaaanskje legge til dette på laptoppen senere om jeg får tak i et kort løst.. Dell Precision knuser budsjettet mitt med 5000 med mine minimumkrav.. Busdsjettet mitt er på maks 18.000 og Precision koster 23.000 med T9400, 2GB RAM, 1900x1200 og FX3700M.. Det mest avanserte av 3D kan jeg gjøre på skolen.

 

Sitter da igjen med Asus G71G og Acer 8930G..

 

Asus G71G's spesifikasjoner:

-Intel P8400 2.26GHz (kan overklokkes til ca. 2.4GHz, men skal visstnok være fare for krasjing)

-4GB 1333MHz DDR3 RAM

-nVidia GForce 9800GS 512MB

-WUXGA 1920x1200p

 

Acer Aspire 8930G's:

-Intel P8600 2.4GHz

-1066MHz DDR3 RAM

-nVidia 9700GT

-1920x1080 og 1920x1280

 

Men: NOEN her som har Asus G71V og har klart å skur av lys- og lydeffekter under oppstart/booting??

Lenke til kommentar
Hallo, hallo! God jul og! :xmas:

 

Har hatt et par tråder tidligere om Multicoms M860 eller noe og Asus G71..

 

Alternativene jeg sitter igjen med er:

-Asus G71G

-Acer 8930G (G står for Gemstone??)

-HP HDX 18 (tviler litt på denne siden jeg har lest den bare har 16bit lyd...)

-Dell Precision M6400(har ikke råd til den!) :ermm:

 

Kravene er:

-Gjerne et godt webcam.

-Den skal være god nok på 3D modellering (kommer til å bruke den i Formgivning på Vidregående)

-Det skal være en GOD multimediemaskin, spesielt på film og musikk. Derfor krever jeg egentlig 24bit lyd og mer.

-Full HD og oppover.

-Har en tendens til å spille Crysis online en gang i måneden, så ønsker at den skal kunne det like bra som min gjør nå.. 1024x768p High=ca. 19-30fps

-Den bør også være pen... Er ingen gamer, så er litt skeptisk til Republic of gamers på Asusen :p Ønsker alikevel at den skal være behagelig og se på, noe jeg har en tendens til å ønske :confused:

-Den skal ikke virke forstyrrende på noen måte for andre i et rom uten at det er kontrolert. Dv. ingen spesielle lyder eller lyseffekter under oppstart. Kan dette slåes av på Asusen?

 

 

NÅR Windows 7 kommer, vil jeg da kunne instalere dette og fortsatt ha alle bonusaplikasjonene som f.eks. ansiktsgjenkjenneren til G71, menyene til G71 og Aceren?

 

Takker for oppmerksomheten ;)

 

Nå har jeg riktignok Asus G71V (orket ikke å vente lengre), men dæven for en maskin. Lyden er vanvittig bra, nydelig tastatur, fantastisk byggekvalitet, lav vekt (merkelig nok), herlig design selv om det er vridd mot gamer, lyseffekter kan man sef bare slå av. G71G har jo enda mer til enn jeg har nå, særlig skjermkortet. 9700GT er et forbausende bra kort, men står seg jo ikke mot hva et 9800 kort kan. Dog, har hatt 8800 GTX SLI og var vel ikke overvettes imponert over det mtp hvordan det skrytes opp i skyene.

 

HP kan du bare glemme, 9600GT er ikke et kort som rekker disse to alternativene dine til knærne, 8930 har samme innmat som min, men da får du med dette harry touchpanelet og et helt komisk størrelse på maskinen, nesten som et lite spisebord.

Lenke til kommentar
Åh! :)

 

Krasjer den noe særlig i overklokket modus? Og den forbaska lyden under booting, har du klart å fjerne den?

Hvor lenge varer batteriet sånn omtrent?

 

G71G versjonen har P8400.. litt tregt til noen programmer, så vil ikke at den da skal krasje i overklokket modus..

 

Bootlyden er borte, men klarte ikke å fjerne ROG logoen som popper opp. Mener jeg gjorde dette fra BIOS, men kan sjekke det i morgen. Er på annen PC nå.

 

Batteriet er ikke noe å rope hurra for, kjører sjelden på det, men av det lille jeg har gjort det estimerer jeg ikke mer enn 90-100 minutter, har aldri kjørt den tom dog.

 

P8400 har jeg ikke veldig sansen for. Prøvde den på en Dell her om dagen og det er et hav av forskjell opp til T9400 må innrømmes, dog, det kan ha noe med den ekstreme minnehastigheten disse maskinene kjører slik at dersom denne har fislet avgårde på 667 eller 800 som den Dell`en hadde er det ikke sikkert at forskjellen hadde vært så stor, hadde IKKE latt det hindre meg i å kjøpe Asus for å si det sånn :)

 

Aldri opplevd kræsj i overklokk modus, men for å si det sånn, men 2.5 GHz har jeg den kraften jeg trenger så det er ikke noe jeg har prøvd ofte :) Jeg bare elsker denne maskinen, må få sagt det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...