Gå til innhold

Nokia med S60 - kalender


Anbefalte innlegg

Har et spørsmål til dere med Nokia S60 operativsystem. Har kjøpt meg en Nokia 5800 med en touch-utgave av S60, så jeg antar at en "vanlig" S60-telefon har mye av de samme menyene.

 

Bruker kalender mye, og har funnet et par mangler som jeg lurer på er de samme i alle S60-telefoner. Dersom jeg legger inn et gjøremål kan jeg ikke velge at gjøremålet bare skal vises bare en gang. Når påminnelsen kommer piper den i 60 sekunder, og blir borte. Jeg kan velge om videre påminnelser skal komme fra 1 til 60 minutter senere. Slik fortsetter det helt til jeg aktivt velger å avslutte påminnelsen. Videre viser ikke påminnelsen på skjermen etter at de 60 sekundene med "ringing" er over. Den forsvinner helt, og dersom du ikke er til stede når påminnelsen kommer ser du ikke tegn til den på skjermen når du er tilbake. Du ser den ikke før påninnelsen dukker opp igjen etter x antall minutter.

 

Det jeg lurer på er:

 

1) er det mulig i andre S60-telefoner å få en kalenderpåminnelse til å komme bare en gang (selv om du ikke slår den av)?

 

2) Er det mulig i andre S60-telefoner å få påminnelsen til å bli stående på skjermen etter at alarmen er ferdig (slik at du ser den når du slår på igjen skjermen om du er borte når alarmen går etc)?

Endret av TorePupper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1) er det mulig i andre S60-telefoner å få en kalenderpåminnelse til å komme bare en gang (selv om du ikke slår den av)?

 

På min E50, som begynner å bli litt gammel mener jeg at den ikke kommer igjen hvis du ignorerer den.

 

2) Er det mulig i andre S60-telefoner å få påminnelsen til å bli stående på skjermen etter at alarmen er ferdig (slik at du ser den når du slår på igjen skjermen om du er borte når alarmen går etc)?

 

Jeg tror du skal se deg om etter en litt mer avansert kalender til s60. Generelt synes jeg mange av kjernefunksjonene til s60 har mangler og er ineffektivt kodet (eller om dette er maskinvare begrensninger vet jeg ikke).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...