Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]henger seg ved oppstart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har du en annen harddisk å prøve med?

det er koblet til 8 harddisker på den for øyeblikket. skal prøve å koble fra alle utenom OS disken og så kan jeg prøve med en annen formatert jeg har liggende å se om det fungerer

ingenting av dette fungerte.

da må det vel være en maskinvarefeil? hovedkortet ellerno?

 

jeg har flere pcer så for å teste OS disken kan jeg kanskje koble den på den andre pcen min å se om den starter opp? eller vil ikke dette funke siden den er formatert, innstallet xp + drivere på en annen pc?

Lenke til kommentar
joda det skal funke, hvis ikke skal du hvertfall komme inn i safe mode. men siden du ikke engag kommer inn i bios på den andre er det nok hardware feil.

men prøv å koble fra alle harddisker, den skal ihvertfall komme med noen feilmeldinger om at det ikke er noen disker.

jeg koblet fra alt av harddisker nå og den stopper opp på samme stedet fortsatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

rart at logoen til hovedkortet dukker opp vist hovedkortet er defekt. ta først og fremst ut cmos batteriet vist du ikke allerede har gjort dette og prøv en restart. sjekk alt av kabler og kontakter, til og med de som ikke er i bruk, kansje de kortslutter noe av systemet. stokk dem gjerne om kablene, vist mulig.

 

vist ikke kan du begynne fra scratch, hovedkort, cpu, skjermkort samt strøm og starte maskinen og se hva som skjer, er det noe annerledes på skjermen en det som er vanlig, er det noe av det som ikke er tilkoblet som er feil. kommer sammen feilen igjen så er det jo noen av komponentene som er i bruk som er defekt, da hadde jeg prøvd å lånt hardware fra kompiser og feilsøkt med dem, sett om skjermkortet ikke ødelagt(har min tvil) osv. jeg har min knapp på at hovedkortet kan være gåent, eller at faktisk strømforsyningen ikke er helt på topp, derfor er det viktig at du får prøvd litt rundt.

Lenke til kommentar
jeg tenkte på å prøve å resete biosen, skal teste det i ettermiddag. kan også teste det med minnebrikkene og kablene. evnt. må jeg begynne fra scratch som du sier og se om det fungerer da. skriver resultat etter bios reset i kveld

Virker mistenkelig likt det samme problemet jeg hadde. :)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1051210&hl=

 

Håper det løser seg.

å herre gud!

jeg hadde ikke tenkt på at tilkoblet på usb er 4 eksterne harddisker, minnebrikke, digitalkamera, mp3 spiller, høytallere, usb splitter osv. osv.

koblet fra alt nå og så startet den! helt utrolig. Jeg antar at det neste nå er vel bare å oppdatere bios så fort som mulig. det løste problemet ditt gjorde det ikke?

Lenke til kommentar
jeg tenkte på å prøve å resete biosen, skal teste det i ettermiddag. kan også teste det med minnebrikkene og kablene. evnt. må jeg begynne fra scratch som du sier og se om det fungerer da. skriver resultat etter bios reset i kveld

Virker mistenkelig likt det samme problemet jeg hadde. :)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1051210&hl=

 

Håper det løser seg.

å herre gud!

jeg hadde ikke tenkt på at tilkoblet på usb er 4 eksterne harddisker, minnebrikke, digitalkamera, mp3 spiller, høytallere, usb splitter osv. osv.

koblet fra alt nå og så startet den! helt utrolig. Jeg antar at det neste nå er vel bare å oppdatere bios så fort som mulig. det løste problemet ditt gjorde det ikke?

Det gjorde det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...