Gå til innhold

Ny laptop til omkring 6000 kr


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har planlagt å skaffe meg en ny PC i disse juletider.

 

ATM har jeg denne dataen: http://www.hardware.no/artikler/test_av_de...itude_d800/8312

 

Skal bruke den på spilling (Fifa, ikke tunge spill som Crysis f.eks). Hvis jeg kjøper en PC til 6000, får jeg da en PC som er betydelig bedre enn den jeg har i dag^? Vil en laptop til 6000 takle spill som Fifa greit, eller må jeg høyere opp i pris?

 

 

Takker for svar, hadde satt stor pris på om noen kunne anbefalt en god PC til meg :)

Endret av freestyler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
denne nicene pcen har jeg drit lyst på selv og koster 6000

http://www.elprice.no/julegavetips/til-dat...r-pc-lxaqb0x636

den har blu-ray spiller 3gb ram og 320gb harddisk.

 

 

Så nice ut ja..Blu-Ray spiller er noe jeg virkelig kunne tenke meg :)

Ja, det acer'n er fin spesielt med blue-ray.. Men vis han skal spille på den så vil den jeg viste bli bedre, den har bedre grafikk kort og det har en del og si når det gjelder gaming. Acern har 256 og hp'n har 512. Jeg hadde valgt acer'n pga blue-ray og kjøpt en stasjoner som gaming. Å brukt acern til venner osv. Men vis jeg bare skulle ha en laptop som jeg antar at du skal. Så ville jeg tatt hp'n vis du ikke vil ha blue-ray da. You choice begge er kjempe pc'er bare hp'en har bedre kjermkort. Men husk 256 og 512 er ikke så stor forskjell som det var før, har mere og si vis du har en stor skjerm.

 

Ps:sitter i senga på laptopen, så kan hende det blir en del skrive feil:P

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale en Lenovo N500, den er best på kvalitet, kjører fifa utmerket, og koster bare 5k!

Tja, så fin ut den men var det bare 1gb ram eller så jeg feil? det burde minst være 2 helst 3gb mere en 4 er ikke vits med 32bit os. Kosta tusen kr mindre, men ville tatt hp'n eller acern vis jeg var deg.

 

Det følger med 2gb ram, enkel montering!

Den har litt bedre grafikkort en de andre to modellene.

 

Og, som du sansynligvis vet så er Lenovo best på kvalitet.

 

 

 

 

EDIT

Må du ha blu-ray gåt du for HP, hvis ikke går du for Lenovo.

Endret av hardcoregamer93
Lenke til kommentar

Ok, vis det er enkelt og montere 1bg til så er ikke det noe problem, da blir den noen hakk bedre. Men hp'n har mere ram større lagrings plass og større skjerm kort, men kankje noe kortere levetid. Hvorfor er egentlig skjermkortet på Lenovo'n bedre? Den er jo billigere å da, så du kan jo ikke få så mye. Pluss at hp'n lissom tilbud nå. Jeg vet lenovon har kvalitet, men det har vel nesten alle merker nå. Bortsett fra at jeg har hørt noe dritt om acer. Men vis det skjer noe kan du bare sende den så fikser de den. Kammertaten min har en acer gikk i stykker men.. Pga han smalt kytt neven så hardt han kunne i pc'en så da røyk harddisken. Så kanskje ikke så rart:P

 

 

 

EDIT

Må du ha blu-ray gåt du for HP, hvis ikke går du for Lenovo.

Tror du mente acer'n. Sant?

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar

Mente selvfølgelig Acern :p

 

Skjermkortet er bedre fordi det scorer høyere i 3DMark06. :!:

 

Angående kvalitet; HP Pavilion (Pavilion blir ikke produsert av HP) har mye lavere byggekvalitet en Lenovo, det samme gjelder Acern

 

Et lett gjenkjennelig tegn på lav byggekvalitet er at maskinen gir etter for trykk, det er meget få maskiner (utenom Lenovo) som ikke gir etter for trykk på noen steder.

Endret av hardcoregamer93
Lenke til kommentar
Mente selvfølgelig Acern :p

 

Skjermkortet er bedre fordi det scorer høyere i 3DMark06. :!:

 

Angående kvalitet; HP Pavilion (Pavilion blir ikke produsert av HP) har mye lavere byggekvalitet en Lenovo, det samme gjelder Acern

 

Et lett gjenkjennelig tegn på lav byggekvalitet er at maskinen gir etter for trykk, det er meget få maskiner (utenom Lenovo) som ikke gir etter for trykk på noen steder.

ok, da antar jeg at skjermkorta er sånn ca samma. NVIDIA GeForce 9300M GS

3464 ATI Mobility Radeon HD 3450

3783. Søkte da kom det på sånn et sted. Følge den er ati litt bedre. Men det er nesten ikke noe forskjell på de da. Begge er 15,4 sant? da tror jeg egentlig ikke 512 er mye bedre en 256. Tror de er nesten samme. Men husk hp'n har litt bedre prosessor(nesten ikke merkbart) litt mere ram. Så i langsikt så tror jeg hp'n er best, men er veldig jevn. Jeg sier nok hp nå også siden jeg liker hp mere og skjenner mere til den(har den ikke sjøl men liker de mere) og har aldri sett eller brukt en lenovo. De fleste laptopper gir jo etter vis du trykke litt på de. Det betyr jo ikke at de er dårligere, bare vis du blir forbanna og smeller i den osv... Min pc gir ikke etter trykk. Men jeg har ikke tenkt over det heller, bryr meg egentlig ikke. Pc'n blir seinere med lite ram som de fleste vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...