Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]MSI P35 blånekter å komme lenger enn til bios

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Maskinen vil bare ikke komme lenger enn til der man skal trykke på "del" for å komme inn i BIOS. Jeg prøver å trykke på "del", men ingenting skjer. Maskinen går heller ikke videre til telling av ram eller noe slikt om jeg lar maskinen står.

Jeg kan høre et bip i det maskinen starter opp, og hvis ikke jeg tar feil så betyr det at alt er i orden?

HW:

MSI P35 NEO3

Core 2 Duo E8400

OCZ PC64000 4 GB

Edit:

Kan også legge til at jeg har prøvd med en og en rambrikke også, fjernet IDE hardisker, fjernet CD rom.

Edit 2:

Kan det være feil på CPU?

Endret av Head-Hunter
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gammel maskin? Fungert før?

Om du har montert CPU rett så er det meget skjelden at det er den som er synderen.

Hovedkortet står høyt i kurs, men for å sjekke må du prøve med et annet hovedkort.

Prøv å resette bios.

Prøv også med en annen strømforsyning, annet skjermkort, andre minnebrikker osv

Endret av Pastafarian
Skrevet

Hvilken strømforsyning har du og har du koblet evt ekstra strøm til skjermkortet? Er slettes ikke sikkert at hovedkortet støtter prosessor i medfølgende bios, men burde da boote opp uansett

Skrevet (endret)

Har en 400w strømforsyning som fulgte med Nexus Breeze kabinettet. Jeg vet at dette kan høre lite ut, men pappa har Q6600 + 8800GTS og han har ikke noe slags problemer. Maks utgangseffekt er 385w :)

Ifølge denne siden så støtter HK CPU :p

Edit: Skjermkortet er et Sapphire Radeon X1900XT. Har koblet til ekstra strøm.

Endret av Head-Hunter
Skrevet

Det skal vel ikke være bip i oppstarten.

Har du sjekket manual for feilkoder(Bip).

Jeg har satt opp en pc med den cpu, så det skal fungere

på nevnte hovedkort. Psu skal også holde, det er en

kvalitetsvare som leverer det den lover.

Skrevet

Jepp, ekstra strøm var koblet til.

Har funnet ut at det IKKE er HK som har tatt kvelden, men prosessoren. Fyrte opp med en Q6600 og da bootet maskinen med en gang :)

Så da er det bare å sende CPU tilbake til netshop som doa.

Og forresten, sjekket i manualen, men kunne ikke finne noen steder hvor det stod forklart hva feilkodene var.

Skrevet
Jepp, ekstra strøm var koblet til.

Har funnet ut at det IKKE er HK som har tatt kvelden, men prosessoren. Fyrte opp med en Q6600 og da bootet maskinen med en gang :)

Så da er det bare å sende CPU tilbake til netshop som doa.

Og forresten, sjekket i manualen, men kunne ikke finne noen steder hvor det stod forklart hva feilkodene var.

Flere andre har hatt samme problem. E8400 krever bios versjon 1.9 sjekk om du har 1.8 nå!

Hvis ja flash bios og prøv på nytt

Skrevet

Takk for raskt respons dere! :D

aaa. Så utrolig dumt av meg. At bios kunne være utdatert falt meg ikke inn! Men har nå tatt ut Q6600 og den sitter nå i PCen sin så jeg tar bare å låner en venns E6300 i morgen så får jeg oppdatere bios da :)

Skrevet

Hei igjen!

Har oppdatert BIOS og nå kjører alt slik det skal. Det viste seg at det var bios versjon 1.1 som var installert på hovedkortet, og den nyeste var 1.4 så det var forskjell kan man si. Oppdaterte til nyeste versjon og da boota XP opp :wee:

Takker igjen for all hjelp dere har gitt meg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...