Gå til innhold

Melatonin på nettet


Anbefalte innlegg

Dette er kanskje ikke helt riktig sted å poste denne, men er det noen her som vet om et greit sted å kjøpe Melatonin på nett?

 

Jeg har hatt problemer med å sovne i mange måneder og det begynner å gå utover jobben og hodet mitt. Sover vel 4-5 timer i gjennomsnitt i ukedagene..

 

Jeg vet jeg burde dra til fastlegen og ta det med henne, men hvis noen andre har positive erfaringer er jo nettet et greit alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta deg en tur innom fastlegen. Du blir ikke automatisk satt på tunge medisiner så raskt du ytrer et problem hos legen.

 

Jeg kan ikke si jeg har sett noen undersøkelser på hva som er "normalt" innen søvn. Har lest noen løse forskninger på at noen trenger 5 timer søvn, noen trenger 7 timer og andre så mye som 9 timer.

Det spiller vel liten rolle hva som er vanlig når du ikke føler deg uthvilt.

 

Om du absolutt skal unngå fastlegen så er jo melatonin det beste å prøve.

Jeg ville aldri prøvd noe som er så dårlig testet, men det er jo meg.

Lenke til kommentar

Melatonin er et kjempeflott innsovningsmiddel (bruker det selv, og anbefaler det dersom det trengs), og er det samme stoffet som kroppen selv produserer dersom man er ute i sola.

 

Melatonin kan fåes på resept fra fastlegen din, men det er et uregistrert preparat, så det må være med en søknad for dette. Men dette er aldri noe problem. Tror prisen ligger i underkant av hundrelappen for 60 stk.

 

Å kjøpe medisiner på nett er alltid en risiko, spør du meg...

 

Det er forresten kommet et registrert preparat med melatonin i, men jeg husker ikke i farta hva det heter. Forskjellen skal kun være dosering, tror jeg.

 

Nei, snakk med fastlegen. Mye sikrere, og de fleste apotek har det på lager.

Lenke til kommentar

Ta det med legen ja

 

Har selv brukt melatonin ett par dager nå, å døgnrytmen min forandra seg totalt

 

Før jeg begynte sovna jeg somregel ikke før ved 4-5 tida på morgenen og sov til langt på dag. Nå har jeg vansker med å være oppe lenger enn til 11 på kvelden uten å bli svært trøtt, og våkner som regel ganske tidlig på morgenen.

 

Fikk det forøverig på resept av legen, så om det er ønskelig kan jeg sjekke hva tablettene heter

 

Nå skal det nevnes at søvnmangel ikke er hovedsymptomet i mitt sykdomsbilde, men uansett hvordan man snur og vender på det hjelper det med ei god natts søvn :)

Lenke til kommentar
Melatonin er et kjempeflott innsovningsmiddel (bruker det selv, og anbefaler det dersom det trengs), og er det samme stoffet som kroppen selv produserer dersom man er ute i sola.

 

Melatonin kan fåes på resept fra fastlegen din, men det er et uregistrert preparat, så det må være med en søknad for dette. Men dette er aldri noe problem. Tror prisen ligger i underkant av hundrelappen for 60 stk.

Hvilket merke er det? Betaler vel rundt 130,- for 21 tabs (2mg depot, Circadin) ellerno på de jeg har nå, way dyrt imho.

Og som andre har sagt. Det er registrert som legemiddel her til lands så bestiller du på nett må du regne med at det blir stoppet og du blir spurt etter resept/det blir sendt tilbake.

 

Funker bra for meg (og dette skriver jeg klokken 4. Jaja.) og enhver lege med litt peiling skriver det ut om du spør siden det hverken har kjente skadevirkninger ved periodevis bruk eller er vanedannende.

Lenke til kommentar
Hvilket merke er det? Betaler vel rundt 130,- for 21 tabs (2mg depot, Circadin) ellerno på de jeg har nå, way dyrt imho.

Og som andre har sagt. Det er registrert som legemiddel her til lands så bestiller du på nett må du regne med at det blir stoppet og du blir spurt etter resept/det blir sendt tilbake.

 

Funker bra for meg (og dette skriver jeg klokken 4. Jaja.) og enhver lege med litt peiling skriver det ut om du spør siden det hverken har kjente skadevirkninger ved periodevis bruk eller er vanedannende.

 

Det var dyrt, ja. Det jeg kjøper, heter bare "Melatonin", og er fra Douglas Laboratories. Er som sagt uregistrert preparat, så du må ha søknad i tillegg til selve resepten fra legen din. Det finnes både depot og ikke-depot. Jeg bruker ikke-depot, da jeg sjelden trenger virkning utover natta.

Lenke til kommentar

les om ZMA, forholdsvis grei pris, og skal funke på søvnen, men er også bra for treningen... har ikke brukt det selv, da jeg ikke har hatt noen problemer med søvn, men skal sies og hjelpe, at man kan klare seg med mindre søvn..

 

Melatonin er vel ulovlig i norge? klassifisert som legemiddel, og med mindre du ikke kan bevise at du har kjøpt dette lovlig i ett eu/eøs land, så blir det vel konfiskert av tollen om de oppdager dette

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 4 år senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...