Gå til innhold

Bilder av Tottenhams nye stadion


TheYid

Anbefalte innlegg

Arkitektene bak Tottenhams nye hjemmebane i Haringey har offentliggjort de første tegningene av den nye stadionen.

 

30cy3gi.jpg

 

2v8pq1k.jpg

 

2hdtft4.jpg

 

2s1rudf.jpg

 

2lwvpd3.jpg

 

Foreløpig er det kun eksteriøret som har blitt avduket. Jeg synes det ser flott ut, vakre linjer, om enn noe fantasiløst. Arkitektenes gir meg håp om en mer intim stadion enn Emirates:

 

"Our fans will find themselves closer to the pitch than at any other comparable stadium in the UK. The stadium is designed to reflect all the noise back to the pitch. This design puts fan experience firs."

Endret av TheYid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emirates er en flott stadion, men det er flere ting å sette fingern på. Først og fremst er det en lite intim stadion. Publikum sitter langt unna banen; bak mål ser det ut til å være omtrent 15 meter avstand.

 

I tillegg er stadion altfor lite bratt, noe som bidrar til ytterligere avstand til banen. Taket trekker også ned, bokstavelig talt. Det bøyer seg nedover og hindrer stadionutsikten for de som sitter høyt opp.

 

Stadion er dessuten ikke designet med tanke på å holde på lyden fra publium. Lyd får slippe ut under taket.

 

Eksteriøret er nøytralt, men noe kjedelig etter min smak. Beliggenheten og samlingsplassene rundt er derimot veldig bra.

 

Tottenhams nye stadion vil ha omtrent samme kapasitet som Emirates, men i følge arkitektene vil tribunene flyttes ca 4 meter nærmere banen. Taket er nydelig utformet, både estetisk og funksjonelt. Jeg håper også å få se en brattere stadion enn den som ligger lenger ned i gata.

Endret av TheYid
Lenke til kommentar
Stadion er dessuten ikke designet med tanke på å holde på lyden fra publium. Lyd får slippe ut under taket.

 

Det er vel tilfellet med Tottenham sin nye stadion også? I alle fall om ein ser på bileta. Forsovidt enig i resten av punkta, sjølv om eg tykkjar tribunene er passeleg bratte. Kanskje den nederste delen kunne vore litt brattare. At utsikta til resten av stadion blir hindra på toppen brydde i alle fall ikkje meg noko særleg, tenkte faktisk ikkje over det i det heile tatt (mens det var kamp).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...