morgan_kane Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 (endret) har mulighetene å velge mellom: WEP WPA pre shared key WPA RADIUS og hva vil "Enable 802.1x Authentication" si regne med det er WPA pre shared key som er best å velge. men skal jeg bruke : WPA(TKIP) WPA2(AES) WPA2 Mixed Endret 15. desember 2008 av morgan_kane
tingo Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 WPA RADIUS krever egen radius server, så den er uaktuell for de fleste. Bruk WPA-PSK, med WPA2(AES) hvis alle maskinene som du har kan bruke det. Hvis ikke, bruk WPA2 Mixed. 802.1x er autentisering med sertifikat. Foreløpig så er dette ekstremt krøkkete å håndtere for annet enn stasjonære maskiner som bare er tilkoblet det samme nettverket hele tiden, så det anbefaler jeg at du venter et år eller to med.
morgan_kane Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Skrevet 15. desember 2008 setta WPA2 Mixed og det fungerer på alle maskiner som skal bruke det trådløse nettverket. EDIT: byttet til WPA2(AES) da jeg så dette.
morgan_kane Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Skrevet 15. desember 2008 på brannmurn i rutern hva burde jeg hake av der av disse? Ping of Death : Discard Ping From WAN : Port Scan : Sync Flood :
Shibiz Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Første og siste! Har du skaffet deg Jensen Scandinavia AL3800?
morgan_kane Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Skrevet 15. desember 2008 nei, en edimax BR-6504n trur eg det e.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå