Gå til innhold

Trenger tips ved klage til Forbrukertvistutvalget


cane

Anbefalte innlegg

Håper at noen kan gi meg et tips vedr. en klage jeg nå skal sende inn til Forbrukertvistutvalget (FTU).

 

For å ta en lang historie kort så gjelder det en reklamasjon på totaloppussing av baderom. Selskapet har ikke følgt våtromsnormen på flere punkter (bl.a på fall til sluk, og mangler i "rør-i-rør-systemet"), og jeg har derfor sendt to klager gjennom Forbrukerrådet. Etter flere purringer og manglende svar, har Forbrukerrådet avsluttet saken og henvist meg til FTU.

 

Jeg er trygg på at jeg stiller sterkt i min sak da jeg hatt en fagmann på besøk som muntlig har bekreftet mine misstanker. I tillegg har selskapet utrolig nok gitt meg dokumenter som bekrefter at våtromsnormen er fulget.

 

Så til mitt spørsmål: når jeg nå innbringer saken til FTU, bør jeg da legge ved en tilstandsrapport fra takstmann eller kan dette vente til det eventuelt blir behov for det? Jeg vet at tilstandsrapport stiller sterkere, men det koster meg ca. 5000 kr - penger jeg ikke får tilbake.

 

På forhånd takk for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, da tenker jeg at det blir en tilstandsrapport likevel. Og skulle jeg ikke få pengene tilbake, får jeg bare se på de pengene som det jeg måtte offre for å komme i mål. Thx!

 

Btw...jeg savner en nettside som man kan bruke for å legge ut info om dårlige håndverkere. Dette kunne vært til stor hjelp for unngå at andre folk går i samme fella. Har lest et sted at det blitt brukt en god web-løsning på dette i Sverige, så nå leker jeg med tanken om å lage en likedan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...