Gå til innhold

Hovedkort/prosessor...(dual?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla!

Er nå på utkikk etter et nytt hovedkort, og skal investere en del cash i det. Så derfor lurte jeg på om det er noen vits for meg å skaffe hovedkort med dual prosessor-slot på, vil det være en betydeligere kraftigere pc?

Hadde ellers i bakhodet det nye ASUS-kortet, med en kraftig ny Athlon på. Men som sagt, dual eller single?

Kom med det dere har, både pluss og minus, klargjør en masse både for meg og sikkert en del andre!

På forhånd takk:-)

Mvh Cato

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva skal du bruke pc'en på? for nesten alle normale brukere lønner det seg med single.

du kan jo går for den "nye" p4'en med Hyperthreading da. Det blir jo en slags "dual" =)

uansett: goer du AMD, så velg hk med nForce 2 på! (Asus er vel et av de bedre) Prøv også å få tak i en CPU med t-bred B, helst high-end. Da kan du klokke :woot:

Skrevet

Ikke kjøp dual. Hadde selv tenkt å kjøpe det men fikk detaljerte tegninger og forklaringer som gjorde at jeg ombestemte meg.

Dual er ikke cpy + cpu med andre ord du får ikke "dobbel" effekt slik som jeg trodde men det dual er bra for er for folk som driver med heftig 3d redigering og gjør mange ting på en gang.

Skal du ha en internett/spill/video/multimedia computer er single cpu billigere og bedre :yes:

Skrevet

Dual er utrolig "behagelig". Uansett hvor mye jalla møkk du har oppe, så har du massevis av CPU-kraft igjen til at systemet reagerer raskt. Det finnes få grenser for hva du kan gjøre med maskinen ... og likevel ha nok kraft igjen til å spille og dritt.

Det blir en tusing eller tre mer for et dual-system men levetiden på et dual-system er MYE lengere enn et single. Men igjen ... om du bare spiller og/eller gjør minimalt med ting samtidig, er dual ikke noe å satse på.

---------

Dual XP1700+ (moddet til MP1900+)

Dual DuronMP 1200Mhz

Dual P3-667 & P3-800

Skrevet

Greit, nå begynner vi å balansere på eggen her igjen, usikker på hva jeg skal velge...:p

Hvor mye cpu-kraft kan jeg pushe fra et hovedkort da? Hvilket hovedkort er å anbefale da? Og hvilke prosessorer selvfølgelig...

Har jo tenkt meg litt oppi der, hvis dere skjønner, så kjør på!

CK

Skrevet
Fra kun 2500kr??

Sa jeg det... uff da... (+ mva vel å merke...) Uansett er det ikke bekreftede priser.

Husk at det er mange ulike Opteron CPU-er.

• 3 uker senere...
Skrevet
Fra kun 2500kr??

Sa jeg det... uff da... (+ mva vel å merke...) Uansett er det ikke bekreftede priser.

Husk at det er mange ulike Opteron CPU-er.

Det stemmer jo ganske bra. Opteron 240 skal koste 399 dollar/1000 stk ut fra AMD. Dvs. 2900kr + fortjeneste + moms her i norge.

Skrevet

Det stemmer jo ganske bra. Opteron 240 skal koste 399 dollar/1000 stk ut fra AMD. Dvs. 2900kr + fortjeneste + moms her i norge.

Stemmer ikke alt jeg sier ganske bra ? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...