Gå til innhold

Wii-spill i 2010/2011

kilik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må ikke spoile da! hehe. Neida men har set thele greia. Jo det ligner på rukia her på min pc fordi jeg har mørkere skjerm som ikke er calibrert. Men om man ser nøye så ligner det på lelouch. nok off topic fra meg xD

Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

På tide å skape litt begeistring for Wii igjen!

En oppdatering med potensielle klassikere vi har i vente framover. Bør være grunn nok til å beholde Wii-en...

New Super Mario Bros. Wii - 20.nov 2009

Første 2D plattformspillet med Mario i hovedrollen til en hjemmekonsoll siden Super Mario World! Mulighet for opptil 4 spillere samtidig.

Red Steel 2 - 1.kvartal 2010

Originalen var preget av hastverk for å rekke Wii-lanseringen, men Ubisoft har tatt seg god tid med oppfølgeren. Denne gangen satses det på stilig cel-shadet grafikk. Støtter WiiMotion Plus for presis sverdkontroll.

No More Heroes 2 - Mars 2010

Travis Touchdown er tilbake i et spill som loves å være en stor forbedring fra originalen med blant annet en langt mer livlig og variert spillverden.

nomoreheroes2.jpg

Sin & Punishment 2 - Våren 2010

Oppfølger til kultklassiker på N64 som i sin tid aldri ble utgitt utenfor Japan. De legendariske utviklerne Treasure står bak.

Monster Hunter 3 - Våren 2010

Allerede en stor RPG-suksess i Japan både salgsmessig og av kritikerne. Spillet fikk 40 av 40 i Famitsu. I tillegg til single-player har spillet online multiplayer med voice chat og co-op.

Metroid: Other M - Sommeren/høsten 2010

Team Ninja, folka bak Ninja Gaiden-spillene, samarbeider med Nintendo om denne nye sagaen i Metroid-universet. Ser ut til å minne mer om Super Metroid enn Metroid Prime-spillene.

Super Mario Galaxy 2 - Høsten 2010

Oppfølger til en av generasjonens beste spill. Lite info så langt, men det er klart at Yoshi er tilbake.

Zelda Wii - 2011?

Er nok det mest etterlengtede av mange, men så langt er kun dette konseptbildet offentliggjort.

Endret av kilik
Skrevet

hmmm, må nok spille No More Heroes ja, 2'ern ser fun ut :p Gjør jo for såvidt 1'ern og da. Red Steel 2 er must as :D

Ser ikke Silent Hill: Shattered Memories nevnt her, det ser jo syykt fett ut egentlig da.

Skrevet (endret)

Epic Mickey - Høsten 2010

Eksklusivt Disney-spill av den mørkere sorten fra Warren Spector (Thief, Deus Ex, System Shock etc.).

epicmickey.jpg

Endret av kilik
Skrevet (endret)

Endelig kommer det ut:

Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers - Februar 2010

Eksklusivt Final Fantasy med kronglete navn.

ffcrystalchronicleswii.jpg

Endret av kilik
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

Noen europeiske releasedatoer som nå er fastspikret:

Endless Ocean 2 - 5. februar

Final Fantasy Crystal Chronicles 2 - 5. februar

Silent Hill: Shattered Memories - 4. mars

Red Steel 2 - 24. mars

Sin & Punishment 2 og No More Heroes 2 forventes også i mars, men har ikke fått noen dato ennå.

Solid start på året altså, fra andre kvartal derimot virker det litt slapt igjen, men så kan vi nok vente oss Metroid: Other M like etter sommerferien tenker jeg.

Skrevet

Nintendos lanseringsplaner for 2010

Kun fire Wii-spill er så langt planlagt for Europa for resten av året, men når tre av de heter Super Mario Galaxy 2, Metroid: Other M og Sin & Punishment 2 er det ikke så ille. Det fjerde er Span Smashers, et 2D plattformspill fra Artoon som utnytter Motion Plus. Jeg tipper Metroid kommer like etter sommerferien og Mario Galaxy 2 blir det store julespillet.

Japaneserne får Metroid i sommer i tillegg til to eksklusive RPG-er, Xenoblade fra Monolith (Xenosaga, Baten Kaitos) og The Last Story fra Mistwalker (Blue Dragon, Lost Odyssey). Ellers er Hoshi no Kirby på lista, som trolig bygger på

. Og ja, det ser ut til at japsene får Zelda i løpet av året. Så kanskje tidlig 2011 her?
Skrevet

The Last Story virker som en måte for Hironobu Sakaguchi (mannen bak Final Fantasy) å si takk for sist på :) Eller at det endelig kommer et "skikkelig" Final Fantasy-spill :) Er det mulig å ikke være hyped over det? Det sprengte ihvertfall mitt hype-o-meter når jeg leste det tidligere i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...