Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pilonidal/Tvilling/Cyste - Tråden


Joffii

Anbefalte innlegg

Smerte: Gå til legen, få ny sykemelding. Overdriv smertene. Krev sykemelding. Kirurger leger har dessverre lite peiling på annet enn selve operasjonen. Men dette tar tid dessverre....

 

 

CMF: Vil tro du kan slippe forsvaret med det. Men trodde forsvaret ikke tok inn folk som ikke ville. Har du vært på sesjon? Hvis ikke burde dette være easy å få ikke tjenestedyktig av legen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært på sesjon ja, for tre år siden har utsatt det til etter lærlingtiden og litt til nå på grunn av dette her. Desverre slo konkurranseinstinktet inn på den tiden, da hadde jeg faktisk tenkt til å søke lærling/befal noe jeg ikke angrer et sekund på i dag at jeg ikke gjorde det.

Et år i førstegangstjenesten vil si et tap på nesten 500 000kr for min del mtp. lønn og hva slags jobber jeg kan få...

Endret av CFM
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, har skrevet her tidligere, da kjent som Parallgin.

Har nylig operert igjen, dette var operasjon nr 7. Ikke veldig omfattende, lukket bare igjen den nederste delen av såret som ikke var grodd. For de som ikke har lest mitt forrige innlegg, så ble det komplikasjoner da transplantatet døde, og jeg ble lagt på akutten og operert dagen etter. Kirurgene kasta vekk alt av verktøy og gikk mannsterke til verks, tok spenntak og dro sammen den huden de klarte. Nå fikk jeg endelig lukket den siste delen. Operasjonen tok 15 minutter, full narkose for fornøyelsens del, og har heller ikke behøvd smertestillende eller morfin. Nå har jeg virkelig trua tilbake. Men 7 operasjoner på samme rumpe setter spor. Nå er jeg ikke opptatt av å ha hollywood-rumpa, men den er grei nok, mange store arr, og mangler følelse på midtdelen. Men den har ikke føltes så bra på mange år. De siste operasjonene ble utført av en meget kompetent kirurg i Trondheim, med bakgrunn fra Beograd og Sarajevo.

Lenke til kommentar

En oppdatering fra min del her: I det siste har såret blitt betent så jeg har gått på penicillin i to uker, for å gå uten i en uke og så blir det betent igjen, ny penicillin kur i to uker, blir betent etter en uke igjen etter kuren, osv., osv.

Nå tør ikke legene skrive ut mer penicillin så nå skal jeg heller få hjemmesykepleie daglig i stedet for hver tredje dag for å skylle, samt at jeg blir henvist til et sykehus i Bærum eller Lørenskog som visstnok skal være veldig flinke på dette området (nor de ikke er i Østfold, får ny lege for hver gang jeg er der og alle har sine egne meninger og løsninger...).

Lenke til kommentar

Brabra, hjemmesykepleie hver dag ER essensielt. Min bandasje ble gjennombløt på dagen.

Angående forskjellige leger, så ser jeg problemet ditt. I stavanger fikk jeg en ny lege HVER gang, til og med til kontroll.. (hvordan ser dem framgang da?) Nå i Arendal har jeg kun en kirurg jeg henvendes til, og 1-4 sykepleiere. Arendal var klart bedre!

 

 

En liten oppdatering fra min side:

 

Er inne i fasen som kalles Pilonidal Paranoia. Med andre ord, jeg er frisk, men arret klør veldig mye, huden er tynn og gror jo fortsatt. Får av og til følelsen av at det sprekker men er bare paranoia som sagt. Bruker litt forskjellige salver som booster healinga og lindrer kløe. Håper for guds skyld jeg er ferdig!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja da er man sykemeldt frem til 23. oktober da. Fortsatt rundt 1cm igjen.

 

Det som er værst er at mens alle rundt meg har hatt en fin sommer og bada og stått på, de fullfører fagprøva (som jeg også skulle hatt NÅ), de drar på ferie til syden, så er jeg innelåst her med den vissheten at når jeg endelig er frisk så må jeg tilbake til jævla Sola. Jeg skulle vært på vei hjem nå jeg etter at jeg skulle hatt fullført fagprøva. Dama er også forresten på firmatur/smøretur til Garda og Venezia, forøvrig er det 28 grader der nå fikk jeg meding om. Og her hjemme er det, skal vi se, en jævla vind og 14 deilige kalde grader. Ikke at det gjør noe, jeg får bare vært inne stort sett uansett.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Hei, tenkte jeg skulle fortelle litt om min Historie.

 

Jeg har sliti med "tvillingen" min siden ungdomsskolen. Blei førstegangs opperert i 08 på Ahus. Lå i 14 dager på magen og håpet på at jeg skulle bli bra. Men etter 1 uke så fikk jeg infeksjon i såret og havnet på en antibiotika kur. Men såret grodde aldri etter jeg tokk stinga etter endt 14 dager.

 

Gikk til fastlegen og fikk en ny henvisning som han sendte til Ahus. Tia gikk og gikk, fikk 2 infeksjoner løpet av den tiden. Så kom endelig brevet om en time på Ahus. Da fikk jeg time sommeren 2010, men 1 uke før opprasjon så fikk jeg annengrads forbrenning på hånda og da ville dem ikke opperere meg. Det endte med at jeg blei satt på ventelista igjen. Jeg starta opp som lærling i mens, men var ikke godt å gå på jobb. Men beit tenna sammen og holdt ut. Fikk endelig time igjen i Mars 2011 og blei opperert på ski. Denne gangen så gikk alt bra, såret grodde fint og så ut som jeg skulle bli kvitt det. Men etter og ha hatt stinga 16 dager så fjerna jeg dem, og alt så bra ut. Var bare et lite hull igjen. Men det blei bare større og større, og så kom det et hull igjen. Kom meg tilbake på jobb, jobba en dag og hadde veldig mye smerter. Reiste til fastlegen min dagen etterpå og blei sjukmeldt for å prøve å få det til å gro, og han sendte et brev til Ahus. Men blei ikke tatt inn før i juli for undersøkelse. Da ville kirurgen at jeg skulle prøve å få det til å gro. Kontroll time igjen i september. I mens så hadde jeg snakket med arbeidsgiver og de hadde en helseforsikring som de ville at jeg skulle prøve. Og jeg ringte inn til forsikringa og fikk tak i en henvisning fra Fastlegen min. Etter det så gikk alt fort. Blei kalt inn på time på volvat 2 dager etter de mottok henvisninga mi. Var der på en fredag og fikk opprasjons time på mandagen etter.

 

Blei opperert av Kari Løvik med en "ny metode" som skulle fungere veldig bra. Etter 5 dager så fikk jeg infeksjon i såret og ringte til Volvat. De sa at jeg skulle bare komme ned så skulle de se på det. De fjerna 4 sting, 2 oppe og 2 nede. Og skyldte det. De sydde ikke igjen de stingene de fjerna. Så nå ligger jeg her med 8 dager igjen med sting og må skylle de åpne sårene mine hver dag. Men ellers så er jeg veldig opptimistisk og tror dette kommer til å gå veldig bra=)Jeg er veldig fornøyd og blir veldig godt tatt vare på og passet på av ansatte på Volvat.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får håpe det går denne gangen da! :)

 

Forresten så ser det ut som at legen har truffet med antibiotikakuren denne gangen. Måtte bli en annen type ettersom jeg var blitt immun mot den vanlige...

På under en uke har det grodd over en halv centimeter i dybden, det er mer enn hva det gjorde på 4-5 uker før kuren! Håper det ordner seg nå.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...