Gå til innhold

Dyrere PC etter nyttår.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg skal kjøpe en bygge pc om et par mnd (må bare få spart opp først etter julegave innkjøp:) ) å da har jeg hørt at pcn vil bli ca 1000 lappen dyrere. Altså, hvis jeg kjøper en pc i dag for 14000 så vil den koste 15000 hvis jeg venter til etter nyttår osv.

 

Ingen som har hørt om noe ang pris økning?

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Prisøkningen skyldes svekket krone mot dollarkurs.

Webshopene har sannsynligvis lagt inn en viss margin, for at prisene ikke skal svinge for mye. I tillegg har de sannsynligvis hatt mange av de mest populære delene på lager

Nå er de tvunget til å sette opp prisene.

Pcen jeg bygde i sommer er nå 2000 kr dyrere enn da jeg bygde den ;)

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

vel etter hva jeg forstod utifra denne artikkelen, bortsett fra "skrive leif" var at prisen på datamaskinen i sin helhet, vil stige, men hva jeg er ute etter er å vite om komponenter vil gå opp i like høy grad som en allerede konstruert datamaskin, altså: vil det fortsatt bli like "billig" å bygge pc, eller vil alt innen datamaskin gå opp i pris? jeg får desverre ikke tid til å kjøpe pc før etter nyttår uansett, så dette er irrelevant for meg, men godt å vite hvilken data jeg omtrent kan få for en fastslått pris. Takk på forhånd. Xitto

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg må si jeg har veldig lite tro på store prisforandring etter nyttår. Tror det er bare rykter får å tømme lagrene nå før nyttår som er gitt ut av utviklerne. Skal selve handle litt etter neste lønning i januar, har handlelisten nå, så får vi se om den går opp i pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
har en handleliste klar jeg også, ligger på rundt 14500 inkludert mus, tastatur og headsett...så det blir spennende:)

til den prisen er det vel i7 !? den tror jeg ikke vil gå opp i pris ettersom et slikt oppsett er såpass overpriced! :p

Lenke til kommentar

hehe vel det var jo en del gaming komponenter jeg satt sammen på netshop sin config del. Blandt annet radeon saphire 1 gig minne, logitech g15, g5, koss sb45, corshair 750W, asus p5q pro, enten 4 eller 8 gig minne, intel duel 2 core 3.16, samsung eller western 750 gig hdd...vel, du ser hvor jeg går. pluss antec twelve hundred...så det blir en del penger....men jeg ser også for meg at den vil vare en liten stund

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Dette nekter jeg å tro noe på...

 

Kanskje vi vil se noe oppgang i noen produkter i en periode, men +40% gjevnt over hardware markedet er bare helt tullerusk. Det kommer aldri til å skje... ikke før kanske tredje verdenskrig bryter ut =P

 

Nei, jeg tror jeg sitter på det jeg har en stund til og oppgraderr når jeg hadde planer om det i stedet for å løpe ut og kjøpe noe nå i hu og hast pga. en eller annen løk har uttalt seg med sin "ekspertmening".

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Det hade vært greit og vite om noen visste dette !

Tenk deg og da kjøpe en pc til 6k rett før nyttår...

Så ser man den 2 uker senere til 5k :O

Hadde vært litt irriterende !

 

det er litt av gamet, ingen kan egentlig vite hva som skjer i prisen ! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...