Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blu-ray Ownership Explodes in Japan

Blu-ray is bigger than Godzilla in Japan, with the format making up 31% of all DVD recorder/player shipments in the 12 months to September 2008.

Blu-ray Disc recorder/player shipments reached 138,000 units, about 107 times the shipments posted a year ago, according to the Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA).

Consumer electronics shipments in Japan increased 4.5% year-on-year, driven by Blu-ray and flat panel TVs. Visual equipment shipments rose 8.2%, while Audio equipment shipments declined 14.2%.

Skrevet

Hm. DVDStrax har 29 frakt per ordre nå. Uansett hvor mange artikler. Moms er inkludert. Frakten er visstnok eneste ekstraavgiften. Ikke lenger registrert i Danmark?

Skrevet

Jeg skal forhåndsbestille The Dark Knight. Hvem av følgende vil levere nærmest releasedato: DVDstrax, cdon, platekompaniet, elkjøp eller lefdal? Prisen er vel den samme på alle. Og, nei, jeg vil ikke bestille fra utlandet p.g.a. jeg vil ha norsk versjon.

Skrevet

De gangene jeg har forhåndsbestillt fra platekompaniet har jeg ivertfall alltid fått filmen til releasedatoen eller tidligere. Elkjøp synes jeg pleier å være veldig treige til å sende ting...

Skrevet (endret)

Jeg forhåndsbestilte giftset utgaven av nyeste Indy filmen fra CDON for ett par måneder siden, og den kom ett par dager før releasedatoen. Så jeg ville satset på enten CDON eller PK tror jeg nok. Lefdal har vært kjappe de få gangene jeg har bestilt filmer derfra, men det har da vært filmer som er på markedet.

Endret av mjau
Skrevet

Dere her inne er sikkert litt mer oppdatert på HD enn meg :p Tror dere HD vil ta over for DVD, på samme måte som DVD tok over for VHS? Mener dere det er dumt å sikre seg billige DVD-filmer nå, i stedet for å kjøpe Blu-Ray ?

Skrevet

Ettersom BD-spillere også spiller av DVD tror jeg aldri vi vil få en ny VHS/DVD-situasjon. Samtidig tviler jeg på at det er lenge på det blir presentert et nytt superformat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...