Gå til innhold

Stille lansering av dobbelkjerne-Celeron


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Godt at Orakelet (Simen1) opplyser ignorantene blant oss.

 

Det at enkelte har gleder av å skrive stygge ord om f.eks. Celeron er en liten studie i hvordan flokkmentalitet fungerer.

 

"Hero-Jeg-Guder-deg": Celly suger balle azzz.

"Luzer-gudelimer01": Celly suger balle azzz... <repeat>

.....

"Luzer-gudelimernn": Celly suger balle azzz... <repeat>

 

Slik oppstår "sannheter" for evig tid..

 

Å tilegne seg kunnskap/fakta er ikke alle forunt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehhh...

 

Det Intel egentlig har gjort er vel bare å gjøre mindre endringer på forje gen Core 2 Duo, og selge dem som celeron. Har en 1,86Ghz C2D i laptoppen min, og den fungerer strålende!

 

Jeg fatter ikke helt hvorfor man mener at Atom prosessoren har noe særlig å si for Celeron M. Atom har jo ytlese på linje med en Peitium III!

Lenke til kommentar

Har en maskin med en enkeltkjerne Celeron 440 klokket til 3 GHz, og den kjørte faktisk ikke Vista Ultimate 64 så verst i det hele tatt. (Da med et X1950 Pro-skjermkort). I benchmarks (og spill) krøsta den min gamle Pentium 4 klokket til 3.5 GHz, og det med meget stor margin. Så til å være billigprosessorer er de slettes ikke dårlige nei.

Lenke til kommentar

håihåi... slapp av litt nå.

Jeg sier bare at jeg såvidt testa en celeron dualcore, og at jeg opplevde maskina som jævlig treig. Resten av specsa på pc'en var helt ok.

 

Jeg ble bare satt til å gjøre det aller nødvendigste ved førstegangskjøring av pc'en som en nabo hadde kjøpt. Jeg bemerket meg specsa på pcn og fant ut at det var bl.a. en celeron dualcore i den og 3GB ram.

 

Når den da brukte 4 timer på installasjon av sp1 (installasjonsfil på harddisk), og cpu lå i taket uansett hva man gjorde med den, så gadd jeg ikke å sjekke mer enn at jeg bemerket meg at det ikke var noe feil i eventlogg.

 

DERFOR lurer jeg på om det finnes dualcore celeron uten core arkitektur. Siden jeg har hatt god erfaring med core arkitektur tidligere synes jeg det er rart om en core basert celeron skal yte såpass dårlig som denne så ut til å gjøre.

 

MEN DÈT er sikkert ikke relevant i det heletatt. Da er det vel mye mer interessant å henge meg ut som it-tekniker når jeg ikke gadd å sjekke problet mer nøye av den simple årsak at jeg bare skulle gjøre en times jobb som strakk seg ut i det lange og brede.

 

Men siden alle dualcore celeron er basert på core arkitektur eller bedre, så er jo sprøsmålet mitt besvart! Det kan da ikke være nødvendig å henge ut MEG som it-tekniker utover det? Er det ikke lov å stille et enkelt spørsmål i dette forumet lenger uten at TL1000S skal hugge hodet av gud og hvermann?

 

Simen1: takk for godt svar :)

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
DERFOR lurer jeg på om det finnes dualcore celeron uten core arkitektur. Siden jeg har hatt god erfaring med core arkitektur tidligere synes jeg det er rart om en core basert celeron skal yte såpass dårlig som denne så ut til å gjøre.

 

MEN DÈT er sikkert ikke relevant i det heletatt. Da er det vel mye mer interessant å henge meg ut som it-tekniker når jeg ikke gadd å sjekke problet mer nøye av den simple årsak at jeg bare skulle gjøre en times jobb som strakk seg ut i det lange og brede.

 

Men siden alle dualcore celeron er basert på core arkitektur eller bedre, så er jo sprøsmålet mitt besvart! Det kan da ikke være nødvendig å henge ut MEG som it-tekniker utover det? Er det ikke lov å stille et enkelt spørsmål i dette forumet lenger uten at TL1000S skal hugge hodet av gud og hvermann?

 

Dersom du føler deg uthengt har jeg trolig utilsiktet truffet en spiker på hodet.

Hvor relevant er det å ha IKT-tekniker i "siggen" sin på ett diskusjonforum?

Det eneste du oppnår med det er forventninger om høyverdig materiale i slike diskusjoner.

 

Jeg påpekte noe så enkelt som at det var lite "profft" å skrive det du gjorde relatert til ett eksemplar/bruk av en laptop med nevnte CPU relatert til eget valg å "oute" sin profesjon.

 

Som du sikkert(burde) kjenne til som IKT-tekniker finnes det ett uttall årsaker til høyt CPU-bruk, ofte relatert til mindreverdige komponenter (f.eks. Nic) og dårlige drivere.

 

Det er en merkelig påstand at jeg "hugger hodet av gud og hvermann" når jeg påpeker *ditt* ordvalg om "suger balle" ikke akkurat var velvalgt.

Det kan ihvertfall ikke kalles å "stille ett enkelt spørsmål".

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Slapp av TL1000S. For det første er det du holder på meg personangrep. For det andre holder du deg ikke til temaet.

 

Diskuter Celeron prosessorene, ikke hvor høy kunnskap han har innenfor IKT.

 

:)

Tja, jeg kommenterte bl.a dine bidrag relatert til kunnskap om Celeron.

Ikke ulikt tilsvar til JKJK.

 

Forøvrig har du bidratt med følgend over her:

 

Ført og fremst: HVA FAEN! Hvem i helvette er det som kjøper den lille dritten der? Det der er jo ikke prosessor til å kjøre Windows 95 engang! Enten har man penger eller så har man ikke. Det er ingen som kjøper den hestemøkka der!
Dine søte små laptopper vil jeg beskive med samme ord. Hvorfor skal man nedgradere den dritten som allerede suger hardt nok frafør av?

 

Alle gode ting er tre sies det, så du har jo ett forsøk til, men ikke anstreng deg for mye.

Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...