Gå til innhold

Utesteder og severdigheter i København


Homme

Anbefalte innlegg

Da var flybilletter og hotel booket, en liten langhelg for meg og fruen i København. (12.02-15.02)

Men trenger tips ang. resturanter og utesteder. Vi skal bo på Marriot Cobenhagen så gjerne resturanter i nærheten av dette.

Platinumflyer: Så vidt jeg har forstått som bor du der? Så viss du skulle ut en kveld på et utested, hvor hadde du dratt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jenten er veldig glad i Cafe Europa - en litt fransk-inspirert cafe-restaurant ved Høybro-plass på Strøget. Dersom du er glad i sushi anbefaler jeg på det sterkeste Sticks and Sushi - de har flere lokasjoner, du kan google det. Den originale ligger vest for Nørreport. De har ikke bare sushi, men mye annen god japansk/asiatisk mat også. Menyen finnes på nettet. Det er nok min favoritt..

 

Angående utesteder vil jeg være litt forsiktig med å anbefale for mye, jeg går ikke ut mye, og når jeg går ut er det stort sett andre som velger stedene. Mener Renomé like ved Rådhusplassen/Tivoli er et godt sted - men som sagt, utesteder er jeg nok ikke den rette å spørre om.

Lenke til kommentar

Angående utesteder kommer det naturligvis an på hvor gamle dere er, og hva for noen steder dere liker.

 

Sjekk f.eks www.aok.dk eller ibyen.dk

 

Restauranter finnes det så mange gode av, der er det nok budsjettet som setter begrensninger. Skal dere bo på mariott er det vel kanskje ikke det største problemet.

 

Jeg for min del er glad i asiatisk mat, og kan anbefale Pak Ka og Royal Garden for dim sum, yans wok eller www.restaurantumami.dk for bedre pene asiatiske retter, eller for å ta den helt ut (som jeg ikke har prøvd enda...) Kin Kin, som er en thai-restaurant med michelin-stjerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...