Jan-E. Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem. E: _cache->open() failed, please report. Når jeg prøver å skrive inn dpkg..... i terminal får jeg beskjed om at jeg må være superbruker.... Hva er det?
Khaffner Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 skriv sudo før resten av kommandoen. eks: sudo apt-get install gnome-app-install
indietrash Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 Når jeg prøver å skrive inn dpkg..... i terminal får jeg beskjed om at jeg må være superbruker.... superbrukeren (root) er systemets administrator. det er en god del ting som kun den brukeren får låv å gjøre.
Jan-E. Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Skrevet 5. desember 2008 Da får jeg bare opp dette: dpkg: trenger et handlingsvalg Skriv «dpkg --help» for hjelp om installasjon og avinstallasjon av pakker [*]; Bruk «dselect» eller «aptitude» for brukervennlig pakkehåndtering; Skriv «dpkg -Dhelp» for en liste over avlusingsfunksjonene til dpkg; Skriv «dpkg --force-help» for info om hvordan operasjoner kan tvinges gjennom; Skriv «dpkg-deb --help» for hjelp om endring av *.deb-filer; Skriv «dpkg --licence» for opphavsretter og fraskriving av garanti (GNU GPL) [*]. Valg markert med [*] gir mye tekst - bruk «less» eller «more» for å lese informasjonen! Har ikke peiling på hva jeg skal gjøre. Problemet oppstod i forbindelse med installering av Java.....
Demantios Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 (endret) Gå i terminal og skrive følgende kommando sudo dpkg --configure -a Endret 5. desember 2008 av Demantios
Jan-E. Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Skrevet 5. desember 2008 Gå i terminal og skrive følgende kommando sudo dpkg --configure -a Nå skjer det ingenting når jeg skriver "sudo dpkg --configure -a" i terminal....
Jan-E. Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Skrevet 5. desember 2008 Der var plutselig alt i orden igjen. Installerte 7 oppdateringer deriblant Java.
Demantios Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 Gå i terminal og skrive følgende kommando sudo dpkg --configure -a Nå skjer det ingenting når jeg skriver "sudo dpkg --configure -a" i terminal.... Trykt enter? Tastet passord? Output?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå