Gå til innhold

Tanks som tar lite hensyn


Anbefalte innlegg

Så er kun healeren som skal spille på alle sine andres premisser? Det blir latterlig, tanks bestemmer selv hvordan de vil pulle, DPS bestemmer selv hva de vil gjør hele runnet. Nei, jeg kommer nå til å drikke når jeg føler for det så får folk bare ta hensyn, hvis ikke så får de bare dø. Ikke min repair bill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde bare foskjellen vært 2 min hadde det vært greit, men tro meg... ta tida en gang på hvor mye du drikker... Det er sinnsyk stor forskjell. Du tar helt seriøst instancen nesten dobbelt så fort hvis du chainpuller hele tiden uten en eneste pause

 

Vet ikke helt hvem du svarer til her, men jeg klarer ikke skjønne logikken. Har healeren ikke mana så dør du. DET er et faktum. Er han tom for mana etter en pull så er du pent nødt til å vente før du gjøre neste pull

 

Snakka du om dps så er jeg i og for seg enig. De kan drikke mens jeg puller

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Så er kun healeren som skal spille på alle sine andres premisser? Det blir latterlig, tanks bestemmer selv hvordan de vil pulle, DPS bestemmer selv hva de vil gjør hele runnet. Nei, jeg kommer nå til å drikke når jeg føler for det så får folk bare ta hensyn, hvis ikke så får de bare dø. Ikke min repair bill.

 

Det du altså mener er at resten av gruppa skal innrette seg etter deg og dine manglende skills/gear/villighet til å drikke vann? Verden snurrer ikke rundt deg vet du. Når man gjør et instance så er det en team effort, du tilbyr healing mot at tanken stiller seg mellom deg og de store stygge monstrene. :) Uten tanken så lever ikke du, uten deg så overlever ikke tanken. Dere har ett felles ansvar for å beskytte hverandre på en så effektiv måte som mulig, hvis du sinker gruppa så er valgene enkle: 1) Bli mer effektiv, 2) Finn deg noen på ditt nivå å spille sammen med, ikke forvent at andre skal dra deg igjennom et instance du ikke hører hjemme i.

 

Jeg la ofte folk til på liste over tullinger som jeg ikke orka å dra i flere instancer sammen med. Du hadde nok kjapt havnet på denne lista hvis du ikke hadde klart å henge med resten av gruppa.

 

 

Red.: Jeg brukte gjerne 50g +, bare på forkskjellige pots, mat buffs o.l. Så sutrer du over noen få gull i utgifter til vann?

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar
Så er kun healeren som skal spille på alle sine andres premisser? Det blir latterlig, tanks bestemmer selv hvordan de vil pulle, DPS bestemmer selv hva de vil gjør hele runnet. Nei, jeg kommer nå til å drikke når jeg føler for det så får folk bare ta hensyn, hvis ikke så får de bare dø. Ikke min repair bill.

 

Greia er vel heller at du spiller feil. Spiller selv healer i Wotlk som mainspecc og pløyde gjennom alle heroics et par dager etter release med alle i blått og grønt uten manabreaks. Jeg bare spammer drinks hver gang kampen er ferdig og får noen sekunder å drikke på etter hver kamp mens tanken tanker fler mobs.

Lenke til kommentar
Jeg la ofte folk til på liste over tullinger som jeg ikke orka å dra i flere instancer sammen med. Du hadde nok kjapt havnet på denne lista hvis du ikke hadde klart å henge med resten av gruppa.

 

Så bra jeg ikke spiller med deg da, siden du ikke klarer å ha annet en skylapper når du tanker.

Lenke til kommentar
Jeg la ofte folk til på liste over tullinger som jeg ikke orka å dra i flere instancer sammen med. Du hadde nok kjapt havnet på denne lista hvis du ikke hadde klart å henge med resten av gruppa.

 

Så bra jeg ikke spiller med deg da, siden du ikke klarer å ha annet en skylapper når du tanker.

 

Han var mage back in the dayz.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Dette har sport helt av. Dere må gå tilbake å lese hele tråden. Drikker aldri først når jeg er på 0%, bruker ikke 50% av manaen min på hvert pull. Er ikke problem å drikke mellom pulls så lenge jeg kommer ut av combat og tanken har rimelig greit gear. Derimot dårlig geara tanks eller feral druids som har samme eller raskere pull fart enn de godt geara tanksa sier det seg selv at da går det ikke opp i opp. Kan like godt snu det rundt å si at tanken er den som slower gruppa ned siden han krever sykt med healing.

Endret av ksjoet
Lenke til kommentar
Jeg la ofte folk til på liste over tullinger som jeg ikke orka å dra i flere instancer sammen med. Du hadde nok kjapt havnet på denne lista hvis du ikke hadde klart å henge med resten av gruppa.

 

Så bra jeg ikke spiller med deg da, siden du ikke klarer å ha annet en skylapper når du tanker.

 

Om du ikke fikk det med deg så skrev jeg i min forrige post at jeg er mage og har vært det siden tidenes morgen. Likevel så hater jeg å vente på nabs som brenner alt de har av mana i tide og utide. Jeg orker ikke å kaste bort tiden min på å drive med veledighet. Jeg har aldri hatt problemer med å henge med tankene etter at jeg lærte meg klassen min og hvordan jeg skal unngå å gå tom for mana. Bare vent til du kommer til endgame lille gutt, hvis du tømmer deg for mana i heroics så har du ikke noe der å gjøre ganske enkelt.

Lenke til kommentar

Opplevde mange idiotiske folk når jeg ble med i tilfeldige grupper som priest. Du må rett og slett lære dem hvordan de skal oppføre seg, springer tanken etter neste gruppe med mobs rett etter et stort pull der du har null mana så bare la tanken dø. Ingen vits at alle skal dø fordi tanken er en idiot, og de lærer svært raskt på denne måten :wee:.

 

Det samme gjelder mages som vil springe inn først for å AoE svære grupper, og magen forventer at jeg skal heale han selv om han dør etter 4 sekunder fordi han ikke har godt nok gear eller høy nok lvl.

 

Var ofte jeg lot være å heale folk fordi de var rett og slett tilbakestående, men heldigvis lærte de som oftest når vi nærmet oss slutten av instancen. Hadde mye morro med priesten min.

 

Det er ikke en ny trend, har alltid vært slik.

Lenke til kommentar
Om du ikke fikk det med deg så skrev jeg i min forrige post at jeg er mage og har vært det siden tidenes morgen. Likevel så hater jeg å vente på nabs som brenner alt de har av mana i tide og utide. Jeg orker ikke å kaste bort tiden min på å drive med veledighet. Jeg har aldri hatt problemer med å henge med tankene etter at jeg lærte meg klassen min og hvordan jeg skal unngå å gå tom for mana. Bare vent til du kommer til endgame lille gutt, hvis du tømmer deg for mana i heroics så har du ikke noe der å gjøre ganske enkelt.

 

Synes du sporer helt av. Du vet da ingenting hvordan jeg spiller (selv om jeg ga et innblikk i rotasjonen min) eller hvordan tanken er geara, eller at DPS'en er grei slik at kampene ikke varer i en evighet. Det er ikke bare mitt gear som avhenger hvor mye mana jeg bruker. Dessuten synes jeg gjør min jobb, holder folk i live, holder totems ute, spiller mest mulig mana effektivt og drikker når jeg får muligheten. Eneste jeg spør om er at tanken ikke puller når jeg på en eller annen grunn er på feks 20% (feks et bad pull hvor jeg gikk fra 90% til 20%). Du er mage, en DPS klasse, du kan drikke når du vil uten at folk trenger å vente på deg. Foreslår du prøver å rerolle shaman, skaffe deg noen normal+heroic dungeon blues og quest items med enchants og prøve å heale en tank som er enda dårlig geara som er på sitt eget lille rambo oppdrag. Så kan du se at du bruker mana enten du vil eller ikke. Jeg klager ikke om tank har dårlig gear, eller at det kommer en mage som gjør 700 dps i en heroic, men når nesten ingen gjør normal lvl 80 dungeons nå om dagen, hvor skal jeg da få gear? Dessuten har jeg gjort alt opp til naxx pre-tbc, BT og MH pre-wotlk så jeg har peil på endgame, men da spilte jeg på min warrior. Du sier også du bruker 50g+ på pots og diverse på et heroic run? Seriøst, det er ingen som krever dette og det er ytterst sjelden jeg ser noen med noe mer enn foodbuff på seg. Jeg kommer ikke til å svare på dine posts mer siden det blir enda mer off-topic, så uansett hva du skriver så får det så være.

Endret av ksjoet
Lenke til kommentar

Min warrior er level 75 nå, og har tanket en god del siden rfc.

 

 

Mitt syn på saken som en semicasual player er: Merker du at healern din har lave heals han eller hun spammer oftere. Titt på manabaren og vurder fart derifra, er ikke altid man har luksusen til å håndvelge medlemmer til pugs. Er presten shadowspec, så vent lavere fart, er han holy? da er saken en annen.

 

 

Dette er ikke noe som er vits å sutre over, noen folk er idioter andre tenker.

 

Jeg har vell i snitt 3 timer om dagen hvor jeg kan spille wow. Og da gjør jeg gjerne de 3 timene i en instanse med 4 andre tilfeldige folk. Noen ganger går det så kjapt at det er merkelig, andre ganger går det så sakte at det er grusomt å tanke for dem.

Lenke til kommentar

En god tank ser alltid på manaen til healeren før han puller, uansett. Det er mye bedre om man da venter 10 sekunder ekstra for å la healeren få de ekstra sekundene til å fylle opp manaen enn å pulle for så å wipe, og bruke flere minutter på å løpe inn, få inn buffs o.l., samtidig som det sparer gruppa for å bruke en haug gull i repair utgifter.

 

Men som andre har nevnt så skal ikke priesten eller tanken få hele skylda. Om en DPS som holder seg rundt 1000 DPS begynner å klage på at jeg går raskt tom for mana så er det bare rett og rimelig å si ifra at når han gjør jobben sin skikkelig så behøver jeg ikke bruke allverdens mana. Det er så lett å legge skylden på healerne, men alt skal egentlig stemme i en gruppe for at det skal gå glatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...