Gå til innhold

Hvordan er lyden i din Touch HD?


Anbefalte innlegg

Ser egentlig ikke ut som om man kommer noen vei med denne diskusjonen. Flertallet synes tydeligvis det er god nok lyd i tlf, mens andre virker å være uenig bare for at de kan være det. Men som sagt i artikkelen, lydkvaliteten er uansett en subjektiv sak, og noen liker kanskje ikke god lyd :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer alt i alt ann på hva man vil ha ut av en mobiltelefon... I dagens marked må man velge man kan ikke få alt i en pakke. Enten må du gå for bra kamera eller mp3 spiller.. eller som jeg har gjort med HD, en telefon med MANGE funksjoner... og er jo i hovedsak det som HTC har gjort her... Kan faktisk ikke komme på noe jeg savner. Hvis man vil ha en telefon med et fantastisk kamera( har fortsatt til gode å se et som ikke tar noe man ser at er mobil bilder) eller en mp3 spiller som spiller fabelaktig lyd (om det finnes på noen mobil telefon) så bør man gå for noe annet. Synes alikevel at HTC har gjort en god jobb med å komme med en telefon med god nok lyd og et kamera som funker helt greit.. (Tar faktisk ganske gode bilder ute) mobilprodusenter må i dagens marked ta et valg om hva slags telefon de skal lage hvis ikke ville telefonen kosta 15000. Så hvis ikke man vil ha en hi tec smart telefon så bør man gå for en annen telefon. Jeg er personlig veldig fornøyd med min (klarer ikke holde henda unna den selv om jeg fikk den for en uke siden;) )og vil anbefale alle som vil ha en god smart telefon til å kjøpe denne.

Lenke til kommentar
Kommer alt i alt ann på hva man vil ha ut av en mobiltelefon... I dagens marked må man velge man kan ikke få alt i en pakke. Enten må du gå for bra kamera eller mp3 spiller.. eller som jeg har gjort med HD, en telefon med MANGE funksjoner... og er jo i hovedsak det som HTC har gjort her... Kan faktisk ikke komme på noe jeg savner. Hvis man vil ha en telefon med et fantastisk kamera( har fortsatt til gode å se et som ikke tar noe man ser at er mobil bilder) eller en mp3 spiller som spiller fabelaktig lyd (om det finnes på noen mobil telefon) så bør man gå for noe annet. Synes alikevel at HTC har gjort en god jobb med å komme med en telefon med god nok lyd og et kamera som funker helt greit.. (Tar faktisk ganske gode bilder ute) mobilprodusenter må i dagens marked ta et valg om hva slags telefon de skal lage hvis ikke ville telefonen kosta 15000. Så hvis ikke man vil ha en hi tec smart telefon så bør man gå for en annen telefon. Jeg er personlig veldig fornøyd med min (klarer ikke holde henda unna den selv om jeg fikk den for en uke siden;) )og vil anbefale alle som vil ha en god smart telefon til å kjøpe denne.

 

Helt enig med deg :) man kan ikke få i pose og sekk, men det er ett par telefoner som er farlig nært....deriblandt HTC Touch HD, er bare synd kameraet ikke er bra i "mørket", og lyden ikke er så god som ønskelig.... men ellers er det en knakende god telefon med suveren skjerm.

Men Touch HD er definitivt en fin pakke for dem som vil ha en god allrounder med god funksjonalitet!

Lenke til kommentar

Det som forundrer meg her, er at folk sammenligner med iPod og sier at lyden på denne mobilen er like god som iPod.

 

Men når hadde iPod referanselyd?

 

iPod faller totalt gjennom når man sammenligner lyden på den med f.eks. iRiver eller Sony Ericsson. Min erfaring iallfall.

 

Jan

Lenke til kommentar

Jeg synes og det er rart folk bruker Ipod som referanse. Lyden på Touch er jo ikke bra i det hele tatt, spør du meg. Den er helt standard, som betyr kjedelig. :thumbdown:

 

Jeg er musikkelsker, og synes at musikk fra en Ipod rett og slett ikke er god nok. Perfeksjon kommer kun fra PC såvidt jeg vet. Det meste av mp3spillere gir ikke musikken liv nok på langt nær.

 

Sansa clip er en mye bedre referanse.

 

PS: Jeg er klar over at kravene mine er høye, men sånn er det bare for meg.

 

Og Ipod-lyd er så langt jeg vet musikkslakt.

Lenke til kommentar
Jeg synes og det er rart folk bruker Ipod som referanse. Lyden på Touch er jo ikke bra i det hele tatt, spør du meg. Den er helt standard, som betyr kjedelig. :thumbdown:

 

Jeg er musikkelsker, og synes at musikk fra en Ipod rett og slett ikke er god nok. Perfeksjon kommer kun fra PC såvidt jeg vet. Det meste av mp3spillere gir ikke musikken liv nok på langt nær.

 

Sansa clip er en mye bedre referanse.

 

PS: Jeg er klar over at kravene mine er høye, men sånn er det bare for meg.

 

Og Ipod-lyd er så langt jeg vet musikkslakt.

 

Skal man ha god lyd så fungerer ikke mp3 samme hva.... får ikke god lyd fra en mp3 spiller... ordentlig lyd kommer fra Lp plate spillere all mp3 er bare en dårlig kopi av det ekte lydbilde... med ny musikk som ikke er laget så avansert lydbilde er dette ikke så farlig.... men skal man høre ordentlig musikk... fungerer ikke mp3 i del hele tatt...

Lenke til kommentar

For standard moderne pop, country og rock musikk fungerer MP3 greit.

 

For musikk med detaljer lydbilde og høy kompleksitet så er det mye bedre å bruke Flac eller WMA Lossless format.

 

Fordelen med "smart telefoner" som f.eks. Touch Hd er at du kan installere bedre media spillere en den som følger med som standard og da kan du også bruke disse formatene.

 

Men hvis spillerens fysiske lyd forsterknings del ikke er god nok da hjelper dette lite. :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Dere sier at det er bra lyd til en mobil å være. Men mobilene har i dag alerede kommet like langt som mp3-spillerne (Noen av dem), og da er det egentlig ikke godt nok. Hvis jeg skulle hatt musikk spiller på mobilen så måtte den vært like god som en god mp3-spiller for at jeg skulle bruke den. Jeg har ikke testet Touch HD, men det høres ikke ut som det er noe god lyd i den. Har en av de nyeste Sony Ericsson mobilene med Clear Bass og den er det veldig god lyd i. Testet litt på lydkvaliteten og fant ut at jeg minimum måtte ha 192kbps. Fordi jeg liker å ha det beste så har jeg lydfilene mine i 352kbps og har et Bose Triport headset som jeg er veldig fornøyd med. Tviler på at Touch HD egner seg til musikkavspilling.

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...